Tuleeko Lontoossa myyjät
Palvelemaan helposti ja miten voi kieltäytyä kohteliaasti jos ei halua palvelua?
Kommentit (7)
En ole törmännyt sellaiseen ärsyttävään tyrkkymyyntin kun Suomessa, joten ei pelkoa Lontoossa. Pienissä liikkeissä tervehtivät, jos sitäkään ruuhkassa. Tervehdi myyjää liikkeeseen tullessa pienellä hymyllä ja nyökkäyksellä, puhu paljon suomea ja tee ostokset omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Sanot vain kohteliaasti "Fuck off, please."
Just näin, britit arvostavat kohteliaisuuksia. Ja loppun vielä Dear!
Vastaa kieltäytyen: I just look, thank you.
Vierailija kirjoitti:
Palvelemaan helposti ja miten voi kieltäytyä kohteliaasti jos ei halua palvelua?
Et ilmeisesti ole tiennyt mutta Lontoo ei ole mikään helsinki vaan se on aika iso alue jossa on enemmänkin, kuin pari myymälää.
Riippuu niin liikkeestä.
Itse katselin ravintoloiden menuja kauppakeskuksessa ja parissa paikassa tuli se ravintolan tiskin takana oleva "paikannäyttäjä" kyselemään oltaisko tulossa jne ja yhden tämmöisen matkaan lähdettiinkin että joo tullaan tänne.
Eräässä vaatekaupassa kolme myyjää kävi kysymässä onko kaikki ok ja onko meille kerrottu heidän sen hetken alennuksista. Kolmas niistä kysyi vielä läpällään kun sanottiin että ollaan kuultu että varmastikko ollaan ettei huijata :D Joissain kaupoissa sai olla täysin rauhassa, eli ihan sama kuin mitä itse kokenut Suomessa.
Ihan rauhassa sai katsella myymälän valikoimia. Kassalla maksaessa olivat mukavan kohteliaita. Ihan samat kokemukset mulla on täällä Helsingissäkin.
No Lontoissa on niin eri alueita. Ykeisin ostoskatu Oxford street on kiireinen, eivät yleensä ehdi.
Camdenissa esim voi tulla, muuta voi kiittää ja sanoa vain katselevansa. Näin voi toimia briteissä joka paikassa. Maahanmuuttaja krääsäkauppiaat sitten tyrkyttää turistirihkamaa. Kannattaa pysyä poissa.