Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei nainen saa näyttää naiselliselta?

Vierailija
17.05.2017 |

Olen koulutettu neljän lapsen uraäiti. Urheilen ja liikun. Pukeudun naisellisesti, meikkaan, käytän korkkareita. Miehen kanssa sujuu hyvin, koska miellytän häntä ja hän minua - kaikin tavoin.

Voisin olla "eitarvitsemahtuamuottiin"-tyyliin ylipainoinen, meikkaamaton verkkarityyppi mutta olen onnellisempi tällaisena.

En usko että monenkaan naisen haaveena olisi olla miesmäinen ja epämiellyttävä ulkonäöltään. Miksi sitten itsestään huolehtiminen nähdään pinnallisena ja typeryytenä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankihan ap seuraavien korkkareiden sijaan parempi itsetunto.

Vierailija
22/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiteytyy ap:n pointti eli jos panostaa ulkonäköönsä, ajatellaan että henkilöllä on jptenkin huono itsetunto. Olisikohan jopa toisinpäin, toki tapauskohtaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiteytyy ap:n pointti eli jos panostaa ulkonäköönsä, ajatellaan että henkilöllä on jptenkin huono itsetunto. Olisikohan jopa toisinpäin, toki tapauskohtaista

Muiden arvostelu ja itsensä korottaminen ja mainostaminen kielii huonosta itsetunnosta. Ja sitähän tämä aloitus on, mukavuuspukeutujien häpäisy-yritys, vaikka se toki muuksi onkin yritetty naamioida.

Vierailija
24/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokengät eivät ole epämukavat. Koron ei tarvitse olla kuin muutama sentti.

Vierailija
25/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa se on meillä miehillä jos tykkää panostaa pukeutumiseen, treenata ja huolehtia ulkonäöstä. Olet joko kusipää, pelimies tai hintti ja selkäsi takana puhutaan. Johtuu tästä maasta kun täällä asuu niin paljon juntteja ja suomalaiset arvostaa harmautta kaikessa

Vierailija
26/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että monenkaan naisen haaveena olisi olla miesmäinen ja epämiellyttävä ulkonäöltään. Miksi sitten itsestään huolehtiminen nähdään pinnallisena ja typeryytenä.

Sinulla on kovin suppea käsitys naisellisuudesta, viehättävyydestä ja itsestään huolehtimisesta. Ehkä siksi koet, että sinua moititaan?

Minä myönnän avoimesti että minua ahdistaa tämä asenne, mitä sinäkin edustat: nainen on naisellinen vain jos meikkaa ja käyttää korkokenkiä. Minä tunnen olevani naisellinen, mutta edustan sellaista kveekarimaista Jane Eyre -tyyppiä (minulle siis kaikki koristautuminen on vastenmielistä, haluan näyttää siistiltä ja vaatimattomalta), joka ei ole nykyään yhtään suosiossa. Melkein ei sallittua. Minä oikeasti mieluummin istuisin seurassakin polvet peitettynä ja katse kainosti alas luotuna kuin (teko)ripsiä räpsytellen, mutta sitä vasta nykyaikana outona pidetään. En siis ole vähääkään ujo mutta haluan pitää itseni täysin itselläni jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Miehelleni toki on olemassa sitten toinenkin puoli minusta, mutta se on varattu vain kodin seinien sisäpuolelle. En näe mitään syytä miksi kenenkään muun kuin aviomieheni pitäisi päästä nauttimaan suloistani millään tasolla.

Kaiken kaikkiaan minusta tarvittaisiin sen ymmärtämistä että nainen voi olla naisellinen ja viehättävä monella eri tavalla ja yleensä löytää aina joku mies joka mistä hyvänsä naisena olemisen tavasta tykkää. :)

Vierailija
27/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kiellä ketään näyttämästä juuri sillä tavoin naiselliselta kuin itse haluaa. Mutta pitääkö ihmisen meikata, käyttää korkkareita ja jotain aivan tietyntyyppisiä vaatteita ollakseen naisellinen? Mä en meikkaa lainkaan ja annan hiusten kasvaa vapaasti, käytän matalakantaisia kenkiä ja väljiä, mukavia vaatteita. En niitä verkkareita, vaan siis ihan arkikäyttöön tarkoitettuja kivoja, usein värikkäitä vaatteita. Kroppani on terve ja toimiva. Olen mielestäni omalla tavallani sopivan naisellinen juuri näin. Oletettavasti puolisonkin mielestä, kun hän on kaikki nämä vuodet mun rinnallani kulkenut.

Vierailija
28/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollainen pullero, ei kiinnosta meikata-tyyppi, ja en itse henkilökohtaisesti tuomitse muiden ihmisten valintoja. Ihailen itsestään huoltapitäviä ihmisiä, itse en siihen masennukseltani ja saamattomuudeltani jaksa enkä kykene.

Vierailija
29/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen hieman yli nelikymppinen nainen, jolla on kolme lasta ja mies. Yhdessä olemme olleet mieheni kanssa jo 20 vuotta ja pidämme toisistamme hyvin paljon. Itselleni on luonnollista, että huolehdin itsestäni ja ihmisten ilmoilla kuljen korkokengissä, siisteissä vaatteissa ja hiukset kivasti laitettuna ja naamassa meikkiä. Mieheni on myös kodin ulkopuolella tarkka ulkonäöstään ja jos kauemmaksi alkaa katsomaan, niin samanlaisia ovat myös meidän molempien vanhemmat. Luonnollisesti myös lapsemme ovat tämän tavan oppineet.

Pukeudun kuitenkin ihan tilanteen mukaan ja en pyri korostamaan naisellisuuttani yhtään enempää - en keksi syytä siihen. Ystäväni ovat aivan samanlaisia kuin minäkin ja koskaan en ole kuullut kenenkään sanohan, että joku olisi tullut urputtamaan mistään pukeutumisesta tai muista ap:n mainitsemista asioista. Emme me nokka pystyssä kuljekaan muiden ihmisten reaktioita tutkien, vaan sulaudumme sulavasti massaan. En siis viitsi suoda ajatustakaan mahdollisesti itseeni kohdistuvista mielipiteistä. Pärjään ilmankin mainiosti. Minun ei tarvitse esittää kenellekään mitään, ei parempaa eikä huonompaa, oma itseni on ollut aina hyvä.

Vierailija
30/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina mekkoja ja hameita ja meikkaan, mutta en silti miellä että olisin jotenkin naisellisempi kuin farkkuihmiset. Korkoja en tosin käytäkään, mutta kuitenkin. Joskus arkena tunnen itseni liian laitetuksi verrattuna ihanan freesikasvoisiin bussimatkustajiin, mutta ihoni on niin huono että tunnen itseni paremmaksi kuitenkin meikattuna.

Naisellisuutta on minusta enemmän se, miten liikkuu. Kadehdin joidenkin naisten siroja liikkeitä.

Vierailija
31/31 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Olen itse neljän lapsen äiti, minulla on pitkät kiharat hiukset, useimmiten mekko päällä, käytän korkkareita, meikkaan, jne, enkä ikinä ole törmännyt mihinkään negatiiviseen asenteeseen. Kehuja saan silloin tällöin. Ja olen akateemisesti koulutettu nainen, ja ihan vakavasti minut otetaan.