Mikä minua vaivaa?Välillä sellainen höntti olo, kuin olisi pilvessä.
Tuntuu, kuin pää olisi sumussa eikä ajatus kulje. Oon yrittäjä ja 6-7 päivää viikossa töitä. Unta about 6h per yö. Aamu ihan skarppi mutta tulee iltapäivisin silloin kun on tullakseen. Ikää 35v.
Kommentit (14)
kyllä vähän enemmän tarvisi tietoa... hönttiolo voi tulla monestakin asiasta, syömättä, juomatta, niskat jumissa.... matala verenpaine.
Hmm, mikähän voisi olla noilla duunimäärillä ja yöunilla? Nuku enemmän
kokeile suolan lisäämistä jos epäilet tota verenpaineen alhaista tasoa... kannattaa mitata jos on mahdollista. Ja jos mikään noista kotikonsteista ei auta niin kävisin peruskontrollikäynnillä kun yrittäjänä tuskin käyt ennen kuin olet vuoteenomana.
Niskajännitystä. Onko hartiat kireät? Huimaako? Erittäin yleinen oire niskahartiaseudun jännityksestä on tunne että ikäänkuin kävelisi vaahtomuovipatjalla.
Mulla on myös suht usein humalainen olo, jolloin on tosi vaikea keskittyä. Teen normaalia päivätyötä. Olen googlannut tätä humalaista oloa ja aika monella sama homma.
Ok pitää tarkistaa noi asiat. Syön kyllä omasta mielestäni normaalisti, ei ole ylipainoa ja välillä vitamiinilisää. Kahvia 2krt päivä. Tiedän itsekin että unet jää lyhyiin. Lisättävä sitä. Kiiokset näistä neuvoista alustavasti.
AP
Voi johtua monesta syystäkin, mutta jos nyt keväällä on alkanut, niin voi olla allergiaa. Se tekee osalle tosi pöpperöisen ja uneliaan olon. Toinen, mikä itselleni aiheutti joskus "aivosumun" ja hirveän ärtyneen ja väsyneen olon, oli homeinen asunto. Yölläkin jos heräsi niin oli aivan sekava ja epätodellinen olo ja päivällä aivan järjetön väsymys. Helpotti kun homealtistus väheni.
Tuosta verenpaineesta. Äitini puolelta verenpainetautia jonkinverran on. 4v sitten oli kotiseurantaa muutama päivä ja ainakin silloin oli verenpaineet kunnossa.Itselläni tosin syke on hieman epätasainen eli välillä tulee tauko..huomaa jos esim ranteesta tai kaulalta sykettä mittaa. Leposyke 60.
Hometta ei ole asunnossa. AP
Nukut liian vähän. Syöt huonosti. Verenpaineet heittää liian ylös tai alas. Hemoglobiini alhainen. Krooninen poskiontelontulehdus. Onhan noita vaihtoehtoja.
Onhan tämä tyhmä aloitus sikäli, että tasan tarkkaan varmasti tiedät että 6h unta ja 7pv/vk töitä useita vuosia putkeen vie todennäköisesti terveyden. Haluatko sankarimitalin?