No niin mormonipojat! Nyt loppui huumori ja teen ilmoituksen kotihäirinnästä
Ovat käyneet oven takana viime kesästä asti. Ekalla kerralla erehdyin ottamaan niiltä jonkun esitteen vastaan ja siitä tää lähti. Sen jälkeen kävivät ties miten monta kertaa oven takana, pari kertaa avasin ja sanoin niille että ei kiinnosta. Sitten lopetin oven avaamisen. Lähetin viestiä paikalliselle mormonijärjestölle että voisivatko sanoa näille ulkomaalaisille mormoneille että lopettaa osoitteessa X käymisen. Ei vaikutusta. Pari kuukautta myöhemmin lähetin saman viestin uudestaan. Sen jälkeen oli hiljaista kunnes taas nyt ovikello soi, onneksi ikkunasta näkee suoraan alaovelle. Mormonithan siellä oli. En avannut, mutta joku mummo tuli just samaan aikaan sisälle niin tottakai mormonit hyökkäsivät sisälle samalla oven avauksella ja tulivat soittelelemaan ovikelloa. Koputtelivat tuossa myös hetken aikaa kunnes lähtivät.
Soitanko huutopuhelun paikalliselle mormonijärjestölle vai teenkö suoraan ilmoituksen kotihäirinnästä?
Kommentit (16)
Ihmettelen että miten tuollainen on vielä nykyaikanakin sallittua. Toisten kotioville tunkeminen pitäisi olla lailla kiellettyä, samoin puhelinmyynti.
noi oon niin sitkeetä sakkia että niistä ei pääse ikinä eroon
Lahkolaisten ja puhelinmyyjien kanssa on käytöstavat koetuksella. Meillä ravas viikon välein mormoniherroja niukin naukin Suomea osas, mutta siinä olivat jälleen tekemässä lähetystyötä. Naapurin helluntalainen tykkäs niiden kanssa kahvitella, joten kiersivät sitten samalla koko talon.
Viidennellä kerralla meni hermo sen verran, että karjasin suht kovaan ääneen: "nyt loppu, painukaa v*ttuun!"
Eipä ole enää sen jälkeen käyneet ja naapuri lopetti morjestamisen.
Vierailija kirjoitti:
Lahkolaisten ja puhelinmyyjien kanssa on käytöstavat koetuksella. Meillä ravas viikon välein mormoniherroja niukin naukin Suomea osas, mutta siinä olivat jälleen tekemässä lähetystyötä. Naapurin helluntalainen tykkäs niiden kanssa kahvitella, joten kiersivät sitten samalla koko talon.
Viidennellä kerralla meni hermo sen verran, että karjasin suht kovaan ääneen: "nyt loppu, painukaa v*ttuun!"
Ärsyttävää tuollainen pakottaminen. Mulla ei ole mitään uskovaisia vastaan, mutta tuollainen pakottaminen on raivostuttavaa
Meidän ovelle eivät enää tulleet, kun mies ärähti.
Meille tuli oven taakse jehovat. Raskasta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, joiko ne kahvia?😨 Niiltä on kahvi ja muutkin kuumat juomat kielletty, limukka kelpaa.
Itse olen aina lahkolaisille pitänyt hirveät luennot siitä, miten raamattu varoittaa vääristä profeetoista ja että oikea kirkko on Kristuksen ruumis, he ovat erkaantuneet siitä eli joutuvat helvettiin!
Ei ole tultu uudelleen.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, joiko ne kahvia?😨 Niiltä on kahvi ja muutkin kuumat juomat kielletty, limukka kelpaa.
En tiedä mitä ne joi, mutta yleisesti puhutaan aikuisten kesken kahvittelusta, vaikka vettä olisikin ruusukupissa. :D Pyysi sisään kahville, tulette sitten ensi viikolla kahville uudestaan.. Tai jospa ne hulluttelivat Suomessa, rikko sääntöjä, kun Jumala katsoo muualle.
Kaffepulla kirjoitti:
Itse olen aina lahkolaisille pitänyt hirveät luennot siitä, miten raamattu varoittaa vääristä profeetoista ja että oikea kirkko on Kristuksen ruumis, he ovat erkaantuneet siitä eli joutuvat helvettiin!
Ei ole tultu uudelleen.
Mun veli harrastaa myös vääristä profeetoista saarnaamista.
Nyt se oli asentanut ulko-oveensa Daavidin tähden, jos vielä joku tulee, hän käskee niiden viedä demoninsa helvetin tuleen.
Hän on teologi, sellainen pari metrinen häiskä, pitkällä tukalla. Siinä saa Jehova mummelit tuta.
Vierailija kirjoitti:
Se helluntailainen luultavasti yritti käännyttää mormoneja kristityiksi. Harmi jos ei onnistunut.
En tiedä onko se vain jokin täkäläisten mormonien tapa, mutta ne tulivat aina ovelleni omituisen myöhään, joskus kahdeksan aikoihin illalla. Kerran sitten satuin olemaan niin väsynyt, että olin puoli yhdeksältä jo nukkumassa, kun mormonit taas soittivat ovikelloa, ja sain sen luokan raivokohtauksen, että sen jälkeen ei ole niitä näkynyt. Jehovat olivat sitkeämpiä, mutta niistä pääsin lopulta eroon laittamalla oveen tulikivenkatkuisen lapun aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ovelle eivät enää tulleet, kun mies ärähti.
Meillä oli sama jehovien kanssa. Mä olen liian kiltti ja kohtelias sanoakseni että älkää nyt enää tänne tulko. Kaveri onnistui vahingossa karkottamaan jehovat kun miehensä avasi oven bokserisillaan varsin nyrpeänä ja kaveri huhuili makkarista että kuka siellä on :D Olivat valmistautumassa lähtöön mutta kelattiin että kolkuttelijat luulivat keskeyttäneensä seksipuuhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kuumia juomia ole kielletty, mutta tee ja kahvi on. Siis tee-pensaan lehdistä tehty tee. Yrttitee käy. Ja kuuma mehu.
Jos olet sanonut asiasta ja lähettänyt pari kertaa viestiäkin niin ei kannata tapella noiden kanssa enää jos viesti ei mene ymmärrykseen, suoraan vaan ilmoitus kotihäirinnästä. Heillä on ollut tilaisuus lopettaa ja jos eivät ymmärrä kauniisti niin sitten väkisin.