Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko asunnoiksi saneeratuissa vanhoissa tehtaissa helposti sisäilmaongelmia?

Vierailija
16.05.2017 |

Siis näissä 1800-luvun (tiili)rakennuksissa, joihin on rakennettu asuntoja viimeisten 10-20 vuoden aikana. Usein vanhaa tiilipintaa on jätetty esiin rempan yhteydessä. Ovatko sisäilmaongelmat tavallista yleisempiä? Muuttaisitko itse tällaiseen rakennukseen tehtyyn asuntoon?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse tykkäisin ajatuksen tasolla vanhaan tehdasrakennukseen rempatusta asunnosta, mutta en ehkä uskaltaisi kuitenkaan muuttaa. Luin jostain, että tiiliseinän voi peittää värittömällä aineella, joka vähentää pöylyyntymistä. Se on tarkoitettu juuri tuollaisiin asuntoihin.

Vierailija
2/5 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Itse tykkäisin ajatuksen tasolla vanhaan tehdasrakennukseen rempatusta asunnosta, mutta en ehkä uskaltaisi kuitenkaan muuttaa. Luin jostain, että tiiliseinän voi peittää värittömällä aineella, joka vähentää pöylyyntymistä. Se on tarkoitettu juuri tuollaisiin asuntoihin.

Niin, tällaiset asunnot ovat kyllä tosi kivan oloisia, mutta tuo terveyspuoli ja mahdolliset ongelmat mietityttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen, jos palstalla olisi nyt asiasta jotain tietäviä.

Vierailija
4/5 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiilihän on hengittävä luonnontuote. Ennemmin olisin huolissani, jos kaikki pinnat olisi vuorattu muoveilla.

Vierailija
5/5 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUtta onko niihin, tai muihin seinä tai lattiamateriaaleihin voinut jäädä jotain haitallisia aiheita, kemikaaleja ym?