Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Taas kuuluu pulinaa, että kesäfestareilla on samat esiintyjät. Tässäpä syy.

Kuvitellaan Koskirock. Kummasta maksaisit, että saisit nähdä.

1. Chisu, Vesala, Apulanta, Cheek, Roope Salminen jne..

2. Kilu ja Kalu, Jumppasen perheyhtye, Kössönkosken kyläpelimannit, tyhjä akku jne...

Veikkaan, että vaihtoehto 1.
Ymmärrättekö, että rahan pitää liikkua ja pitää näyttää sitä, mistä kansa maksaa ja mitä haluavat luulla/nähdä. Tästä syystä on aina samat muusikot ja näyttelijät, koska se on yleisön tahto

• ylös 14
  • alas 2

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tyhjä akku on varmaan punkkia. Voisin mennä, jos lippu on tyylin soittajille kaljarahat.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Minä olen nähnyt monilla festareilla sekä kuuluisia että tuntemattomia esiintyjiä.

Vierailija

Mua kiinnostaisi festarit, joissa olisi punkkia, metallia, rokkia jne. tuntemattomammilta esiintyjiltä. Tällä hetkellä sellaisia ei taida hirveämmin olla, tai niitä markkinoidaan tosi huonosti, tai sitten ovat K-18. Haluaisin uusia bändejä kuunneltavaksi, ja olisihan se mukavaa tukea myös tuntemattomampia bändejä urallaan eteenpäin, mutta haluaisin tehdä sen sillä tyylillä, että menisin festareille/keikalle tietämättä artistista mitään, ja voisin sitten yllättyä. Tämä on minulla toistaiseksi hoidettavissa vain klubikeikoilla lämmittelijöiden osalta. Kyllä se varmaan siitä edes vähän helpottaa kun ikää karttuu lisää.

N16

Vierailija

Osasyy on myös se että suomen sijainti maailmankartalla on epäedullinen ja
meillä ei panosteta oman itsemme suureen markkinointiin. Myös hintataso yms. kallis ja paljon nähtävyyksiä ja palveluja ei saatavilla.

Ei tarvitse kun katsoa esm. naapuri maa ruotsiin niin esiintyjiä tuppaa lähes jokaisesta maailmankolkasta vähän väliä heittämään keikkaa.

Mistäköhän johtuu? Ruotsi on onnistunut markkinoimaan itseään maana johon kaikki voivat tulla ja onhan se paljon trendikkäämpi kuin suomi.
Suomessa oikeastaan Helsinki ja Turku sekä Tampere ovat ainoita paikkoja joita voi kutsua sellaisiksi paikoiksi johon suuremmat ja pienemmät nimetkin voivat tulla esiintymään koska näissä voi olla potentiaalista yleisöä.

Suomi ei ole myöskään maailmankartalla musiikillisesti kovin suuri markkina-alue. Olisi kyllä hienoa jos suomessa oikeasti ryhdyttäisiin panostamaan "kansainvälisyyteen" ketä oikeasti kiinnostaa nähdä vesalat, roopet yms. joka helvetin vuosi. Suomessa muutenkin festareilla yms. tapahtumissa on aina se pieni sairas twisti. Esiintyjät eivät ole monelle se pääasia vaan "ryyppääminen" on se pääasia jonka vuoksi tapahtumiin mennään.

M23

Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi festarit, joissa olisi punkkia, metallia, rokkia jne. tuntemattomammilta esiintyjiltä. Tällä hetkellä sellaisia ei taida hirveämmin olla, tai niitä markkinoidaan tosi huonosti, tai sitten ovat K-18. Haluaisin uusia bändejä kuunneltavaksi, ja olisihan se mukavaa tukea myös tuntemattomampia bändejä urallaan eteenpäin, mutta haluaisin tehdä sen sillä tyylillä, että menisin festareille/keikalle tietämättä artistista mitään, ja voisin sitten yllättyä. Tämä on minulla toistaiseksi hoidettavissa vain klubikeikoilla lämmittelijöiden osalta. Kyllä se varmaan siitä edes vähän helpottaa kun ikää karttuu lisää.

N16

Suomen marginaalein festari taitaa tällä hetkellä olla Hyvinkään Steelfest, joka tosin keskittyy lähinnä vain blackiin, deathiin ja rässiin. Viime vuonna tosin toisen päivän avaajana toimi Bat ja Ryyd :D

Vierailija

ihmiset menevät kuitenkin joten miksi käyttää paljon rahaa artisteihin, ei muuta kuin samat roopet ja cheekit sinne joita kukaan jaksa enää katsoa

ihmiset ei vaadi tasoa joten sitä ei heille tarvitse tuoda