Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskollinen rescuekoirani

Vierailija
18.05.2017 |

Terve kaikille! Kirjoitan nyt tänne koska minulla on vain niin hyvä fiilis. Meillä on ollut nyt perheessä rescuekoira puolentoista vuoden ajan, ja en olisi voinut itselleni luotettavampaa ystävää toivoakkaan. Monet ihmiset ylenkatsovat sekarotuisia koiria mutta vielä enemmän rescuekoiria. Ihmiset olettavat niiden olevan raivotautisia ja muutenkin sairaita. Myös me olemme saaneet ennakkoluuloja osaksemme muilta ihmisiltä. Totuus on kuitenkin seuraavanlainen: jokainen suomeen tuotava koira tarkistetaan, ja rokotetaan maassa mistä se on tulossa, koirilla on omat passit, joihin on merkitty kaikki, turkin väristä annettuihin rokotteisiin.

Mutta mikä sai meidät hankkimaan rescuekoiran?
Katsoimme koiria suomesta jonkin aikaan kun mieleemme tuli että voisimme ruveta perheeksi koiralle jonka tulevaisuus olisi muuten hämärän peitossa. Prosessi kesti n. kuukauden ja haimme koiramme lentokentältä, se oli ihana tapaaminen ja siitä alkoi meidän ystävyytemme. Tottakai rescuekoira tarvitsee enemmän aikaa tottuakseen ihmisiin ja meluun mutta kun se altistuu niille päivittäin ja kuitenkin sopivissa määrin, se tottuu niihin. Koiramme on erittäin elämäniloinen ja uskonkin sen olevan kiitollinen meille että otimme sen perheeseemme. Suosittelenkin kaikkia koiran ottoa harkitsevia miettimään rescuekoiran ottamista, jos rakkautta riittää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös espanjatar. Ihanahan se on, aina vaan tulee paha mieli kun ajattelee kuinka monia on tarhoilla ja kulkukoirina, tai vaikka ihan "kotonakin" huonoissa oloissa. Eikä kaikkia voi millään auttaa.

Vierailija
2/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on. Usein oikein todetaan että tämäpäs on komea rotukoira, mutta mikä rotu? Aijjaa sekarotuinen. Ystävällinen ja leikkisä. Varmaan jäi vähän höppänäksi pelottavan lapsuuden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomia koiria riittää Suomessakin, on pelkkää omahyväistä sädekehän kiillotusta hakea koira ulkomailta ja riskeerata samalla erilaisten tautien kulkeutuminen piskin mukana rajan yli. Siinä on kotimaiset marjasadotkin vaarassa. Te maailmanparantajat ette millään ymmärrä että kuskaamalla noita rescuerakkeja tänne vain pahennatte kulkukoirien asemaa niissä maissa joista niitä tänne haalitaan.

Mutta tekeehän se rescue-piskin hakeminen ulkomailta sinusta niin paljon Paremman Ihmisen kuin jos tarjoaisitte kodin suomalaiselle kodinvaihtajalle.

Vierailija
4/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tarina. Meillä on rescue-kissa, joka on maailman ihanin ja rakastavin pikku tyyppi. 

Vierailija
5/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös espanjatar. Ihanahan se on, aina vaan tulee paha mieli kun ajattelee kuinka monia on tarhoilla ja kulkukoirina, tai vaikka ihan "kotonakin" huonoissa oloissa. Eikä kaikkia voi millään auttaa.

En ole pystynyt katsomaan niitä adoptointia odottavien kuvia sen jälkeen, kun omat kaksi ovat täyttäneet meidän kodin koirapaikat. 

Vierailija
6/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodittomia koiria riittää Suomessakin, on pelkkää omahyväistä sädekehän kiillotusta hakea koira ulkomailta ja riskeerata samalla erilaisten tautien kulkeutuminen piskin mukana rajan yli. Siinä on kotimaiset marjasadotkin vaarassa. Te maailmanparantajat ette millään ymmärrä että kuskaamalla noita rescuerakkeja tänne vain pahennatte kulkukoirien asemaa niissä maissa joista niitä tänne haalitaan.

Mutta tekeehän se rescue-piskin hakeminen ulkomailta sinusta niin paljon Paremman Ihmisen kuin jos tarjoaisitte kodin suomalaiselle kodinvaihtajalle.

Sinäkö täällä alapeukutat?

Vierailija
7/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut yksi suomalainen kodinvaihtaja ja kaksi ulkomaalaista. Olisi tullut toinenkin suomalainen kodinvaihtaja, mutta vanha koti halusi 800 (tai 600, en enää tarkaan muista) euroa kuusivuotiaasta koirasta. Jotenkin homma alkoi tuntua rahastukselta ja otin sen sijaan espanjalaisen. 

Suomesta on tosi vaikea löytää kotia vailla olevaa kerrostalokelpoista aikuista pientä seurakoiraa. 

Vierailija
8/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelleko kotimaiselle kodittomalle sinä olet antanut kodin?

Vierailija
9/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että jollain on sydän paikallaan 💜 Minä en itse henkilökohtaisesti rescue-koiraa hakisi ulkomailta, vaikka tekisi mieli pelastaa ne kaikki. Suomessakin on paljon kodin tarvitsijoita. Sydämeni särkyy, kun luen niitä juttuja - miten ihminen voi olla niin julma.

Vierailija
10/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riskeerata samalla erilaisten tautien kulkeutuminen piskin mukana rajan yli. Siinä on kotimaiset marjasadotkin vaarassa.

Laajemmat terveystarkastukset niille tehdään kuin esimerkiksi näyttelyreissuilta Suomeen palaaville, tai "turistina" ulkomailta palaaville koirille.

Vierailija
11/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että jollain on sydän paikallaan 💜 Minä en itse henkilökohtaisesti rescue-koiraa hakisi ulkomailta, vaikka tekisi mieli pelastaa ne kaikki. Suomessakin on paljon kodin tarvitsijoita. Sydämeni särkyy, kun luen niitä juttuja - miten ihminen voi olla niin julma.

Mistä niitä suomalaisia kodintarvitsijoita löytää, kun niitä on niin paljon?

Vierailija
12/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

riskeerata samalla erilaisten tautien kulkeutuminen piskin mukana rajan yli. Siinä on kotimaiset marjasadotkin vaarassa.

Laajemmat terveystarkastukset niille tehdään kuin esimerkiksi näyttelyreissuilta Suomeen palaaville, tai "turistina" ulkomailta palaaville koirille.

Käsittääkseni myöskään ulkomailta ostetulle rotukoiralle ei välttämättä tehdä niin laajoja tarkastuksia tai se on ainakin täysin kiinni myyjän ja ostajan omasta aktiivisuudesta. 

Vierailija
13/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä suomalaisia kodintarvitsijoita löytää, kun niitä on niin paljon?http://www.rekkurescue.com/koirat_koditta.php

Vierailija
14/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne on eläimiä, ei niillä ole mitään kansallisuutta? Miten niin suomalainen koira on arvokkaampi kuin espanjalainen? Halusin rescue-pitmixin ja niitä kun ei suomessa ole niin hankin ulkomailta, tarjontaa on niin paljon että ihan naurettavaa tukea kasvattajia ostamalla pentuja.

Vierailija
15/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä suomalaisia kodintarvitsijoita löytää, kun niitä on niin paljon?http://www.rekkurescue.com/koirat_koditta.php

Noi on tuotu virosta suomeen :'D ja mikä ero erimaalaisilma koirilla?

Vierailija
16/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia kannattaa suosia rekisteröityjä yhdistyksiä :)

Vierailija
17/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivauduitko itse edes katsomaan noita koiria? Minä katsoin. Katsoin myös kodinvaihtajat ry:n. Näissä oli yhteensä 1 tai 2 koiraa, jotka on luokiteltavissa normaaleiksi seurakoiriksi kerrostaloon/ lapsiperheeseen. Muut ovat jonkun luokan ongelmakoiria ja pääasiassa "vain omakotitaloon".  Kun taas kysyt espanjalaisia koiria välittävältä yhdistykseltä, siellä on kymmeniä seurakoiraksi sopivia yksilöitä odottamassa kotia. Siellä ei myöskään koirassa ole välttämättä mitään vikaa, kun se hylätään, ihmiset eivät vaan sitoudu koiriin samalla tavalla kuin täällä.

En tarkoita, etteivätkö nuo kotimaisetkin ongelmakoirat olisi surullisia tapauksia, mutta minä haluan mukavan koiran kaupunkikotiini enkä voi muuttaa maalle pelastamaan olosuhteiden tai omistajien pilaamia koiria. 

Vierailija
18/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi on tuotu virosta suomeen :'D ja mikä ero erimaalaisilma koirilla?

Osa Virosta tuotuja, osa ihan suomalaisia kodinvaihtajia. 

Vierailija
19/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä olla mitenkään parempi mitä kukaan muu, olen ottanut koiran ulkomailta aivan omasta vapaasta tahdostani, koska olen kyllästynyt mm. suomalaisten rotusuosimiseen. Tottakai suomessakin riittää koiria, mutta romania on kulttuuriltaan aivan erilainen. Siellä koiria ei haluta perheisiin jolloin ne sysätään kaduille tai joillakin koirilla ei ikinä ole ollut perhettä. Ilmeisesti kannatat sitä että ostetaan puhdasrotuisia koiria kovalla rahalla, ajatellaan niiden olevan parempia ja saatetaan tukea samalla pentutehtailua yms. Mutta en välitä tuollaisten kusipäiden kommenteista sen enempiä :) 

Vierailija
20/25 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madotettu ja rokotettu koira ei voi sairastuttaa tai olla sairas. Mitä tulee muihin tauteihin, niin ne ovat hyvin liioiteltuja ja tuovathan ihmisetkin mukanaan sairauksia kun matkustavat. Tuo on minusta täysin epäolennainen huoli, isompi huoli on suomalaisten tapa syödä kaljaa ja makkaraa. :)

Moni hakee koiran ulkomailta, koska siellä on paljon tarjontaa ja hankkiminen on helppoa. Vaikka kaikki terveys-ja paperiasiat pitää olla kunnossa, ei sinun tarvitse rapsata koiran elämästä loppuelämääsi ja voit päättää koiran asioista itse, kuten omistajan kuuluu. Ja toki hyvä omistaja tekee sen vastuullisesti ja koiran parasta ajatellen muutenkin.