Todellinen yllätysraskaus 43 v, ensimmäinen lapsi! Apua mammat!
Olen aivan ihmeissäni: 43-vuotiaana olen tullut ehkäisystä huolimatta raskaaksi!
Ennen kuin täytin 40 kävin entisen mieheni kanssa kaikki lapsettomuushoidot läpi tuloksetta ja lasta yritettiin todella. Nyt tapailen uutta miestä ja näin on käynyt. En tiedä mitä ajatella. elämä on kyllä outoa: asiat tapahtuu silloin kun ne haluaa.
Mielessä on huolia vaikka kuinka: pelkään keskenmenoa, lapsen terveyden puolesta, omasta puolestani...Sanokaa jotain fiksua. Vauvan isälle tulokas olisi ok.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Höpötipöppöö vaan taas. 0/5
Jos kerran on lapsettomuushoidot käytynä niin kukaan käytä 43veenä pitkässä parisuhteessa enää kondomia :D
Tai sitten vain tyhmä.
Kyllä käyttää. 43v on vielä hedelmällinen vaikka olisi lapsettomaksi todettu. Vasta menopaussin jälkeen voit olla totaalisen varma ettet lapsia saa.
Entinen mieheni sai myös puoli vuotta sitten laspsen uuden kumppanin kanssa, joten jotain mystisiä yhteensopivuusjuttuja näissä on.
Luulin, että hänen kohdallaan johtui n. 30v puolison sopivammasta iästä tulla raskaaksi, mutta ehkä se ei ole ainoa syy.
Lapsettomuutta hoitanut lääkäri sanoi, ettei lapsettomuudelle aina löydy selitystä ja olisi halunnut jatkaa hoitoja, mutta en jaksanut enää. Minulle tehtiin myös keinohedelmöitys, mutta alkio ei kiinnittynyt.
Muistan kyllä että lääkärsi sanoi, että usein käy niin, että nainen tekeekin lapsen lopulta yksin. Onneksi uusi mies ei ole asiasta pahemmin shokissa, enkä jäisi yksin.
En tiedä miten entinen mieheni uutiseen reagoi, ero lapsettomuuden vuoksi oli raskas, mutta olemme hyvissä väleissä. Uusi mies tuntuu kyllä tässä tilanteessa aika supermieheltä :D
Vierailija kirjoitti:
Olette ihania, kiitos! en ole uskaltanut kertoa asiasta kenellekään vielä. Olen perusterve, en polta, syön terveellisesti ja liikun aktiivisesti. Varaan yksityiselle ajan, hyvä vinkki.
Pelkjään tietenkin synnytystä ja tutkimuksia, sillä lapsettomuushoidot jättivät pelon gynekologeja kohtaan.
Miehelle nyyhkin että musta tulee mummo-äiti ja mies sanoi siihen, että miksi diskriminoit itseäsi. Hän on onneksi muutaman vuoden nuorempi, joten lapsen molemmat vanhemmat eivät olisi vanhoja.
Miksi sinulla oli ehkäisy, jos luulit, ettet saa lapsia?
yök... ei kai noin vanhat enää harrasta seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran on lapsettomuushoidot käytynä niin kukaan käytä 43veenä pitkässä parisuhteessa enää kondomia :D
Tai sitten vain tyhmä.
No esimerkiksi mulla on ehkäisy käytössä todetusta lapsettomuudesta huolimatta, koska gyne ei pystynyt lupaamaan, että olisin 100% varmuudella hedelmätön. Olen 49v ja pari vuotta sitten uusiin naimisiin mennyt, yllätyslapsi ei nyt enää sopisi elämäntilanteeseen oikein millään tavalla, joten emme halua stressata siitä pienestäkään raskautumien mahdollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain tyhmä.
Kyllä käyttää. 43v on vielä hedelmällinen vaikka olisi lapsettomaksi todettu. Vasta menopaussin jälkeen voit olla totaalisen varma ettet lapsia saa.
Muistakaapa vielä se, että kondomi on ainoa keino suojautua myös tartuntataudeilta, ei pelkästään raskaudelta. Käsitin että ap:lla oli tuore miesystävä.
Olen pari vuotta nuorempi pienen pojan äiti melkein samalla taustalla. Lapsettomuushoidoissa olimme 3 vuotta. Hyväksyimme lapsettomuuden ja pari vuotta myöhemmin syntyi luomupoika. Pelkäsimme koko ajan keskenmenoa, mikä varjosti koko raskausaikaa. Näin jälkikäteen on helppo sanoa että nauti ja unohda pelot. Raskaus meni todella hyvin, poika on iso ja terve ja kehittyy huimaa vauhtia. Haaveilemme jo toisesta lapsesta.
Ehkäisy käytössä koska ei ollut suunnitelmaa tulla raskaaksi uuden miehen kanssa. Lapsettomuushoidoissa ei koskaan selvinnyt syytä lapsettomuudelle ja olen ollut kerran raskaana ja saanut keskenmenon, joten pieni mahdollisuus lapsen saamiseen oli tiedossa.
t. Ap
Vaikutat fiksulta, ap. En osaa tarkkaan, mistä viestistä tämä vaikutelma syntyy.
Sinusta tulee fiksu kypsä äiskä! Onnea hirmuisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat fiksulta, ap. En osaa tarkkaan, mistä viestistä tämä vaikutelma syntyy.
Sinusta tulee fiksu kypsä äiskä! Onnea hirmuisesti!
Kiitos! :) Käyn kertomassa jatkosta jos raskaus etenee. En ilmeisesti ole ainoa maailmassa joka on tullut vanhana ja oletetusta lapsettomuudesta huolimatta raskaaksi.
Et ole ainoa oletetusti lapseton, joka saa yllätysvauvan vanhemmalla iällä. Perhevalmennuksessa meitä oli kaksi: minä ja 45v ensisynnyttäjä.
Nro28
Vierailija kirjoitti:
jätät tupakan ja alkoholin
Sanoiko ap, että hän tupakoi ja juopottelee? Ymmärtäisin, jos olisit kirjoittanut esim. "ethän tupakoi?", mutta että ihan suoraan oletat, että kaikki ovat päihteiden käyttäjiä. Taitaa kertoa enemmän sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Entinen mieheni sai myös puoli vuotta sitten laspsen uuden kumppanin kanssa, joten jotain mystisiä yhteensopivuusjuttuja näissä on.
Luulin, että hänen kohdallaan johtui n. 30v puolison sopivammasta iästä tulla raskaaksi, mutta ehkä se ei ole ainoa syy.
Lapsettomuutta hoitanut lääkäri sanoi, ettei lapsettomuudelle aina löydy selitystä ja olisi halunnut jatkaa hoitoja, mutta en jaksanut enää. Minulle tehtiin myös keinohedelmöitys, mutta alkio ei kiinnittynyt.
Muistan kyllä että lääkärsi sanoi, että usein käy niin, että nainen tekeekin lapsen lopulta yksin. Onneksi uusi mies ei ole asiasta pahemmin shokissa, enkä jäisi yksin.
En tiedä miten entinen mieheni uutiseen reagoi, ero lapsettomuuden vuoksi oli raskas, mutta olemme hyvissä väleissä. Uusi mies tuntuu kyllä tässä tilanteessa aika supermieheltä :D
Aivan. Minun kummityttöni ei onnistunut tulemaan raskaaksi vaikka yrittivät liki kymmenen vuotta. Avomiehellä ei vikaa todettu, ei kummassakaan. Sitten tuli ero ja uusi mies ja nyt uudessa liitossa kaksi lasta. Kemiat ovat ihmeellinen tekijä.
Onnea raskaudesta! <3
Et ole mitenkään liian vanha, oma äitini oli 45 kun alkoi mua odottamaan ja on ihan ehdottomasti paras äiti mitä ikinä voisi toivoa. (olen itse nyt parikymppinen terve nuori nainen) Susta tulee varmasti oikein hyvä äiti! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jätät tupakan ja alkoholin
Sanoiko ap, että hän tupakoi ja juopottelee? Ymmärtäisin, jos olisit kirjoittanut esim. "ethän tupakoi?", mutta että ihan suoraan oletat, että kaikki ovat päihteiden käyttäjiä. Taitaa kertoa enemmän sinusta.
Hoh hoijaa. Miksi pitää kaikkeen lukea ja lisätä sinne väleihin mitä sielä ei ole. Se on ihan yleinen kehoitus ja normaali ihminen ei tuosta hernettä nenään vedä
Ap täällä taas. Odotin aloitusta kirjoittaessani että mut teilataan täysin, mutta viestit onkin olleet kannustavia, kiitos! Suhtaudutte tähän paremmin kuin minä itse. Hieman pelkään vielä mennä lääkärille, jos tuleekin varoituksia ja nuhteita vanhana raskautumisesta. Odotan vielä pari viikkoa, sitten menen lääkäriin ja otan yhteyttä neuvolaan.
Kiva kuulla esimerkkejä muista saman kokeneista. Hyvää iltapäivän jatkoa kaikille!
Kaikella tapahtuneella on tarkoitus. Onnea raskauteen.