***LOKAMAATUSKAT Maanantaina***
Kommentit (24)
ja beibi jatkaa uniaan joten äiti ehtii pinoon. :)
Arki alkoi taas koirineen kaikkineen.
Dina kokeili aamupuurolla nyt sitten syöttötuolia ja hyvinhän tuo siinä viihtyi. Istuminen oli vaan vähän etunoja painotteista ja hirveesti piti katella joka suuntaan kun vähän eri perspektiivistä näki nyt maisemia syödessä. :)
Yö meni aika hyvin. Sitten kun pimu vihdoin nukahti..(n. klo 19.40) tais olla masu vähän pipi, ainakin sitten jossain vaiheessa pääs muutama kunnon paukku. Hän nukahtiki sillä tavalla että piti oikeella kädellä pinniksen kaiteesta kiinni(?). Syötöt oli klo 23 ja klo 05 ja ylös noustiin 7.45 tosin pimu kyllä heräs jo n. 7.20 mutta laiskimus äiti yritti vielä vähän pitkittää loikoilua...
Tänään pitäis kai pestä taas vähän pyykkiä mutta muuta ihmeellistä en kyllä meinaa tehdä, että todennäköisesti tuletta nauttimaan seurastani tänään vielä useaan otteeseen.. ;)
Nyt vähäks aikaa muihin hommiin. :)
p.s. Onnea päivänsankareille!
-mari-
Haikosta tulikin mieleen että sinne olen lähdössä äitini kanssa yhdeksi yöksi tässä keväällä. Perinteisesti kun saan kotonakin nukkua la-su yön niin nyt mennään äidin kanssa Haikkoon. Lähti siitä kun mies totesi/kysyi että hänellä olisi saunailta kavereiden kanssa tässä parin viikon kuluttua perjantaina. Sanoin että lähde vaan, mä meen kanssa. Onneksi siitä ei saa huonoa oloa kun lilluu rauhallisessa kylpylässä ja ulkoilee ja päivän päätteeksi syö hyvin. Ja äiti ei kuorsaa!
Iltaisin on tuupannut olemaan vähän itkua meidän pikkuherralla. En tiedä mistä mahtaa johtua, kun ei niitä hampaitakaan näy. Onko sitten vaan sitä lapsille ominaista yliväsymystä eikä malteta vaan nukahtaa?!?
Mitenkäs Jopotitin baby, toivottavasti ei ollut/ole vatsatauti?!
Lauantaina mennään ostamaan syöttötuoli, sittenhän se sottaaminen vasta alkaakin, jippiii. Niin kuin Mari kirjoitteli että ' näkee kaiken uudesta perspektiivistä' . Mies sanoo aina että pojalla heiluu pää ' kuin Messukeskuksen ovet' kun on niin utelias (kuulemma äitiinsä tullut siinä suhteen...).
Mietin tuossa että pitäisi saada taas myytyä vähän ' huonekaluja' , Ristomattia ym. Tai mökille voisi viedä kun sinne on rakenteilla aitta. Ja mökille pitäisi ostaa uusi astiasto, vähän uudistaa verhot ym. Pääsiäisenä olisi tarkoitus mennä anopin luo ja samalla käydä mökillä kartoittamassa vähän tarvetta. Siis sehän on vaan yksi huone/keittiönurkkaus/sauna, hyvin alkeellinen. Mutta aika-ajoin olisi kiva saada sinnekin jotain uutta.
Jepulis, mutta nyt olisi pojan lounaan aika ja sitte ulos.
Palailen todnäk!
Olipa eilen hiljainen pino. Tosin ei mikään ihme, ilmahan oli kuin morsian, mekin oltiin pulkkamäessä (kun vielä on lunta!) ja päivän päätteeksi tein muutaman kilsan vaunulenkin. Nyt paluu arkeen.
Mari ja Truutta ja muut Jumbo-asiantuntijat huomio! Paljonko Cittarissa maksaa hedelmäsoseet ja Tuttelit? Onko ne halvempia kuin Prismassa? Entäs vaipat? Meillä käyetään Liberoa 5-8kg, onko hajua hinnasta? Pitäis täydentää varastoja, ja yks tuttu epäili, että Malmilla on kalliimmat hinnat kuin Jumbossa. Valaiskaa mua jos tiedätte.. :)
Meillä on ollu ihan kumma aamu. Tyttö heräs aikasin niinku yleensäkin, jo kuuden pintaan. Nukahti ennen yhdeksää ekoille päikkäreille, mutta nukkui vaan kolme varttia! Sitten kiekui yli tunnin hereillä ja nyt just tais nukahtaa uudestaan. Ja tähän aikaan yleensä ruvetaan lounastamaan.. Meniköhän reppana sekaisin kun kelloja siirrettiin. Vaikuttiko se kenelläkään muulla rytmiin?
Nyt mä käytän tilaisuuden hyväksi ja luen Hesarin. Vois kai jotain pientä ja terveellistä syödäkin.. Oon muuten ollu jo viikon ilman herkkuja!! Meillä ei oo vaakaa, eli painosta en tiedä, mutta kyllä vaatteet sit kertoo kun rupee läski lähtee. Vielä muutama vaunulenkki siihen vissiin vaaditaan.. :)
Palaillaan!
Pähkis
..siitä Haikon kartanosta kans sanoa, että kiva paikka kahdenkeskiseen oleiluun! Kerran ollaan oltu viikonloppu ja oli tosi rentouttavaa. Jos kesällä vaikka hääpäivänä koittais päästä uudestaan, pääsis tosiaan lillumaan ja SYÖMÄÄN hyvin.
Sit onkin varaa herkutella kun mä oon siihen mennessä jo tosi laiha.. ;)
Ai niin, meidän tytöllä ei ole vielä hampaita. Eikös sitäkin joku (kääk, kuka?!) kysellyt..
P taas
Heissan kaikille!
Oltiin taas viikonloppuna reissussa. Tällä kertaa porhallettiin Tallinnaan. Lauantai iltana lähdettiin iltalaivalla, jossa myös yövyttiin. Vähän epäilytti etukäteen, että millaisia bileitä naapurihyttiin osuu, mutta onneksi oli rauhallista ja saatiin ne muutamat tunnit nukkua rauhassa. Poikakin koisi yllättävän hyvin. Aamulla sitten aikaisin (klo7!) auto ulos laivasta ja liikkeelle. Poitsu oli koko reissun oikein hyvän tuulinen ja hymyileväinen. Aikamoinen flirttailija tuosta taitaa tulla. Oltiin nimittäin Viru hotellin naistenhuoneessa vaihtamassa vaippaa (sarjassamme koko poika kakan peitossa) ja jannu vaan virmuili kaikille käsien pesijöille. Vähän meikäläistä nolotti viuhahtaa raflan läpi puolialaston poika sylissä hakemaan vaihtovaatteita pöytään jääneestä kassista. Ei meitä silti pihalle potkaistu. Ovat varmaan nähneet kummallisempiakin tapauksia siellä. :)
Tultiin jo iltapäivällä takas, mutta siinä vaiheessa poika oli jo aika rättiväsynyt. Päiväunia kun ei malttanut nukkua kuin 30 minsan pätkissä ja on paljon nähtävää niin illalla nukkumatti tuli jo seitsemän jälkeen. Vieläkin tuntuu olevan vähän levon tarpeessa.
RUOKAMÄÄRÄT on meillä edelleen pieniä. Eilen meni kuningatarsosetta kahdella syötöllä yhteensä n. kolmannes purkkia. Pojalle ei oo vielä tainnut ihan selvitä se suun avaamisen merkitys tässä hommassa.
VAUVAHARRASTUKSISTA Meillä niitä riittää jokaiselle arkipäivälle. On äiti-vauvajumppaa kahtena päivänä, vauvauinti, muskari ja perhekahvila. Kuulostaa ehkä jostain vähän hurjalta, mutta meille tää on sopinut hyvin. Jos poika on väsynyt (kuten tänään) tai muuten tuntuu ettei jaksa lähteä, niin jätetään reilusti menemättä. Mä oon kuitenkin sen verran (yli)sosiaalinen, että on kiva käydä jossain näkemässä vähän aikuisiakin ja saada jotain pientä puuhaa/vaihtelua tän arjen pyörittämisen oheen. Eihän tuollaiset vauvaharrasteet kestäkään kuin 30-45 minuuttia, joten ne on saanut hyvin sopimaan mukaan päivärytmiin.
Hampaiden puhkeamisesta oli puhetta. Meidän poitsulle tuli eka alahammas viime viikolla. Monta kuukautta se ehtikin tuntua ikenen pinnassa ja kuolaaminen oli hurjaa ennen kuin lopulta puhkes. Miten muilla on imetys sujunut hampaiden tulon jälkeen? Miten olette selvinet lihansyöjienne hampaissa? Meillä poika ei ole tuttia syönyt ennen hampaan puhkeamista. Nyt tutille on kuitenkin löytynyt uusi käyttö. Sitä purraan ja samalla vedetään kaksin käsin pois suusta. Ilmeisesti tuntuu hyvältä kutisevassa ikenessä...
Kokeiltiin eilen suihkussa käymistä yhdessä pojan kanssa. Vähän oli jannu alkuun kauhuissaan (saattoi tosin johtua väsymyksestäkin), mutta lopulta ihan tykkäs ja oli tyytyväinen. Näppärää kun saadaa äiti ja poika puhtaaksi samalla kertaa. :)
Jätkä yllätti reissussa ja veti itsensä rattaissa makuulta melkein istumaan. Aikamoiset vatsalihakset! Saa nähdä milloin alkaa muutenkin punkea itseään istumaan.
Romilla oli kans mökin sisustussuunnitelmia. Mulla kans päässä pyörii tuhat ja yksi ideaa aina näin kevään tullen. Nyt tuntuu, että niiden toteuttamiselle voisi olla jopa aikaa ja energiaakin. Verhojen ompeluun yms. toimintaan vaan tuntuu aina tarvitsevan jonkun pikku potkun pepulle ennen kuin saa aikaiseksi aloittaa. Täytyy varmaan mennä kangaskauppaa kiertelemään ja virittelemään ideoita.
Jumbon hintoihin en osaa ottaa kantaa vaikka siellä ravataankin. Olen kans kuullut tukkuliikkessä työskentelevältä kaverilta, että Cittarissa olis halvat vauvan ruuat (myyvät niitä ilman katetta/tappiolla, ikään kuin sisäänveto tuotteena lapsiperheille). Tutteliahan ei saa alennuksella myydä. Me ollaan niin jumiuduttu Prismaan (vakavaa bonusriippuvuutta huomattavissa) ja pojan syömiset on niin vähäisiä, ettei vielä ole ollut väliä mistä ne pari purkkia viikossa ostaa.
Nyt täytyy ryhtyä siivoilemaan. Kukkamultien vaihdon jälkeen koira on keksinyt alkaa nuuskutella kukkapurkkeja ihan uudella innolla. Multaa on sitten pitkin lattioita, joten imuriin täytyy taas tarttua. Poika vetää jo toisia aamutirsoja. Taitaa matkailu avartamisen lisäksi myös väsyttää (vai olisko se se kesäaika). Yritän palailla myöhemmin vastailemaan muihinkin aiheisiin.
Aurinkoisin terkuin, Lokavaavi
Ekaksi oikein isot ja pontevat synttäri onnittelut Truutan pojalle=)!!!!
Haikon kartanosta ollut puhetta...joo mekin on siellä käyty, aivan ihana paikka varsinkin kesällä. Että varmasti viihtyy siellä ne ketkä sinne onpi menossa...mä oon ihan kade=( Noh, ehkä se ukko mut johki vie kun meillä tulee kaksi vuotta kihloissa tuossa kesäkuun alussa, ni voisin sille vähän antaa vinkkiä Haikon suuntaan;)
Pähkis kyseli Jumbosta. En nyt ole mikään expertti, kun siis nykyään asun täällä keski-suomessa, mutta sen verran on kokemusta että siellä jo monta vuotta pyöritty(kun siellä olen asunut koko elämäni). Viimeksi kun käytiin ni kattelin hintoja...mun mielestä ne oli kalliimpia kuin prismassa ja aikasta paljonkin. Mm semperin luumusose ja peruna-porkkanasose (jota meillä syödään) ni makso 56senttiä. Kun taas prismassa makso 25 senttiä!!!Musta aika tuntuvakin hintaero...sillä cittarin hinnalla saa jo kaksipurkkia prismasta! ja heh, bonuksia kertyy;) Meillä myöskin nimittäin juostaan bonuksien perässä. S-marketista musta saa halvalla kans soseet!!! Vaippoja en ole sieltä Jumbosta kattonu, mutta ainakin täällä suunnilla ja siellä etelän muissa kaupoissa kyllä k-Kaupoissa on ollut halvemmat vaipat kuin prismassa. Mutta ainahan on niitä kampanjoita, joita kannattaa seurata...mm. sittarissahan oli just, oisko vielä? Liberot on musta aika samanhintasia joka paikoissa, mutta pamperseissa on eroja. Tuolla pohjanmaalla kun on noita Halpa-Halleja (tiedättekö kaupan?) ni siellä on ihan " älyttömän" halpoja vaippoja....libero iso pakkaus maxi vaippoja makso mm.10 euroa....tais olla jotain senttejä päälle. Mutta siis 4 euroa halvemmalla saa kun esim. s-Marketista.
No olipas siinä tietoa kerrakseen=) En minä halvemman perässä juokse...heh, en en;)
Jepsan saa.
Meillä ei myöskään hampaita ole vielä ja tuntuu että muutenki mennään takapakkia. Tyttö kun oppi viikko sitten kääntymään, niin nyt ei sitten ole enää minkäänlaisia fiiliksiä kääntyillä. Kait se oli sellai " helppo nakki" tuo kääntyminen, ettei enää jaksa, heh=) No kait se siitä. Pyllyään nostelee ylös ja työntää jaloilla itteensä eteenpäin...että kait se kohtatulee vastaan mua jo kävellen sitte;) No, toivottavasti ei ihan vielä!!!
Tänään oltiin vauvajumpassa ekaa kertaa ja Opri tykkäs ihan tosissaan, naureskeli vaan=) Ja mekin ajateltiin nyt alkaa käymässä perhekahvilassa, kun kerta täällä sellanen avattiin tänään. Mäkin kun olen sen verran ihmisiä vierelleen kaipaava, sosiaalinen yksilö että hulluksihan täällä kotona vaan tulee.Varsinkin kun ei ketään täältä tunne! Mutta ehkä se tästä alkaa pikkuhiljaa suttaantuu...
Tänään vasta oli aikaa lueskella noita vanhoja pinoja ja huomasin ikäväkseni siellä olleet matsit ja nyt siis tiedän miksi niin yht äkkiä taas mun kimppuun käytiin. Noh, mites se on...jos mua niin syytellään kaikesta, ni saanko mä tänne enää kirjotella, koska en mä viitsi kelleen pahaa mieltä tehdä enkä halua ketään pois ajaa sen takia ettei mahdu mun kaa samaan pinoon. Eli voin sitten itse jäähä pois. Mulla nyt on tosi paha mieli ollut tästä kaikesta ja siitä että mut ymmäretään koko ajna väärin. Sen tahdon kuitenkin sanoa että jos joku teidän kirjotuksia negatiivisesti kritisoi, ni se kyllä viimeksi olen minä! Mun puolesta ssapi kirjotella tuntemuksiaan asiasta kuin asiasta... mä tuskin olen se joka syyttelee tms. Enkä ole ketään kieltänyt kirjoittamasta, joten mun puolesta saapi kirjottaa kuka vaan, päinvastoin olen pyytänyt anteeksi omasta puolestani ja anellut ihmisiä palaamaan. Mutta onhan se ymmärrettävää että jos joku kertoo tollassia salasia asioita kaikille, niin eihän sitä hevillä unohda, niin että aikuisena pinoon taas voisi kirjoitella. Mä nyt en edelleenkään halua pahaa kelleen. Mutta päättäkää te nyt tästä, koska mua häiritsee tää asia. Eli minä ulos vai en???
Ihanan kelin se tänne taas heitti=) Täytynee mennä Oprin kanssa vähän ulkoilemaan ja ottamaan raitista ilmaa!!! =) Oikein aurinkoisia maanantain jatkoja kaikille!!! Heh, melkee tekis mieli kaivaa biksut esiin ja mennä ottaa arskaa pihalle...taitais kuitenkin naapurit katsoa sellasta vähän kierossa;)
No onneksi kohta on kesä ja tulee se ihana kesämielikin jokaiselle!!!! =)
iltaan siis... palaillaan...
-Hansu ja Hyväntuulinen Opri tytsy-
Piti udella sellasta että, onko teillä siellä Tallinnassa jotain tuttuja, vai kävittekö vaan oleskelemassa? Meinasin vaan kun itse olen miettinyt kanssa käväsyä Talinnassa tai ruotsissa, mutta oma mies kauhistelee noin pinen kanssa lähtöä. Nyt sitten voisin sille puhua että " kävi yksi noista vauvalehen mammoistakin perheineen ja ihan hyvin oli menny" =) Eli siis eihän siinä kait sen kummepaa ole kuin suomessakaan matksutamisessa.? Kiva että teillä oli mennyt reissu hyvin!
HANSU: Et sinä täältä mihinkään lähde. PISTE. :)
Minusta näyttää vähän siltä että kun nämä jotkut alotti sen herjaamisen niin ne eivät vain osaa lopettaa sitä eivätkä uskalla sanoa olleensa väärässä. Ihan tahalleen ne tuntuvat lukevan sinua väärin. Ja varmasti monikin lokakuisten pinoa seurannut on samaa mieltä että siellä oli sivutolkulla aiheetonta ja tyhjänpäivästä juttua jota ei kukaan jaksanut lukea läpi. Sinä nyt vain sanoit sen sitten ääneen. (Onneks meillä on vaan ASIApitoista tekstiä täällä! ;D) Ja olihan se yhteisöhässäkkäkin aika ikävä juttu kun toiset siihen pääs ja toiset ei.. kyllähän siitäkin ulkopuolinen fiilis tulee.
Mutta älä sinä enää noita sure, mennyttä ja ollutta, Unohdetaan koko juttu ja jos joku haluaa siitä vielä mesota niin mesotkoon yksinään. :)
Meillä pimu nukkui aamulla 3 tunnin päikkärit ja valvoi sitten pari tuntia ja taas nukkuu.
Mulla pyörii pyykit koneessa, voin sanoa sentäs jotain tehneeni tänään... ;)
Koneella oon ollut tekemässä " hommia" melkein koko ajan.
Väsyttää aina vaan... toivottavasti ratsastus piristäis illalla.
-Mari-
Tulinpa sopivasti vilkuilemaan..
Kiitos Hansu hintatiedoista. Täytyy varmaan käydä oikeen paikan päällä kunhan ukko kotiutuu ja pääsee autolla liikkeelle. Kyllähän se niin on, että halvempien hintojen perässä kannattaa ainakin pidemmällä tähtäimellä juosta. Mä ostan yleensä tarjouksista kaikkea sellasta, jota voi " varastoida" , siis pesuaineet, wc-paperit, kahvit ja nykyään taas vaipat ja soseet. 5-henkisessä perheessä säästää helposti aika paljonkin, ja tietty täytyy muistaa bonukset ja plussat ym...
Ostan lapsillekin vaatetta aina jonkun kupongin kanssa, Lindexiin ja KappAhliin on vähän väliä jotain alelappuja. No niin, en siis todellakaan ole mikään talousnero. Mä voin pihtailla ensin muutaman marketin läpi, ja käydä sen jälkeen hampurilaisella niillä juuri " säästämilläni" rahoilla. Fiksua, eikö?!
Ja Hansu; käy vaan täällä kirjoittelemassa. Unohdetaan viimein ne menneet ja viihdytään pinossa, jookosta?
Kun noista miehistä on nyt ollu puhetta ja niitä on kovasti kehuttu, niin oisko jo aika katsoa se kolikon kääntöpuoli? On pakko pistää tämmöstä galluppia pystyyn: Mikä miehessä ärsyttää? Ja vastaan itse samantien: Kun meillä mies paistaa kananmunia, on hella aivan sikamaisessa kunnossa sen jälkeen, ja yleensä MINÄ hinkkaan ne kuivuneet roiskeet irti! Aaargghh...!
Arvaatte ehkä mitä oon tänään tehnyt.. :/
Oishan noita enemmänkin, mutta toi nyt päällimmäisenä mielessä. Itsehän mä olen toki siisteyden perikuva. ;)
Mut nyt mä lähden ulos, joten hellurei siskot!
Pähkis
Juu heippodei vaan piiitkästä aikaa. Tuli sitten " pakollinen käyttökielto koneelle" . Meillä meni kone juntturaa pe-iltana. Ja mieshän sen sai aikaan, kun olin menny nukkumaan, tai ainankin luulin nii. No eipä se miehen syy ollu, modeemi sano sopimuksesa irti eikä tietenkään viikonloppuna ollu auki se pulju mistä tää masina hommattiin. JOUTU oottamaan tätä päivää et saa uuden modeemin, kun takuukin on vielä voimassa.
Noista ruokamääristä, meillä tytsy syö jonkin verran soseita n. 1-1½ dl per annos. Marjasoseita menee melkee puol purkillista, tai söishän tuo enemmänkii jos antais. Hampaita ei oo viel näkyny, vaik kaluaakin kaikkee mitä käsiinsä saa ja " rapa" roiskuu...
Tais olla galluppii siitä mikä miehessä ärsyttää, mikä EI ärsyttäis ????
No joo .. Yleensä myöskin meillä kun ukko kokkaa niin keittiö on kuin kauhistuksen jälki, joten JOUDUN mennä apuihin mikä saa kyllä kieltämättä nipsin hieman kiristämään. Meillä myös mies ottaa sukat pois sillee et ne jää semmoseks " palloks" , joka onraivostuttavaa kun laitat pyykkiä pesuun kun noita " palloja" saa avata, joten olempa pessyt sitten ne " pallot" ja laittanut kuivumaan semmosenaan, on kyllä muuttanut tapojaan " silloin kun muistaa" . Välillä löydän pyykkikasasta kaksi paitaa päällekkäin..AAARRRRGGGG... No oishan noita varmaan vieläkin mutta tossa nyt hieman esimakua..
Taitaa tytsy kutsua...
Ai nii oltii eilen siellä ristiäisissä ja kummi tytön nimeks tuli AAVA AMANDA...
Palajan...
KORJAUS ETELLISEEN TEKSTIIN, tyttö syö ½-1dl kasvis,liha,kala soseita, ei 1-1½dl niinkuin äske valehtelin....
SYNTSÄ SANKAREILLE ONNEA!!!!!!!!
Tulipas leivottua kaksi pellillistä pizzaa. Sitä sitten tässä pitkin päivää tulee mussuteltua. *röyh*
Ukko lähti iltahukiin, joten tyttösen kanssa ollaan loppupäivä kahden. Neiti nukkuu päikkäreitä levollisin mielin vaunuissa ulkona..ainakin toistaiseksi.
Yöt on meillä olleet taas hiukan levottomia; neiti ähisee ja pyörii. Syö yössä sen pari kertaa. Viime yönä oli sitten kahdesti kääntynyt vatsalta selälleen. Ilmeisesti liikkumisreenit tulleet myös yöuniin. Olenkin tässä pähkäillyt jos tytön siirtäisi omaan huoneeseen nukkumaan. Ei nimittäin omasta nukkumisesta oikein tahdo tulla mitään tuon ähinän takia. Toisaalta taas sitten poden huonoa mieltä siitä jos joutuu äidin ja isin vierestä pois (pinnis sivuvaununa), kun on kuitenkin vielä niin pieni... Toisaalta olen taas kuullut, että myöhemmässä vaiheessa omaan huoneeseen siirtäminen ollut hankalaa, koska lapsi kiinnittää silloin jo enemmän ympäristöön huomiota ym.
Mites on; nukkuuko teidän vauvelit samassa vai eri huoneessa? Mitä mieltä olette vauvan omassa huoneessa nukkumisesta?
HAMPAISTA oli puhetta..ikenet kyllä kutiaa kovasti, mutta ei hampaan hammasta suussa näjy. Tuttavan poika täyttää ens kuussa 1v, eikä ole vielä yhtään hammasta puhjennut. Aika jännä juttu...
MIEHESTÄ.. Eniten mua sieppaa, kun ei saa laitettua käyttämiään tavaroita takas paikoilleen. Toki, kyllä ne tavarat ajan kanssa, yleensä onneksi samana päivänä, löytävät omille paikoilleen, mutta ensin tästä on pitänyt sanoa useamman kuin yhden kerran. Eipä sitä kyllä itekään mikään täydellinen ole..öhöm..
VAUVAHARRASTUKSISTA: me ei tällä hetkellä käydä missään harrastuksissa. Oleskellaan kotosalla ja leikitään, joskus käydään kyläilemässä ja oleskellaan ulkona. Kylläpä sitä ehtii.
Olikohan jostain muusta puhetta.. nyt ei muista.
Nyt pitää mennä tyttö heräs!
Ja täällä sitä ollaan taas. Poika nukkuikin tänään vaan puolentoista tunnin päikkärit. Tais mennä rytmit vähän uusiksi tuossa reissussa ja kesäaikaan siirtymisessä. No, huomenna otetaan sitten käyttöön pieni päiväunikoulu eli mamma ramppaa vaikka tuntitolkulla vaunujen kanssa ulkona, jotta poika saa nukuttua mahdollisimman pitkään. Tää on toiminu meillä. Kerran kun saa nukuttua pitemmät päiväunet niin rytmi on helpompi säilyttää. Ja mamman kilot karisee kun niitä vaunuja pukkaa. Ei muuten enää ole matkaa vanhoihin lukuihin kuin pari-kolme kiloa. Saa nähdä kuinka tiukassa ne istuu.
Hansu kyseli meidän matkan tarkoitusta. Hmm...oltiin ns. hankintamatkalla eli suomeksi sanottuna ostamassa alkomahoolia yksiin juhliin. Tulihan siinä shoppailua muutenkin ja vähän kaupungilla pyörittyä. Ne Lennart Meren hautajaiset tosin vaikeutti vähän liikkumista. Olo oli välillä kuin pahemmassakin poliisivaltiossa, kun tien varressa oli kyttiä sadan metrin välein. Toi reissaaminen vauvan kanssa ei ainakaan meillä ole osoittautunut mitenkään ylitse pääsemättömän hankalaksi. Ollaan ajateltu, että kun poitsun ottaa pienestä asti mukaan niin tottuu tuohon reissaamiseen. En nyt tiedä onko poika mitään suoranaisesti oppinut, mutta itse on ainakin tullut treenattua pienen kanssa reissaamista. Onhan siinä oma käytännön härdellinsä tavaroineen kaikkineen.
Niin ja Hansu, älä nyt mihinkään lähde. Menneet on menneitä. Nautitaan nyt tästä meidän mukavasta pinosta.
Nyt jää kirjoittelut lyhyeen, koska toi jannu turistaa tuossa sylissä elämänsä torttuja. Täytyy lähteä vaihtohommiin. Se on nääs moro!
-Lokavaavi
Voi kilin k... Näppivikainen täällä ilmoittautuu.
Laitoin tytsyn isäsä kanssa ulkoilemaan, jotta äippä kerkii paneutua lukemaan viikonlopun pinoja.
HARRASTUKSISTA, ollaan tytsyn kanssa liitytty naisvoimistelijoihin, aina maanantaisin on äiti-vauva-jumppa. Iteasiassa tänää ois ISÄ-VAUVA-jumppa joka on vain isille ja vauvoille, tarkoitus ois että tää jumppamaikka näkis tän perheen kokonaisuutena. No... Eihän meidän kötjäle lähe sinne, vaikka oon sanonu ettei siellä ole laulu-leikkiä tällä kertaa vaan kuntopiiri, muttei siltikään. Muutoin kyllä leikkii ja touhuaa tytön kanssa mut...
Kui on, onko tei miehet käyneet vastaavalaisissa jutuissa. Lähtiskö???
HANSU: menneet on menneitä mitä niitä suremaan.
MIHINKÄÄN EI TARTTE LÄHTEÄ !!!!!!!
Jaaa.. taitaa tutun näköinen takki näkyä ikkunasta...Lopettelen..palajan....
Huikaisevan hieno pino tälle päivälle jo tähän aikaan!
Pähkiskö se niitä hintoja tiedusteli??Mä oon nyt vallan ottanut tavaksi käydä torstaina Cittarissa hamstraamassa soseet ja vellit, kun siellä on ollut (Jumbossa siis) halpoja ne, ja Prisman hintoja en kyllä ole katsonutkaan..Eli Piltin ja Bonan soseet maksaa 20 senttiä, ja vellit oisko ollu 33 senttiä, Tutteli ja Nan 29 senttii.. Malmin Prismassa on ollut kyllä Tuttelit ainaskin joku aika sitte 27 senttii...Vaipoista tuntuu, että aina kun oon Cittarissa käyny, siellä on Pampersit tarjouksessa, joten oon tyytynyt niihin Lidlin vaippoihin..Mieluiten Liberoa käyttäsin, mutten raaski, jos ei tarjouksesta saa...
Lokavaavi: Taitavat olla Virossa tottuneet ihan aikuisen Suomi-pojan viuhahduksiin ja älämölöön, niin tommoinen suloinen vauveli herättää vain positiivisia reaktioita..Itse en kyllä Tallinnasta tykkää ollenkaan, kun mulla on kokoajan siellä semmonen olo, että joku " hippaheikki" ryöstää mut nurkan takana.. Kesällä on kyllä aivan ihana terassikaupunki, ja kaikki kellariravintelit houkuttais syömään...
Vähän jo ehdin ihmetellä e-karjalan viikonloppuista hiljaisuutta, mutta hyvä että palasit, sainpas päivän naurut tosta " pallosukkaisesta" miehestäsi:o).
Hansu: Eihän oo sun vikas, että tähän pinoon kehtaavat tulla riitaa haastamaan, joten en toivo kenenkään lopettavan kirjoittamista moisten lapsellisuuksien vuoksi..Yritän yleensäkin aatella niin, että enempi noita riidanhaastajia ketuttaa, kun ei niiden kirjoituksiin kommentoi lainkaan..Kiusa se on pienikin kiusa, heh.
Ai miehestä pitäis löytyä ärsyttäviäkin piirteitä, kuin teil semmoisia miehiä on?? Hihhii, jos nyt aloitan, niin kohta av-palstalla pähkäillään tätäkin asiaa..No, mutta yks on ainakin se, että kokoajan pitää olla kauheesti tekemässä jotain ja oottaa multakin laiskanpulskealta samaa...Siis ihana juttu, että on tekevä mies, mutta kyllä siinäkin joskus tulee raja vastaan..Ja meidän parisuhteen pahin ja jatkuva kriisin paikka on telkkari! Se on aivan järkyttävää, kuinka yks voi tuijottaa telkkua, vaik sieltä tulis saamenkielen oppikurssi tai pelkkää lumisadetta! Kait se on hälle rentoutumista, mutta kun tuntuu, että telkku menee toisinaan kaiken edelle...
Pahasti pitää ny lopettaa tarinat kesken, kun pikku-herra kerrassaan hikeentyy...
Tulen takaisin, jahka ilta tummuu....
Truuttis
Eihän Hansun tarvi mihkään lähteä!
Päivä meni Jumbossa ja ystävä tulikin sitten samalta reissulta meille. Varattiin perinteinen Tukholman reissu, on nyt sitten 6.s kesä kun lähdetään.
Me ostetaan myös soseet ja maidot Citymarketista. Prisma on jäänyt vähän ' tuntemattomaksi' meille.
Miehessä ärsyttää...ei tietty mikään...ei vaiteskaan. Onhan niitä pieniä ' vikoja' meissä kaikissa mutta mainitakseni jotain niin myös tv ja varsinkin siinä se tekstitv, urheilua sieltä lukee. Tosin veikkaan että häntä ärsyttää minussa tämä netissä oleminen.
Vauvaharrastuksista kun oli puhetta ja vastasin ettei meillä ole, niin juuri tänään soittivat ja kyselivät että vieläkö kiinnostaa vauvamuskari. Ovat saaneet sen verran porukkaa kasaan että aloittavat tässä Kartanonkosken uudella koululla muskarin. Kyllähän sitä mennään katsomaan että josko poika tykkäisi. Pääsiäisen jälkeen sitten aloitetaan.
Te jotka harrastatte vauvauintia...onko tullut tässä talven aikana helpommin flunssaa vauvalle tai jotain muuta? Mä oon niin ' pelännyt' että poika saa jonkun pöpön helpommin sieltä. Ehkä tyhmää ajatella niin.
Täytyypi mennä seurustelemaan miehen kanssa, poika iltapäikkäreillä. Oon ihan kade teille joilla vauvat nukkuu kunnon päikkäreitä, meillä harvemmin sitä tehdään. Sellaisia 30 min-1 h menee.
Heeeei!
Jokseenki usein tuo sormi näpsähtää toho enterin puolelle heti otsikon jälkee vaikka tarkoitus on painaa jotain ihhhan muuta...
Tytsy jo nukkumassa tunnin verran. En tiie kumpaa toi kellojen siirtäminen vaikutti enemmän minuun vai tyttöön. No ehkä minä elän enemmän tuon kellon mukaan... mutta mutta ..
HEITÄNPÄ VILLIN EHOTUKSEN...
ENSI SANAT... Tässä kun ollaan kyselty asumisesta, paikkakunnista, miehistä yms. asioista, niiiin voisko olla paha ajatus tavata jossain vaiheessa ??!!??!!
Pitäiskö jo mennä maan alle häpeämään villiä ehdotusta !!??!!?? Hyi minua.. Kommentoikaa !! Matka ei ainankaan minulle ole este, jos vaikka pääkaupungissa nähtäis....
Voi jee.. Pinkaisempa tästä pyykkiä levittämään, laitan ne " pallot " taasen kuivumaan... Palajan vielä kun tuo unimatti ei vielä ainankaan kutsu tätä mammaa..
Nyt on jalat ihan löysänä spagettina kun oli niin kauhia rääkki tunti.. ouuhh..
Ja tulipa taas itsensä ylitettyä kun autollakin ajelin.. hah... ja pääsin vieläpä naarmuitta perille. :) (huikeat parinkilometrin matka...)
Typykkäkin oli ollut kiltisti iskän kanssa ja olikin jo nukkumassa kun tulin. :)
Meidän ukkelissa ärsyttää kans toi pyykki homma, laittaa kans usein sukat pallona koriin ja sitten mikä vielä ärsyttävämpää, ei putsaa taskujansa ja siellä on AINA jotain nenäliinoja yms. ja sitten jos mäkään en niitä katso niin sitten on pyykit valkosta nöyhtää täynnä. Greit! Mä oon kans alkanu tekee niin et jätän ne vaatteet pesemättä jos siellä on jotain taskuissa. Vähänks oon ihana! :)
Mitäs muuta te kyselitte...
Jumbosta tulikin jo vastauksia, itse käyn Prismassa myös bonusten perässä ja ihan kohtuu edulliset hinnat on verrattuna muihin kauppoihin. Tutteli 29 senttiä ja semperin soseet 20 senttiä bonat ja piltit vähän kalliimpia.
Mä kävin just pariviikkoa sitten Myyrmäen S-marketissa ja siellä pampersin vaippapaketti maksoi VAIN 8 euroa ja risat.. (normaali hinta siis) en tiedä onko kaikissa S-marketeissa samat hinnat.. Esim Tarjoustalossa maksaa sama paketti 12.90 ja samaa luokkaa kait on muuallakin.
romi: Meillekin soitettiin sieltä muskarista! :)
Mut nyt väsyy selkä.. mä lähen suihkuun!
Huomiseen tytöt! :D
-Mari-
e-karjala: Kyllä meikäläiselle ainakin sopii! :)
Arki alkoi ja koululaiset nakattu opintielle...
Tällä viikolla ois sitten synttäriä niin kylillä kuin kotonakin..Meijän " vitonen" täyttää sunnuntaina 6 vuotta! Kaameeta kun taas huomaa ajan kuluvan nopsaan..Varmaankin sunnuntai menee elellessä uudestaan kuuden vuoden takaiset hetket, sniif! Ja silloinkin oli muuten sunnuntai..
Eilen ei kovin vilkasta ollut pinossa, mutta eiköhän tämä arki taas vilkastuta äitien tietsikalla istumista..Kun kissa on poissa, niin hiiret hyppii pöydille, heh!
Yö meni taas yhellä syötöllä mukavasti, eikä näytä kellon siirto vaikuttavan puoleen eikä toiseen.Näyttäis vähän paremmilta Miltsun posket, joten pidänkin nyt ompun poissa ruokavaliosta jonkin aikaa.
Itse nukuin jotenkin huonosti, ja oli mukamas kaameen kuuma, vaikka tuolla lattialla pötkötellessä on muuten tuntunut paljon viileemmältä muina öinä..Aattelin sitte josko mies oiski eilen laittanut patterin jo kamarissa paikalleen, niin vaikuttaa tietty olkkarinkin lämpöön..Asiaa aamulla udellessani, selvisi ettei patteri oo vielä seinässä, ainoostaan patterin kannakkeet maalattu eilen! Ok, sehän se tietty lämpötilaa nostikin..Ne on taas NE kuumat aallot...
Mitähän ohjelmaa sitä tälle päivälle keksis? Ei viitsi lähteä itseään kiusaamaan mihinkään suurempiin kauppoihin, kun rahaa tulee vasta perjantaina.Ois kait täällä kotonakin tekemistä, mutta ku ei huvita, ei..Ikkunat on muuten ihan hirveen näköset taas, kun alkaa toi kevätaurinko paistamaan ihanasti..Tarttis tehdä jotain, mutta oon niin hemmetin laiska aloittamaan mitään siivoukseen viittaavaa..Sitte kun oon saanut alotettua, niin sitähän tekis vaikka kuin ja paljon, ja mieli on niiiiin hyvä tekemisen jälkeen.Tarttis vaan se potku persuuksille jostakin saada.
Kiva oli kuulla, että romilla mukava reissu..Se vaan tuppaa noissa viihdekylpylöissä olemaan porukkaa niin pirusti, ettei siellä kauheen nautinnollista ole olla..Me ollaan useamman kerran käyty ukkelin kanssa kahdenkeskistä aikaa viettämässä Haikon kartanossa..Suosittelen lämpimästi, kun siellä on jotenkin tosi rauhallista, ja mikä parasta, siellä ei yleensä ole lapsia lainkaan, kun ei ole niille oikeen mitään viihdykettäkään. (Oli vähän tylysti ilmaistu, mutta kun lähtee kahdestaan viettämään aikaa, niin ei yleensä viitsis välttämättä kuunnella toistenkaan lapsia).Siellä on myös tosi hyvä ruoka ja vieläpä välillä tosi halpaa olla se yksi yö siellä..Ravinteli on kyllä aika kallis, mutta niin kait se on kaikkialla, missä on palvelua.
Lähenpä täyttämään pyykkikonetta, ja jään oottelemaan muiden rouvien kuulumisia!
Aurinkoista alkavaa viikkoa, ja Onnea tänään 5-kuisiaan viettäville!
Truutta