Ällöttää Robinin armeijamyönteisyys
Tai ei myönteisyys vielä olisi paha, mutta suoranainen ihailu!
Kommentit (71)
Lääkintäkapteeni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa kaikkien armeijamyönteisyys ja metsästysmyönteisyys ja muu tappamismyönteisyys. Armeijassa valmistaudutaan kuitenkin sotaan jonka tarkoitus on tappaa selvitäkseen hengissä. Parempi vaihtoehto olisi että ei oltaisi niin itsekkäitä tai tyhmiä
Mutta minkä sille voi jos Itäisen Naapurin Federaatiossa ollaan itsekkäitä tai tyhmiä, olla puolustautumatta ja antaa tehdä mitä vaan? Asevoimien tarkoitus on tehdä maahan kohdistuva hyökkäys kannattamattomaksi, toisin sanoen emme mitenkään voi nykyään pärjätä ainakaan yksin suurvaltaa vastaan, MUTTA, jos se suurvalta tietää että hyökkäyksen hinta on suurempi kuin siitä saavutettava hyöty, niin se ei hyökkää. Eli jos tappiot ja hankaluudet hyökkäykseen liittyen ovat riittävän suuret niin se ei katso hyökkäystä järkeväksi. Se on vähän niin kuin kotivakuutus talon palamisen varalle, toivottavasti sitä ei ikinä tarvitse käyttää, mutta sen on pakko olla olemassa.
Paradoksi on siis se että armeija tulee olla kunnollinen, jotta sitä ei tarvitse koskaan käyttää.
Jo Roomassa tiedettiin että "jos haluat rauhaa, varustaudu sotaan" (Si vices pacem, para bellum)
Armeijalla ja palovakuutuksella on kuitenkin se ratkaiseva ero, että sotatilanteessa armeija voidaan panna polttamaan vaikka oman maan kansalaisten taloja (Karjalassa tehtiin monin paikoin Suomen armeijan toimesta juuri näin,kun vetäydyttiin) ja kiinteistöjä ja jos pommi osuu vakuutuslaitoksen konttoriinkin niin entä sitten ?
Vai olisivatko vakuutusvirkailijat kuolleet jo ennen sitä, tai hekin pakotetut mukaan armeijaan paikoillensa ja tehtäviinsä, eivätkä mitkään vakuutukset ole kuitenkaan enää sota-aikana voimassa,joten sen vakuutusvertauksenkin voi unohtaa.
Armeija on kyllä luonteeltaan paremminkin tuholaitos,kuin mikään 'vakuutuslaitos'.
Rauhanajan olot ja sota-ajan olot ovat muutenkin kaksi aivan eri asiaa -siis suurinpiirtein kaikessa...
Eli mikä tahansa mikä pätee ja toimii rauhanaikana,toimii sota-aikana (sikäli kun yleensä toimii silloin enää ollenkaan) joka tapauksessa aivan muita priorisointeja noudattaen,kuin yksityisten tavallisten kansalaisten tarpeet ensisijaisesti huomioiden .
Eli rauhan aikana voit aina luottaa siihen,että pääset lääkäriin tarvitessasi, sota-aikana välttämättä et.
Saatat aivan hyvin ehtiä vaikka kuolla siihen,ettei ketään lääkäriä ollut saatavilla tai mistään tavoitettavissakaan, eikä kukaan ole siitä asiantilasta ja sattuneesta tilanteestasi kenellekään korvausvelvollinen, tai muutenkaan siitä vastuussa.
'Sota on sotaa'- se onkin se ainoa vastaus, minkä silloin voisit sen asian tarkempaan tiedusteluusi saada.
Tämä oli vain yksi esimerkki sodan luomasta puutteesta ,hädästä &kurjuudesta´+pulasta,mutta muitakin on.
Varmasti on tuhansia,sillä sotahan vaikuttaa IHAN KAIKKEEN yhteiskunnassa ja sen toiminnassa.
Sota on teknisessä tappamismetodien kehityksessään tullut jo niin kauheaksi vaihtoehdoksi,että nykytilanteessa ihmiskunnan ainoa eloonjäämisen resepti on ainoastaan tämä : välttää sotien syntymistä ja sen tilanteen aiheutumista kaikin käytettävissä olevin keinoin ja keksiä vielä lisääkin keinoja sodan ja kaikkien aseellisten konfliktien välttämiseksi maiden välillä. Olet siis joko sodan puolella tai sitä vastaan.
Meillä Suomessa armeijan välttäminen onneksi on jo ,(edes jollain tavalla), mahdollista, mutta aivan tyytyväinen ei siihen tilanteeseen täällä voi vielä olla.
Voitaisiin esim. kysyä päättäjiltä ja Puolustusvoimilta,että jos se paljon puhuttu puolustustahto kerran on maassamme niin korkealla,kuin sen väitetään tutkimusten mukaan olevan,niin kärsisikö tulijamäärät sitten paljonkaan tappiota tilastoissa,jos koko homma perustuisikin vapaaehtoisuuteen, eli laitoksesta voisi halutessaan kieltäytyä kokonaan ,tai vaikka sieltä lähteäkin jos sinne saakka joku sen todellisesta luonteesta tietämätön olisi sattunut erehtymään.
Ps. siinä 'Talvisodan hengessä' ja siihen vedotessa olisi kuitenkin hyvä muistaa,mitä kävi niille,jotka EIVÄT sinne lähteneet jos käsky tuli. NE tilastot ja dokumentit olisikin hyvä ottaa joskus esille siitä 'korkeasta silloisesta maanpuolustushengestä' juhlapuheita pidettäessä ...
Joskus oon miettiny et onko Robinille koskaan taakka se että on aina nii positiivinen, kaikki olettaa et oot positiivinen. Sitte jos ärsyttää tai ottaa joku asia päähän, nii kait se sit jotenki pitää kuitenki purkaa.
Hauska miten yhden nuoren miehen sanat voi saada niin paljon melua aikaseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Robin on feikki! Luonut itselleen positiivisen ja kiltin pojan identiteetin ja nyt sitä on pakko noudattaa, esittää muuta kuin on ja se on raskasta! Joskus viellä rysähtää ryminällä omaan niskaan. Näkyyhän se nyt ihan selvästi. Nauroin eilenkin vain elämässä ääneen kun Robin ei olevinaan pystynyt sitä räppibiisiä tekemään kun ei pysty kenestäkään pahaa sanomaan, olis lähtenyt leikkiin mukaan! Mutta ei kun piti saada voivottelukohtaus epäonnistumisen jälkeen.
Siis mää en todellakaan ymmärrä et miks Robin ei vois olla tollanen niinku on!
Voisin lähes suoraan antaa suomen paras näyttelijä tittelin jos viisi vuotta olis onnistunut näyttelemään tollasta roolia. Robin on ollu niin paljon esillä, seiskan sivuilla, faneja jo paikassa, et kuvitteletko et Robin on vetänyt viis vuotta putkeen lähes 24/7 tuollasta roolia? Jos ois oikeesti paska jätkä, tän kokosessa maassa se ei levinny jo hyvän aikaa sitte julkisuuteen.
Tottakai silläkin on varmasti huonot hetkensä, mut en mää silti ymmärrä et miksi sen pitäis olla feikki, ku on yleensä aina niin positiivinen. Toki varmaan se imago, kohteliaasta ja hyvin käyttäytyvästä nuoresta miehestä ruokkii sitä käytöstä lisää. Mut ei sen silti ole pakko olla mitään feikkaamista.
Kyllä minä ainaki tunnen moniakin iloisia ja positiivisia ihmisiä, jotka ovat suurenosan ajasta iloisia ja pirteitä.
Ja mitä tohon räppijuttuun tulee, niin mää oon kyllä ihan yhtä paska haukkumaan toisia ja puhumaan paskaa. Oon joskus kouluaikoina jopa joutunut vähän kärsii siitä ku en halua enkä osaa puhua kenestäkään pahaa.Kylläpä joku Robinia diggaava nainen nyt hermostui😂😂😂
Juu itsekkin olen nainen (51v) ja edelleen samaa mieltä kuin jo aikaisemmin sanoin, se paistaa läpi tulette viellä näkemään.
Minua melkein oksettaa se, että nuori poika on monelle ikäiselleni naiselle päiväunien kosteuttaja🙄 En vaan ymmärrä miksi häntä melkein palvotaan. Robinin ikäiset fanit viellä ymmärränkin.
Tottakai saa olla mitä mieltä haluaa. Minua myös ällöttää ajatus jos jotki vanhemmat oikeesti kuolaa seksuaalisessa mielessä näin nuorta poikaa. Vaikka totta se varmaan onki. Ite olen siis seurannut Robinin uraa käytännössä koko ajan, tyttären fanituksen kautta. Ja musta Robinissa on mielenkiintoista juuri se että vaikuttaa olevan niin aito ja vilpitön, kyllä ite oon Robinissa huomannut myös sen ujouden mistä on puhunut. Samaten olen myös jossai klipeissä tms. nähnyt Robinin ärsyyntyneenä tai alakuloisena.
Toki koskaan ei voi sanoa 100% varmuudella mitään, mut lähtökohtasesti en halua ajatella kaikesta niin pessimisesti, tyyliin Robin on ihan feikki. Jos sitte niin paljastuu, niin ei voi mitään. Voin hyvin myöntää olleeni väärässä.
Aika näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Koko Robin on feikki! Luonut itselleen positiivisen ja kiltin pojan identiteetin ja nyt sitä on pakko noudattaa, esittää muuta kuin on ja se on raskasta! Joskus viellä rysähtää ryminällä omaan niskaan. Näkyyhän se nyt ihan selvästi. Nauroin eilenkin vain elämässä ääneen kun Robin ei olevinaan pystynyt sitä räppibiisiä tekemään kun ei pysty kenestäkään pahaa sanomaan, olis lähtenyt leikkiin mukaan! Mutta ei kun piti saada voivottelukohtaus epäonnistumisen jälkeen.
Se on ihan oikeesti jopa vähän ujo poika, eikä aivan sanavalmis tollasissa "yllättävissä" tilanteissa. Mua huvittaa, kun täällä meuhkaa ja luulevat tietävänsä jotain ne, jotka ei Robinia ja tekemisiään oo oikeesti lainkaan seurannut.
Mä oon myös huomannut Robinin usein hämmentyvän jossain tilanteissa, esimerkiksi just ku joku kysyy jotain liian henkilökohtasta tai muuten yllättävää. Ja fanien yli-innokkaat suorat kysymyksen ja ehdotukset laittaa Robinin aika hämmentyneeksi. Vaikka tottakai siihen jollain tasolla varmaan tottuu, mut varmasti on kyllä omituista jos joku tulee suoraa ehdottaa et mennään naimisiin tms. :D
Jossain haastattelussa tai jossain, en muista tarkkaan, Robin kertoi mielenkiintoisesti siitä et miten suhtautuu faneihin ja siihen mitä ajattelee et on niin suuren ihailun kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa kaikkien armeijamyönteisyys ja metsästysmyönteisyys ja muu tappamismyönteisyys. Armeijassa valmistaudutaan kuitenkin sotaan jonka tarkoitus on tappaa selvitäkseen hengissä. Parempi vaihtoehto olisi että ei oltaisi niin itsekkäitä tai tyhmiä
Suomen armeija on puolustusvoimat.
Mikä sinun vaihtoehtosi on "sotaan valmistautumiselle"?
Mitä meidän tulisi tehdä tilanteessa, jossa vieras valtio pyrkii väkivalloin ottamaan valtiomme hallintaansa? Pitäisikö vain katsoa kuinka meidän käy? Entä jos valtaajan uusi järjestelmä olisi moninkertaisesti militaristisempi ja uudessa järjestelmässä puolustusvoimamme olisivatkin selkeästi hyökkäysvoimat? Kuinka tämä asetelma mielessäsi vertautuu nykyjärjestelmään?
Etkö oikeasti näe puolustusvoimien arvoa oman ihannetilanteesi tukena?Teillä viherpiiperö-humaneisteilla on joka asiassa tämä sama aukko. Kannatatte jotakin ideologista toimintamallia, mutta ette kykene koskaan kertomaan kuinka se toimii kokonaisuudessa ja suuressa kuvassa.
Mistäköhän johtuu, että nämä kovimmat maansa puollustajat ovat yleensä niitä jotka eivät oman maansa eteen todellisuudessa tee yhtään mitään muuta, kuin uhoavat?
On todella helppoa kuvitella sen armeijan tekevän teistä kovia sotilaita mutta todellisuudessa se on vain teidän korvien välissä oleva kuvitelma.
Missä kohtaa hän muka uhosi?
Aivan -ei missään. Totesi vaan faktat.
Ikävä kyllä nykyisessä yhteiskunnassa tarvitaan vielä armeija, joten armeijamyönteisyys on sinäänsä hyvä asia. Asevelvollisuuden kannattaminen taas ei ole hyvä asia, koska mielestäni ihmisiä ei voida pakottaa sotimaan ja ylipäänsä vastikkeettomana pakkokoulutukseen, josta ei ole selkeästi mitattavaa hyötyä valtaosalle, kuten esimerkiksi peruskoulusta on.
Toisekseen asevelvollisuus on tämän maan suurin tasa-arvo-ongelma, koska se syrjii ihmisiä sukupuolen, asuinpaikan, uskonnon ja terveydentilan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä meidän tulisi tehdä tilanteessa, jossa vieras valtio pyrkii väkivalloin ottamaan valtiomme hallintaansa? Pitäisikö vain katsoa kuinka meidän käy? Entä jos valtaajan uusi järjestelmä olisi moninkertaisesti militaristisempi ja uudessa järjestelmässä puolustusvoimamme olisivatkin selkeästi hyökkäysvoimat? Kuinka tämä asetelma mielessäsi vertautuu nykyjärjestelmään?
Etkö oikeasti näe puolustusvoimien arvoa oman ihannetilanteesi tukena?Teillä viherpiiperö-humaneisteilla on joka asiassa tämä sama aukko. Kannatatte jotakin ideologista toimintamallia, mutta ette kykene koskaan kertomaan kuinka se toimii kokonaisuudessa ja suuressa kuvassa.
Mistäköhän johtuu, että nämä kovimmat maansa puollustajat ovat yleensä niitä jotka eivät oman maansa eteen todellisuudessa tee yhtään mitään muuta, kuin uhoavat?
On todella helppoa kuvitella sen armeijan tekevän teistä kovia sotilaita mutta todellisuudessa se on vain teidän korvien välissä oleva kuvitelma.
Aivan -ei missään. Totesi vaan faktat.
Vastasitpa näppärästi omaan kysymykseesi.
Kätevää ja käyttökelpoista sinulle !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mää en todellakaan ymmärrä et miks Robin ei vois olla tollanen niinku on!
Voisin lähes suoraan antaa suomen paras näyttelijä tittelin jos viisi vuotta olis onnistunut näyttelemään tollasta roolia. Robin on ollu niin paljon esillä, seiskan sivuilla, faneja jo paikassa, et kuvitteletko et Robin on vetänyt viis vuotta putkeen lähes 24/7 tuollasta roolia? Jos ois oikeesti paska jätkä, tän kokosessa maassa se ei levinny jo hyvän aikaa sitte julkisuuteen.
Tottakai silläkin on varmasti huonot hetkensä, mut en mää silti ymmärrä et miksi sen pitäis olla feikki, ku on yleensä aina niin positiivinen. Toki varmaan se imago, kohteliaasta ja hyvin käyttäytyvästä nuoresta miehestä ruokkii sitä käytöstä lisää. Mut ei sen silti ole pakko olla mitään feikkaamista.
Kyllä minä ainaki tunnen moniakin iloisia ja positiivisia ihmisiä, jotka ovat suurenosan ajasta iloisia ja pirteitä.
Ja mitä tohon räppijuttuun tulee, niin mää oon kyllä ihan yhtä paska haukkumaan toisia ja puhumaan paskaa. Oon joskus kouluaikoina jopa joutunut vähän kärsii siitä ku en halua enkä osaa puhua kenestäkään pahaa.Kylläpä joku Robinia diggaava nainen nyt hermostui😂😂😂
Juu itsekkin olen nainen (51v) ja edelleen samaa mieltä kuin jo aikaisemmin sanoin, se paistaa läpi tulette viellä näkemään.
Minua melkein oksettaa se, että nuori poika on monelle ikäiselleni naiselle päiväunien kosteuttaja🙄 En vaan ymmärrä miksi häntä melkein palvotaan. Robinin ikäiset fanit viellä ymmärränkin.Tottakai saa olla mitä mieltä haluaa. Minua myös ällöttää ajatus jos jotki vanhemmat oikeesti kuolaa seksuaalisessa mielessä näin nuorta poikaa. Vaikka totta se varmaan onki. Ite olen siis seurannut Robinin uraa käytännössä koko ajan, tyttären fanituksen kautta. Ja musta Robinissa on mielenkiintoista juuri se että vaikuttaa olevan niin aito ja vilpitön, kyllä ite oon Robinissa huomannut myös sen ujouden mistä on puhunut. Samaten olen myös jossai klipeissä tms. nähnyt Robinin ärsyyntyneenä tai alakuloisena.
Toki koskaan ei voi sanoa 100% varmuudella mitään, mut lähtökohtasesti en halua ajatella kaikesta niin pessimisesti, tyyliin Robin on ihan feikki. Jos sitte niin paljastuu, niin ei voi mitään. Voin hyvin myöntää olleeni väärässä.Aika näyttää.
En ole Robinia juurikaan seurannut, mutta olen aika hyvä tunnistamaan valehtelevat ja esittävät ihmiset. Sen perusteella mitä olen nähnyt niin Robin ei vaikuta siltä, että hän esittää. Toki kaikilla on se pieni ylipositiivisuus kun edustaa itseään, mutta ei hän selvästi perusluonteeltaan kusipää ole.
Tosin suosio tekee varmasti aikanaan tehtävänsä jos ei ole jo tehnyt. Nuoruuden into ja sinisilmäisyys katoaa ja alkaa kyllästymään jatkuvasti toistuviin kaavoihin, mikä katkeroittaa ja tekee ihmisen itsekkäämmäksi ja ilkeämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan -ei missään. Totesi vaan faktat.Vastasitpa näppärästi omaan kysymykseesi.
Kätevää ja käyttökelpoista sinulle !
Puhuin "hänestä". Sen pitäisi olla jo riittävä vihje että olen eri henkilö.
Eikö sinustakin?
Miten jostai Robinin armeijasta onnistuu saamaan hirveen haloon :D