Rintasyöpä
Voikohan esim. työterveyden tai äitiysneuvolan kautta päästä helposti mammografiaan? Pitääkö olla 100% varma että on syöpäkyhmyä (vaan mistäpä sitä tietää jos ei tutkita) Tai pääseeköhän ns huvikseen/mielenrauhan takia?
Kommentit (11)
Itse pääsin työterveyden kustantamana mammoon ja ultraan ollessani 43v.
Paljonkohan yksityisellä maksaa... hmmm.
Oliko sinulla selvä kyhmy? Itse olen nyt 41v.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kirjoitti:
Paljonkohan yksityisellä maksaa... hmmm.
Jotain 150e ultra plus mammo. Esim koskiröntgen tre. Muistaakseni.
Tyhmä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään. Halusin vain tarkastuttaa. Hyväksi saada kuva terveistä rinnousta jotta voi verrata myöhemmin.
Pitääpä kysyä työterveyden kautta... kiitos sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään. Halusin vain tarkastuttaa. Hyväksi saada kuva terveistä rinnousta jotta voi verrata myöhemmin.
Niitä ei kuvailla huvikseen, koska kuvaaminen lisää syöpäriskiä.
Gynen lähetteellä yksityisellä maksoin 250 euroa Kela-korvauksen jälkeen. Ultra, mammografia ja ohutneulanäyte.
Ei ollut käsin tuntuvaa kyhmyä, muutaman kk:n vihlonnan takia gyne pisti ultraan. Löytyi kasvain, jonka takia tarkempi tutkimus (heti samalla käynnillä).
Fibroadenooma, hyvänlaatuinen sidekudoskasvain oli patologin "tuomio".
Vierailija kirjoitti:
Niin kai. Esim ruotsissa aloitetaan julkiset tutkimukset jo 40v. Kävin tosiaan 43v ja röntgenlääk suositteli kahden vuoden välein kun on tiivis rintakudos ja äidilläni ollut rintasyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kai. Esim ruotsissa aloitetaan julkiset tutkimukset jo 40v. Kävin tosiaan 43v ja röntgenlääk suositteli kahden vuoden välein kun on tiivis rintakudos ja äidilläni ollut rintasyöpä.
Olethan varovainen ja harkitsevainen
Äitini ei aikoinaan päässyt kun sanottiin että pitää olla tuntuva kyhmy. Myöhemmin onneksi pääsi ja löytyi syöpä. Mielenrauhan takia eivät julkisella kuvaa.