Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö olla huolissaan, kun 2v9kk ei vielä osaa..

Vierailija
27.03.2006 |

pukea itse kaikkia vaatteita, osaa vasta neljä väriä, laskee hyvin vain kolme tavaraa/asiaa? Miten muut samanikäiset?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat heikosti ja paita menee aina jotenkin hassusti. Mietin vaan että eikös tämänikäiset yleensä jo pue itse? :( ap

Vierailija
2/4 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeminen sujuu halutessa.

mutta siitä pukemisesta ei kannata olla huolissaan. Psykologien nykyinen mielipide on, että lasta kannattaa avustaa niin kauan kuin siihen on lapsen osalta tarvetta. Suurin osa lapsista ei pue, koska haluaa saada sitä kautta sitä vanhemman läheisyyttä itselleen. Näin korvaa hiukan sitä sylittelyä jne. päivän mittaan. Ja jokainen normaali lapsi oppii jossakin vaiheessa pukeutumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutessaan.

Laskee tavaroita ehkä viiteen. Osaa numerot ruotsiksi kymmeneen, suomeksi välistä puuttuu viitosen jälkeen jotain yhdeksän ja kymmenen taas osaa sanoa, kun kuulee sanan kahdeksan.

Väreistä osaa ainakin punaisen, sinisen, vihreän ja keltaisen. Harmaa ja musta hieman hakusessa. Oranssin taitaa tunnistaa myös.

Vierailija
4/4 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisua vaatteet niin halutessaan ja periaatteessa osaa pukea housut, sukat, haalarit ja kengät. Pukeminen ei kyllä useinkaan onnistu, koska siinä saisi odotella koko päivän. Ainoa mitä en enää suostu pukemaan on haalari. Eli jos ei saa sitä itse päälle, jäädään sisälle.

Värit osaa melko hyvin kaikki. Laskea osaa kahteen, välillä kolmeen eli laskeminen ei vielä oikein luonnistu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan