YO-juhlat pilalla! Kiitos sossu!
Ei voi olla totta! Sossu ei myöntänyt harkinnanvaraista tukea! Nyt ei ole varaa maksaa pitopalvelua ja juhlapaikkaa. Ja kutsutkin oli jo lähetetty vieraille. Tosi noloa, mutta pakko kai se on perua juhlat.
Kommentit (36)
Kyllä meille aikanaan sossu maksoi juhlapaikan kokonaisuudessaan ja pitopalvelun sai aina jokaisesta ällästä kymmenelle ja eximiasta viidelle. Laittoi yrittämään tosissaan pärjätä. Lisäksi vaaterahaa 300 e ja lahjaa varten 250 e.
Varmaan siksi jäi ap:n juhlat ilman sossun rahaa, kun sossu just kustansi meille pakkaajat, muuttofirman ja uuden asunnon.
Huono provo. Ei kukaan voi olla noin typerä.
Jos on vähissä varoissa, juhlat järjestetään tietenkin kotona. Tarjottavat tehdään itse, tarjoilu hoituu talkoilla. Alkumaljakin voi olla alkoholiton, jolloin siihen ei mene niin paljon rahaa. Ei minun tai veljeni juhlissa mitään pitopalvelua ollut, hyvänen aika, vaikka ihan "tavallisia" ihmisiä ollaankin ja siihen ehkä olisi saattanut olla varaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi jäi ap:n juhlat ilman sossun rahaa, kun sossu just kustansi meille pakkaajat, muuttofirman ja uuden asunnon.
Tai ei siis ostanut meille asuntoa, mutta maksaa 2 kk vuokrat. Sen jälkeen varmaan pärjätäänkin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5. Ylioppilaat julkaistiin eilen. Sossun päätös ei tule päivässä. Eikä ole kiva aihe provoilla.
Lapsi on sen verran älykäs, että varmasti pääsee ylioppilaaksi. Kyllä sen varaan laskettiin.
En halveksi muita tuilla eläviä, mutta todella ikävää, että sossulta ei inhimillisyyttä löytynyt tässä asiassa. Melko tiukoilla tässä olen itsekin.
Ap
Ethän siis anonut itsellesi vaan muitahan sinä niillä rahoilla olisit syöttänyt ja juottanut. Tätkeämpää on että lapsi saa jotakin, lahjan, lakin , kukat yms. kuin ne sukulaiset. Kahvitus kotona ei maksa paljon. Jospa anoit liikaa. Olisit laittanut vain jonkun esim. 300 € jolla kotona kahvittaa jo paljon ihmisiä vaikka ostaisi kakut ym. Ehdit vielä tehdä uuden hakemuksen, pari viikkoa on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli yo-tulokset ja nyt jo sulla sossun päätös, missä noin nopeet päätökset? :D
Provohan tää on. Mut onhan ap voinu tilata pitopalvelun ja ennen kirjoituksia ja jättää sossuhakemuksen ajoissa.
Ei sossu nyt ole mikään tapahtumajärjestäjä. En kyllä edes ymmärrä kenen mielestä yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsen yo-juhlat pitopalveuineen. Ymmärrän jos pienituloista perhettä tuetaan sen verran, että ylioppilaalle saadaan esim. ostettua lakki ja juhlapuku. Juhliksi varmasti riittää, että keitetään kahvia ja leivotaan itse jotain. Jos lapsi on kerran älykäs, että juhlat olivat itsestäänselvyys niin miksi tähän asiaan on herätty kaksi viikkoa ennen juhlia?
Eikö olisi voinut ennakoida ja laittaa koko kouluajan sen verran säästöön, että juhlat saadaan pidettyä.
En ymmärrä pätkääkään ihmisiä, jotka ei pärjää omillaan. Koko sossun sais lakkauttaa, niin kyllä alkais ihmisiä kiinnostaa työnteko ja itsensä elättäminen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä pätkääkään ihmisiä, jotka ei pärjää omillaan. Koko sossun sais lakkauttaa, niin kyllä alkais ihmisiä kiinnostaa työnteko ja itsensä elättäminen.
Asiat ei ole noin mustavalkoisia. Minä olen esimerkiksi työkyvytön. Nälkäänkö minun pitäisi kuolla?
Mullekaan sossu ei kustantanut tatuointia, voitteko kuvitella? Sen piti olla ainut lahja itselleni pyöreiden vuosien kunniaksi mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5. Ylioppilaat julkaistiin eilen. Sossun päätös ei tule päivässä. Eikä ole kiva aihe provoilla.
Lapsi on sen verran älykäs, että varmasti pääsee ylioppilaaksi. Kyllä sen varaan laskettiin.
En halveksi muita tuilla eläviä, mutta todella ikävää, että sossulta ei inhimillisyyttä löytynyt tässä asiassa. Melko tiukoilla tässä olen itsekin.
Ap
Sulla oli 3v aikaa säästää....
Pyydä apua kelalta. Jos olet keskivertotavisvirtanen niin kela kyllä auttaa. Parasta olisi jos koulutustaso vanhemmilla olisi keskikoulutasoa eikä olisi mitään add diagnoosia ja lapsi olisi kirjoittanut approbaturin paprut. Sitten heidän on helpompi kustantaa voileipäkakku virtasille. Ei mene laskukone sekaisin kun ei ole mitään vaikeata mietittävää. Tavallisuuden aavekuvia kotimaasta. Ei tule mitään kateutta.
Itse pilasit ylppärit synnyttämällä persaukisena - olisit miettinyt ennen (esi)leikkin alkamista...
Mitä ihmettä? Meille sossut lähetti ylioppilaalle lahjankin? ;-)