Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää tämä ilmiö naisten ystävystymisessä

Vierailija
19.05.2017 |

Nainen A dissaa naista B, usein toisen naisen kanssa. Tätä voi tapahtua usein. Jonkun ajan kuluttua nainen A ja nainen B on ylimpiä ystäviä naisen A:n aloitteesta.

Lähinnä mietin naisen B:n käyttäytymistä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista ilmiötä koskaan enkä osaa sitä selittää, ei kuulosta järkevältä eikä noin yleensäkään aikuisten ihmisten toiminnalta.

Vierailija
2/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut tuollaista ilmiötä koskaan enkä osaa sitä selittää, ei kuulosta järkevältä eikä noin yleensäkään aikuisten ihmisten toiminnalta.

Tämä on jo toinen kerta kun olen törmännyt samaan ilmiöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 naista ihan jees yleensä, kolmesta repeää helvetti. Tilanne, työpaikka, mikä tahansa, pätee. Selitys löytyy evoluutiobiologiasta.

Vierailija
4/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen B janoaa hyväksyntää eikä kestä ettei joku pidä hänestä. A huomaa tämän ja käyttää B:tä hyväkseen.

Vierailija
5/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti nainen B osaa kertoa A:lle meheviä, ikäviä juoruja naisesta C, ja mikäs muu kuin juoruilu on kuuminta valuutta naisten ystävystymisessä.

Vierailija
6/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 naista ihan jees yleensä, kolmesta repeää helvetti. Tilanne, työpaikka, mikä tahansa, pätee. Selitys löytyy evoluutiobiologiasta.

Voisitko kertoa hieman tarkemmin miten evoluutio liittyy tähän?

Vierailija
7/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuo nainen B. Ollut useammassa ystävyyssuhteessa, ellen kaikissa. Mun ajatus itsestäni on se, että mun pitää suostua kaikkeen tai jään ihan yksin. Olen miellyttäjä, siihen alhoholistiperheessä opin.

Vierailija
8/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäänsanomattomista tyypeistä ei jaksa edes valittaa eikä niihin viitsi tutustua.

Vierailija
9/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A dissaa naista B, koska on kateellinen tälle esim. ihmisistä, joita B tuntee ja joiden kanssa B viettää aikaa. Nainen A päättääkin sitten "ystävystyä" naisen B kanssa, jotta pääsee tutustumaan noihin siisteihin tyyppeihin itse. Nainen A käyttää siis B:tä hyväkseen tikapuina uskotellen, että haluaa olla tämän kaveri, vaikka inhoaakin koko ihmistä.

Vierailija
10/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologin mahdollinen hypoteesi, olkaa hyvä :D

Syy A:n dissaavaan käytökseen on, että B on herättänyt hänessä  jostain syystä ristiriitaisia tunteita, jotka voivat johtua joko A:sta, B:stä tai sitten molemmista.  Kuitenkin B kiinnostaa häntä, minkä vuoksi A päättää lähestyä.

Älä sitten oikeasti ota kauhean vakavissasi, ylianalysointi on usein huono homma ja kannattaisi ehkä selvittää osapuolten kesken, ihmisiä me vaan kaikki ollaan.

Vierailija
11/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on hauska seurata vierestä 😀

Vierailija
12/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä A:n ja B:n suhde oli dissaamishetkellä ja ennen sitä? Ei kai A voi dissata ketään, jos ei tunnet tätä entuudestaan. Olisiko kyse ihan vain siitä, että ystävillä on välirikko, joka sitten sovitaan?

Vierailija
13/15 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tällaisia henkilö A:ita joille minä olen B, olen pysynyt kaukana eli en vastannut välttämättä aloitteeseen, koska aiemmasta dissauksesta on tullut jo epäaito fiilis, joka syö luottamusta. Eli minulta on B:nä jo mennyt mielenkiinto tutustua tällaiseen ihmiseen. Jos hän on aiemmin dissannut niin vaatii kyllä jokin verran että ystävyystasolle luottamus palautuisi. Eli tavallaan mielessäni lokeroin hänet tuttavaosastoon ja olen tietty ystävällinen, mutta syvimmät salat säästän ihan jollekin muulle :D

Vierailija
14/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä A dissaa siksi, kun on kateellinen B:lle (ei hän tätä muuten yrittäisi lytätä) ja sitten kääntää sen kateuden niin päin, että on ystävä. Oikeasti jatkossa tulee olemaan vaikeuksia, koska kateus ei lopu. Tällaiset ihmiset eivät edes itselleen voi myöntää olevansa kateellisia vaan uskovat ensin vain inhoavansa ko. ihmistä.

Oma ystäväni (ystävä?) lähestyi minua usein ja kutsui joka paikkaan ja oli ylintä ystävää heti alkuun -myöhemmin sain tietää, että hänen poikaystävänsä alkoi noihin aikoihin ihastua minuun. Olen kyllä huomannut, miten laskelmoiva ja kaksinaamainen tyyppi tuo ystäväni oikeasti on, surullista kun itse olen tällainen hyväntahtoinen hölmö :( Sanottakoon, että tuon kanssa on toistekin tullut ongelmia miesten suhteen, tuntuu kuin hän yrittäisi kostaa minulle vaivihkaa tuota aiemmin tuntemaansa vääryyttä ja "viedä minulta nokan edestä miehen" eli esim. sen josta kuvitteli minun olevan kiinnostunut. Mielenkiinnolla odotan, mitä seuraavaksi.

Vierailija
15/15 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kertoa hieman tarkemmin miten evoluutio liittyy tähän?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta voin kertoa: sovinistisia asenteita yritetään usein oikeuttaa "evoluutiobiologialla" tai muulla "tieteelliseen faktaan" viittaavalla. Yleinen argumentaatiovirhe. Itse en ole vielä nähnyt yhtään tämänkaltaista "faktaa" joka kestäisi lainkaan lähempää tarkastelua.