Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mun tekee mieli raapia käteni verille kun olen stressaantunt tai ahdistunut?

Vierailija
19.05.2017 |

Onko muita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta mutta en suosittele tekemään

Vierailija
2/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt. Tänään viimeksi vähän, en töissä viitsinyt enempää. Ei kai tuo ihan tervettä ole. Olenkohan masentunut? Ahdistunut ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ajatukset pois ahdistuksesta, kun satutat itseäsi? En minä tiedä. Mene jonnekin ammattiauttajalle juttelemaan asiasta, äläkä raavi.

Vierailija
4/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt. Tänään viimeksi vähän, en töissä viitsinyt enempää. Ei kai tuo ihan tervettä ole. Olenkohan masentunut? Ahdistunut ainakin.

Ettei sinulla vaan olisi kutiava ihottuma?

Vierailija
5/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihottumaa. V**utti. Tekisi mieli myös hakata/potkia jotain. Seiniä vaikka.

Vierailija
6/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on verrattavissa itsensä viiltelyyn, toi on itsensä vahingoittamista. Sua ahdistaa ja fyysinen kipu auttaa henkiseen tuskaan? Vie tavallaan huomion hetkeksi pois siitä ahdistuskivusta, kun tuntee sen kivun lihassaan? Tuntuu, että hajoaa kappaleiksi ja pakko saada purkaa oloa jotenkin? Oliko sulla pienenä niin, että koit ettet saa näyttää negatiivisia tunteita? Pitikö olla itkemättä äidin/isän nähden, koittaa olla reipas, käskettiin ottaa itseä niskasta kiinni? Jäitkö vaille lohdutusta? Et kehtaa näyttää muille ja kertoa, että sulla menee huonosti nyt?

Vierailija
7/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis ollut samanlainen ja yhä ajoittain nuo puskee esille. Raapimiset, lievä viiltely, itseni lyöminen (esim. nyrkillä reisiin)... Heittelevä ja persiillään oleva hormonitoiminta (kilpirauhashormonit, naishormonit...) + stressi ja kriisit elämässä pahentaa.

6

Vierailija
8/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muista lapsuudesta kauheesti. Kai vaan on aina ollut pakko olla vahva kun on ollut kaikkea. Eikä töissä voi näyttää heikkoutta.

Vierailija
9/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen myös noin. Raavin sääret verelle. Joskus oon kans kirjaimellisesti repiny hiuksia päästä ahdistuessani/hermostuessani..

Vierailija
10/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tekee mitäkin stressaantuneena, joku puree kynsiä, toinen nyppii hiuksia, minä revin kuivaa ihoa kynsien ympäriltä ja jalkapohjista jatkuvasti...

Vierailija
11/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee mitäkin stressaantuneena, joku puree kynsiä, toinen nyppii hiuksia, minä revin kuivaa ihoa kynsien ympäriltä ja jalkapohjista jatkuvasti...

Ehkä se on itselläni enemmän ahdistusta, semmoista että pitää satuttaa itseä ettei niin paljon vi**ta/ itketä.

Tuo stressinyppiminen on erilaista.

Vierailija
12/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että omalla kohallani liittyy siihen, kun tunteet on niiin voimakkaat ettei niitä pysty käsitellä siinä hetkessä. Se fyysinen kipu auttaa siihen jotenki, laimentaa niitä tuntemuksia

Vierailija
13/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on hetkellistä ja elimistö yrittää suojata ja lähettää kivunlievittäjiä jotka toimivat rauhoittavasti. Kunnon pyöräilylenkki tai sata vatsalihasta voi saada sellaisen endorfiinipotkun aikaiseksi ettei tarvisi repiä ihoa.

Vierailija
14/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä muista lapsuudesta kauheesti. Kai vaan on aina ollut pakko olla vahva kun on ollut kaikkea. Eikä töissä voi näyttää heikkoutta.

Tuossa sulla luultavasti on se vastaus lyhykäisyydessään. Jos asia vaivaa sinua ja haluat eroon raapimisesta ja apua noiden syiden käsittelyyn, niin kannattaa hakea apua.

6

Vierailija
15/17 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on verrattavissa viiltelyyn. Hae apua!

Vierailija
16/17 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä tarkoitat kyllä, Heh! 😏 Minulla oli samaa ongelmaa varsinkin koulu aikoina että raaviin kämmenet verille ja auki tiedustamatta vaikka sattuikin... Minulla oli ahdistusta, vieläkin tänäkin päivänä siinä muodossa että olen Stressaaja, levoton ja joskus henkeä ahdistaa ja päässä menee... Ei mulla muuta vaivaa oo ku se mutta sain siihen hyvän avun vaikka minua siitäkin syrjittiin ja haukuttiin... Mutta mitäpä sille voi se vain voi olla kellätahansa ja se vain on tunne joka varoittaa uhasta! 

Vierailija
17/17 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on päässä vikaa, siksi.