***LOKAMAATUSKAT Maanantaina***
Kommentit (24)
e-karjalan ehdotukseen myönteinen vastaus täältäkin, jahka ei etelä-karjalaan tartte lähtiä...
Tää kone nyt niin kettuilee, että treffejä ootellessa Morot!
sano Truutta
Kiitos mielipiteistänne lähtöni suhteen. Arvostan rehellisyyttä ja varmaan jokainen mielipiteensä sanoi?! No, minäpä sitten jatkan kirjoittelua hyvillä mielin=) Hiukan se ois mun luonnon päälle käynykki, että oisin pois jääny, kun tosiaan vaan asian julkasin enkä sen koommin ole tappelua/riitelyä täällä aloittanut, ei kuulu tapoihin! Asiat vaan on ärsyttäny kun niitä koko ajan jauhetaan ja siksi on pitänyt välillä aina vastata...varsinkin kun sitä on oikein pyydetty;) No mutta...mun puolesta kanssa...jääköön omaan arvoonsa!!! Kiitos teille ihanat pinolaiset=)
Vai on ciellä cittarissa nykyään tollaset hinnat??? =O
Vou, sitten täytyykin mennä sinne! Viimeksi tosiaan oli yli 50 senttiä soseet, tosin kattelin vaan niitä semper soseita, kun ei meillä sillon vielä muuta syöty. No kiva tietää kuiteski.
Miehen ärsytyksestä... voi voi, niitä riittää!!!=) No ei vainen, olen oppinut myös nyt arvostamaan miestäni. Oikeesti mun ukko tekee ihan äkyttömästi kaikkea täällä kotona ja vauvan kanssa, mutta ne vaan joskus unohtuu noitten ärsytyksien taakse. Mua kanssa ärsyttää pyykkääminen jos siellä on sukat pallona, eikä housun taskuja ole tyhjennetty eikä ole osattu lajitella mustia ja vaaleita!!! Kotona muuten ärsytystä tuo se että mies aina väärään aikaa ilmottaa halustaan lähteä omaa aikaa viettämään talliin tms. TOSIN...se ei kyllä ole nyttemmin siellä juurikaan ollut!!! Ja sitten on tuo että rikkoo pieniä (sellassia " ei niin merkittäviä" ) lupauksia aika usein, eikä aina pidä kii sovituista asioista...meijän suhteen ns. pelisäännöistä...sillon tulee ärrimurreja! Mutta muuten kyllä aivan ihana mies...parempaa saa mun kaltaiselle temmeramenttiselle ja tuuliviiriluonteelle hakea! =)
Vauvauinnista... Siis se vesihän vaihdetaan aina sinne, eikä siellä juurikaan bakteereja ole. Jos esim. joku vauva kakkaa altaaseen ni koko allas tyhjennetään eikä pääse uimaan kukaan. Ja jos on tulehduksia tai kipeenä ni ei pääse uimaan. Meillä myös aika tarkasti syynätää äitit ja isät, ettei ole silmätulehduksia, näkyviä haavoja tms. Ja kauheasti painottavat jokaisen hygieeniaa ja varsinkin alapesua ennen uintia!!! Ja koska kaikki haluaa että vauvat ui puhtaassa altaassa niin kaikki myös pitää tästä huolen, eikä kukaan halua omaan vauvaansa kipeyttää enempää, joten sillon ku on kipeä vauva niin ei sitä uimaan tuoda. Ja meille ainakin sanottiin että enemmän saapi bakteereja kaupoissa kun siellä ja että nekin bakteerit on vain hyvästä immuniteetin kehitykselle. Itellä ei ole tuulut mitään sieltä eikä ole muutkaan sairastelleet jotka siellä ovat käyneet...toki pieniä flunssia nyt on ollu jokaisella ja korvakierre lapsethan nyt on muutenkin ihan toinen juttu...uimisella kun siihen ei ole minkään näköstä vaikutusta...siitä se ei tule. Joten rohkeasti mukaan vaan=) !!! Kallistahan se on, mutta meille se ainakin on sellanen koko perheen yhteinen juttu, joten sinne aina siksi mennään ja Opri nyt tykkää siitä ihan hirveesti!
GALLUPPIA!!!!! ::: Oletteko miettineet matkarattaiden ostoa? ne jotka on niin millä perusteilla olette valinneet omanne ja mitkä rattaat??? Itsellä hirvee dilemma niitten kanssa ollu jo kauan aikaa ja nyt ne sitten pitää hankkia enkä vieläkään osaa päättää! Haluan raattaat jotka pyörii hyvin, kulkee hyvin, on kevyet, menee helposti kasaan, maksaa alle 150 euroa ja on ulkonäöllisestikkin kivat. Ja vielä sais olla hyvä säätömahdollisuuskin ja tavaroille tilaa. MISTÄ TÄLLÄSET??? =) taitaa olla likaa noita perusteita mulla, heh;) Ite miettiny joko Emman Lieback-rattaita tai sitten Graconin useita erivaihtoehtoja (aerosport,citisport, mirage, ultima, voyager), mutta kun en osaa päättää! ONKO TEILLÄ NOISTA KELLÄÄN KOKEMUSTA??? Osaako joku suositella sillä tää alkaa jo ahistaa=)!!! Haen siis sellassia nelipyöräsiä jossa on kaksi pyörää yhessä...eli niinku tavallaan 8 pyörää?! ;)
Auttakaa mua, sekoan kohta. Huuto.netissäkin käyny ja hintoja kaupoissa verrannut, mutta päättää en osaa!
Vai näkemistä??? Noh, ei kait siinä kyllä kait se passaa;) Mullakaan ei nyt ole niin hirveen kauhee ajatus täältä sinne e-suomeen tulla, kun suku kuitenkin siellä ni tulee usein vierailtua=) Mutta mitäs muut on mieltä? Eihän tässä kuitenkaan mitään häviä... toisin kuin esim. ihan kahdenkeskissä treffeissä voi naamansa hävitä. Mutta mua ainakin ajatus innostaa!!! MITES MUUT?
Jaaha, se ois saunaan menon paikka, ukko jo huuteloo;) Mutta huomiseen!!!
-Hansu ja Opri ja huuteleva ukko;) -
Iltaa vielä,
Poika ja mies simahtivat jo, mutta mamma se vaan jaksaa. Taidan olla vielä talviajassa tai muuten vaan kaivata omaa aikaa+rauhaa.
Mari-kaima oli ollut ratsastamassa. Mä oon ihan kateudesta vihreä. Oon niin monta kertaa luvannut itselleni, et vielä mäkin pääsen ihan säännöllisesti tunneille. Nyt taitaa aloitus kuitenkin vielä siirtyä siihen kun palailen töihin. Sen verran tyyris harrastus se on pääkaupunkiseudulla.
Vauvauinnista ei ole pojalle tullut flunssaa tai muitakaan pöpöjä. Terveenä on saanut onneksi olla.
Juu, mammatreffeille vaan! Musta olis oikein kiva tavata tätä poppoota. Ehdotuksia vaan, että MISSÄ JA MILLOIN?
Mitähän muuta oli...niin ne miehen ärsyttävät piirteet. Telkkari on täällä kans liiaksikin auki. Krooninen myöhästely on uudempi juttu miehellä, mutta koettelee välillä mun pinnaa. Onhan noita, mutta pääasia lienee että kokonaisuus on kondiksessa. Voi ei, tuli vielä mieleen ne pyykit. Toivotonta! Niin ja kaapin ovet ja laatikot. Niitä kun ei kerta kaikkiaan voi laittaa kiinni. Joo, mutta taitaa tämä avioliitto olla tuollaisten asioiden suodattamista puolin ja toisin.
Mä en kans heti näkis mun miestä vauvajumpassa. Ei siksi ettei lähtis pojan kanssa harrastuksiin, mutta ei muuten vaan oo kauheen liikunnallinen. Vauvauinnissa on käynyt ihan mielellään. Tosin sielläkin alkuun katseli vähän sitä sakkia kulmain alta. Tais pelätä joutuvansa mukaan johonkin ¿nynnyjen nypläyskerhoon¿. Kun siellä oli ihan tavallisia miehiä eikä mitään tossun alla eleleviä nyhveröitä, se oli ihan hyvillään. Oli jopa yllättynyt että muutama mies oli siellä ilman vaimoa. :] Pärjäsivät kuulemma ihan hyvin kaikki vauvan pesut ja pukemiset yms.
Musta on ollut jännä seurata sitä kuinka mies alkaa ikään kuin kasvaa isäksi. Äitiys taitaa tulla tässä aika sisäsyntyisesti odotuksen, synnytyksen ja kaikkien hormoonien saattelemana. Onhan siinäkin omat kiemuransa, mutta oma lajinsa näyttää olevan tuo isyyskin. Mies tuntuu usein hokevan, että on kiva kun poika on jo noin ¿miehistynyt¿. On nää vauvan ensimmäiset kuukaudet tainnu meillä ainakin mennä aikamoisessa äiti-vauvasymbioosissa, jossa mies on ollut vähän ulkopuolinen. Millaisia mietteitä teidän miehillä on ollut isyydestä? Meillä mies tuntuu asiaa ainakin pohdiskelevan. Välillä tulee kommentteja tyyliin: ¿sit kun me pojan kanssa mennään lätkämatseihin¿ jne. Kovasti tuntuu myös peilaavan oman isänsä käytökseen ja pohtivan mitä vois tehdä toisin.
Nyt täytyy varmaan lähteä sitä nukkumattia metsästämään etten ihan romaania kirjoita.
Öitä, Lokavaavi
Nyt mulla katos kaikki tekstit johonkin huitsin vi*****... Eikä auttanu ees murkut täs kohtaa..
Yritän nopeesti muistaa ja kirjata tärkeimmät...
Kattelin äsken sen syntymä-ohjelman, ja kyllä taas itku pääsi synnytyksen kohdalla..Miltsukin kitisi ja änisi aikansa, mutta sitte kuiteski rauhottu sylissä kattomaan " kolleegan" syntymää..
Vauva-uinnissa oon samalla linjalla romin kanssa, eli ihan pöhkö:kuvittelen, että vauva hukkuu tai vähintään saa tarttuvan taudin sieltä...
Silloin ku meijän esikoinen syntyi, niin vauva-uinti oli aika uus juttu, ja siitä oltiin tosissaan montaa mieltä..Ehkäpä toi mun ennakkoluulo on pysyvä jäänne sieltä..Siltamäen uimahallissa käy ainakin sunnuntaisin paljon vauva-uimareita, ja se ois meillä lähellä, mutta eipä oo kiinnostus mulla riittäny.
Miestäni en tasan tarkkaan sais mihinkään isi-vauva-juttuun, vaikka muuten liikkuukin kiitettävästi niin vauvan kuin isompien lastenkin kanssa..Taitas olla naisten hömpötyksiä hänen mielestään...
Nyt alkoi niiiiiiin harmittamaan se pitkän tekstin katoaminen, että tässä kohtaa sanon:lyhyestä virsi kaunis!
Kaunista unta kaikille mammoille ja vauvoille, palataan taas entistä ehompina huomenissa!
Truutta ja Milo, joka nukkuu jo:o)))