Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellinen yllätysraskaus 43 v, ensimmäinen lapsi! Apua mammat!

Vierailija
17.05.2017 |

Olen aivan ihmeissäni: 43-vuotiaana olen tullut ehkäisystä huolimatta raskaaksi!

Ennen kuin täytin 40 kävin entisen mieheni kanssa kaikki lapsettomuushoidot läpi tuloksetta ja lasta yritettiin todella. Nyt tapailen uutta miestä ja näin on käynyt. En tiedä mitä ajatella. elämä on kyllä outoa: asiat tapahtuu silloin kun ne haluaa.

Mielessä on huolia vaikka kuinka: pelkään keskenmenoa, lapsen terveyden puolesta, omasta puolestani...Sanokaa jotain fiksua. Vauvan isälle tulokas olisi ok.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä: olin jo hyväksynyt lapsettomuuden, joten olen aivan shokissa.

Vierailija
2/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!Mun kaverini on 45 v pienen 9 kk pojan äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaa!!

Vierailija
4/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut lahjan. Ota se vastaan. Keskenmenoa et pysty mitenkään estämään ja terveysasioita hoidetaan raskauden aikana ja sen jälkeen. Ihan retuperällä ei terveytesi voi olla jos kerran olet raskaaksi tullut. Jos et nyt katso loppuun asti mitä tuleman pitää, kadut sitä loppuelämäsi.

Onnea odotukseen!

Vierailija
5/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä osaa yllättää ihanalla tavalla! Et ole liian vanha, nauti onnestasi :)

Vierailija
6/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno tapahtuu jos on tapahtuakseen. Sitä et voi mitenkään estää eli huolehtiminen on turhaa.

Mitä sinun terveytesi tulee niin jätät tupakan ja alkoholin ja alat ottamaan vitamiineja ja syömään terveellisesti. Lisäksi ala liikkua. Tämä myös edistää vauvasi terveyttä.

Onnea odotukseen :)

Vierailija
7/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea 😊

Vierailija
8/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista! On kyllä ristiriitaiset tunnelmat. Lapsettomuushoidot olivat kauheita ja johtivat lopulta eroon entisestä miehestä. Hyväksyin jo että olen lapseton. Onneksi uusi mies on asian kanssa ok ja talous on kunnossa.

Pelkään jo valmiiksi keskenmenoa, koska sen olen kerran kokenut aiemmin, enkä uskalla olla edes onnellinen asiasta.

Elämä on kyllä ihmeellistä.

Vierailija
9/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kannustavista kommenteista! On kyllä ristiriitaiset tunnelmat. Lapsettomuushoidot olivat kauheita ja johtivat lopulta eroon entisestä miehestä. Hyväksyin jo että olen lapseton. Onneksi uusi mies on asian kanssa ok ja talous on kunnossa.

Pelkään jo valmiiksi keskenmenoa, koska sen olen kerran kokenut aiemmin, enkä uskalla olla edes onnellinen asiasta.

Elämä on kyllä ihmeellistä.

Yksi keskenmeno on hyvin tavallista. Minulla on niitä takana kaksi peräkkäistä joten tiedän miten se pelottaa mutta sen pelon yli pitäisi päästä tai muuten raskaudesta tulee yhtä kidutusta. Kannattaa varata yksityiselle ultra 6+3 jolloin voidaan jo nähdä sydämensyke.

Vierailija
10/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, oletan, että itsekin kumminkin haluat lapsen...?

Et ole ikäsi puolesta mitenkään ikäloppu. Jo vuosituhannen alkupuolella yli 40-vuotiaita ensisynnyttäjiä oli pk-seudulla enemmän kuin alle 20-vuotiaita.

Jos olet perusterve ja hyväkuntoinen, selvitä raskaudesta ja synnytyksesta varmasti ihan hyvin. Ikäsi puolesta osaat jo ottaa viisaasti ja levätä.

Jos pelkäät kehitysvammaa, niin teetä ihmeessä kromosomitutkimus. Tottahan se on, että Downin riski on ikäistesi äitien lapsilla kohonnut.

Kannattaa myös muistaa nyt, että ennen nykyaikaisia ehkäisymenetelmiä naiset yleisesti synnyttivät lapsia siihen asti, kunnes vaihdevuodet veivät hedelmällisyyden. Toisin sanoen ajattelu, että lapset "pitää" tehdä 20-30-vuotiaana, on aika modernia hömpötystä.

Vierailija
11/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni oli sinua viisi vuotta vanhempi tullessaan raskaaksi ja kaikki meni hyvin, hän on aina ollut aivan mielettömän ihana läsnäoleva ja kiireetön äiti (lapsi on jo aikuinen) ja paljolti juuri elämänkokemuksensa ja ehkä tämän "kiitollisuutensa" takia. Raskaus meni ongelmitta. Onnea!

Vierailija
12/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä että mikä tässä on ollu se ehkäisykeino? Luulo siitä että ei voi tulla raskaaksi kun edellisenkään miehen kanssa ei tullut?

Vierailija
13/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihania, kiitos! en ole uskaltanut kertoa asiasta kenellekään vielä. Olen perusterve, en polta, syön terveellisesti ja liikun aktiivisesti. Varaan yksityiselle ajan, hyvä vinkki.

Pelkjään tietenkin synnytystä ja tutkimuksia, sillä lapsettomuushoidot jättivät pelon gynekologeja kohtaan.

Miehelle nyyhkin että musta tulee mummo-äiti ja mies sanoi siihen, että miksi diskriminoit itseäsi. Hän on onneksi muutaman vuoden nuorempi, joten lapsen molemmat vanhemmat eivät olisi vanhoja.

Vierailija
14/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä että mikä tässä on ollu se ehkäisykeino? Luulo siitä että ei voi tulla raskaaksi kun edellisenkään miehen kanssa ei tullut?

Älä turhaan kysy, koska "tiedät" omasta mielestäsi jo ap:sta kaiken.

Onko luetun ymmärryksesi muuten aina noin onneton vai vain tällaisissa aiheissa?

ohis

Vierailija
15/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomi. Olisit voinut kysä asiallisesti ilman viisastelevia olettamuksia.

Vierailija
16/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä turhaan kysy, koska "tiedät" omasta mielestäsi jo ap:sta kaiken.

Onko luetun ymmärryksesi muuten aina noin onneton vai vain tällaisissa aiheissa?

ohis

Kiitos puolustuksesta "ohis"! T. Ap

Vierailija
17/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hurjasti!! Suvussa pariskunta parikymppisistä yhdessä, lasta ei tullut toiveista huolimatta, sopeutuivat tilanteeseen kunnes yllätys! Vanhemmiksi viisikymppisinä. Terve ihana tyttö tuli.

Ota rauhallisesti päivä kerrallaan, yritä olla stressaamatta, helli itseäsi. Onnea!

Vierailija
18/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea:) Luota siihen, että raskaus sujuu hyvin.

Muillekin joilla raskaus ei ole onnistunut lukuisista yrityksistä huolimatta syy voi olla kumppanissa. Raskauden alku on usein mysteeri , ei onnistu pitkäaikaisen kumppanin kanssa, mutta yllättäen kun kumppani vaihtuu huomaa olevansa raskaana. Tiedän monta tosielämän esimerkkiä. Kyse lienee ihmisten kemiallisista ( ph tms) yhteensopivista ominaisuuksista. Onnea :))

Vierailija
19/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29 ja olen suunnitellusti raskaana ja silti olen aivan kauhuissani. Odottaessa raskautta en malttanut odottaa mutta kun testiin tuli kaksi viivaa aloin olemaan kauhuissani asiasta. Raskaus on aina iso juttu ja se saa pelottaa ja saa olla epäileväinen että tuliko tässä tehtyä virhe. Lapsen saaminen kuitenkin on koko elämän kestävä pesti. Kaikki tunteet on normaaleja ja sallittuja.

Sinulle suosittelen että ota yhteyttä neuvolaan nyt heti kun sen verran vanhemmalla iällä tulit raskaaksi. He saattavat haluta pitää sinun ja lapsesi terveyttä silmällä. (Et tosiaan ikäloppu ole mutta mielummin varovainen).

Onnea odotukseen!

Vierailija
20/38 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpötipöppöö vaan taas. 0/5

Jos kerran on lapsettomuushoidot käytynä niin kukaan käytä 43veenä pitkässä parisuhteessa enää kondomia :D

Tai sitten vain tyhmä.