Olenko paha ihminen jos...
Tutustuin jo kakaranaentiseen parhaaseen ystävääni ja oltiin vuosikausia aikuisuuteen parhaat ystävät.
Kaikki päättyi yllättäen ja erikoisesti - kyseinen ihminen muutti 600km päähän kertomatta asiasta minulle mitään ja vaihtoi samalla puhelinnumeronsa. Ihmettelin käytöstä sillä olin/olen varma että välilämme ei tapahtunut mitään.
Vuosi tämän jälkeen törmäsin kyseisen ihmisen nettiblogiin ja aloin lueskella sitä ja vanhojakin merkintökä.
Siellä hän kertoi eräästä entisestä ystävästään johon kyllästyi vuosi sitten ja puhui ihmisestä todella rumasti, miten kyseinen ihminen on hänestä ruma ja umpiluuseri ja toivoisi että tälle tapahtuu jotain pahaa jonain päivänä kuten halvaantuisi ja oli ystävä vain säälistä monta vuotta. Oivalsin että hän pilkkasi minua vaikkei maininnut nimeä. Blogikirjoitus oli kerännyt kommentteja "Puhut varmaan siittä sun entisestä kaverista joka asui paikassa X" (siinä mainittu asuinalueeni nimi).
Se tuntui kauhealta. Ensin vuosien ystävyys vain katkesi ja sitten nettiin oli pistänyt kamalan ivaavan kirjoituksen.
Tästä on aikaa jo 5vuotta. Emme ole olleet tekemisissä näinä vuosina. Tänään sain kuulla tutun kautta että kyseisen ex ystäväni isä kja äiti kuolivat auto onnettomuudessa. En ole paha ihminen mutta silti myönnän häpeäksenikin että tunsin tyytyväisyyttä. En toivo ihmisten kuolemaa mutta tuntui kuin ystäväni olisi nyt saanut maistaa omaa lääkettään sen sijaan että toivoi itse aiemmin julkisissa avautumisissaan että minulle tapahtuisi jotain kamalaa jonain päivänä.
Kommentit (3)
Ystäväsi oli paska ja sai omaa lääkettään.
En lukenut mutta olet. Kukaan meistä ei ole synnitön.