Mitä muita hyviä kirjasarjoja on 13 v pojalle kuin Harry Potter ja Soturikissat?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Nälkäpeli
Voi olla meidän herkkikselle vähän liikaa tämä :). Ap
Taru sormusten herrasta
Rick Riordanin kirjoittamat kirjat
Perillinen-sarja
Soturkissoilla on se koirista kertova rinnakkaissarja, Selviytyjät?
Vierailija kirjoitti:
Nikke-sarja, Katizi
Nämä ei taida osua kohderyhmään, mutta ketjun eväillä voi jo lähteä kirjastoon. Kiitos, tulen myöhemmin katsomaan jos tulee lisää. Ap
Philip Pullmanin Universumien tomu-kirjasarja.
Terry Pratchettin kirjat.
Eoin Colferin kirjat.
Ja sitten Eddingsin tuotanto,
Mä en ole ikinä ymmärtänyt jaottelua tyttöjen/ poikien kirja. (Ja ei, en ole mikään sukupuolineutraalikasvattaja friikki) Mutta siis kirjoissa, miten tyttöjen kirjat muka eroaa poikien kirjoista? Ertooko kaikki tyttöjen kirjat kodin askareista ja poikien kirjat sotimisesta? Millä vuosisadalla elätte?
Kirjasarjoja:
Sysimetsän kronikat
Myyttihovi
Muinainen pimeys
Universumien tomu
Septimus Heap
Kivimutka
Aaro Korpi
Percy Jackson
Sammon vartijat
Keplo Leutokalma
Mahtavat 12
Gigi ja Henri
Artemis Fowl
Pate
Keppler 69
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälkäpeli
Voi olla meidän herkkikselle vähän liikaa tämä :). Ap
Miksi noin? Yhtä raakoja kohtauksia on Pottereissa.
Meillä lapset on lukeneet Nälkäpelin n. 11-12-vuotiana. Sehän on kuitenkin nuortenkirjasarja. Väkivaltaa on mutta ei sillä mässäillä.
Minun poikani ei suostu lukemaan kuin rick riordania
Toinen poikani luki kahteen kertaan paolinin sarjan, jonka ensimmäinen kirja on eragon.
Rick Riordaneissa suosittelisin erityisesti Olympoksen Sankarit-sarjaa tai viikinkipuolijumalista kertovaa Magnus Chase-sarjaa (vinkvink! sarja kesken, 2 kirjaa löytyy jo multa!)
Siipimies
Rajalla
Perillinen sarja ja Percy Jaksonin seikkailut
Keplo Leutokalma! Itse rakastin 12-13 vuotiaana ja olin myös suuri Pottereiden ystävä. :) Eli toivottavasti poikasi tykkää myös.
Naomi Novikin Temeraire-lohikäärmeestä kertovat kirjat. Valitettavasti kaikkia ei ole suomennettu, mutta myöhemmin niitä voi lukea englanniksi.
Redwall-sarja
Eoin Colferilla on hyviä, meneviä nuorten fantasiakirjoja.
Annan äänen myöskin Terry Pratchettin kirjoille - häneltä löytyy nuorisolle suunnattu sarja ja lisäksi myös enemmän aikuiseen makuun suunnattu Kiekkomaailma-sarja. Itse ahmin Kiekkomaailman kaikki kolmisenkymmentä osaa putkeen jo yläkouluiässä ja jatkoin lukemista niin kauan kuin uusia osia Pratchett pystyi tuottamaan.
Veronica Roth: Outolintu
Michael Scott: Kirjanvartija
C.S Lewis: Narnian tarinat
Tomi Kontio: Keväällä isä sai siivet
Darren Shan: Friikkisirkus
Nälkäpeli