Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako taloa naiset on rakentaneet?

Vierailija
15.05.2017 |

Kaikki talot on pääosin miesten rakentamia. Onko yhtään yli 3 hengen rakennusprojektia jossa kaikki rakentajat naisia?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisilla pysy työkalut kädessä vain älypuhelin pysyy.

Vierailija
2/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako taloa ap on rakentanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusta en tiedä mutta omat talot olen rakentanut mieheni kanssa yhdessä. Ja suunnitellutkin molemmat. Yhden lisäksi vieraalle joka valmistui 2008

t nainen

Vierailija
4/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo...aika usein pariskunnat rakentavat kyllä yhdessä. En tunne ketään sinkkumiestä tai homopariskuntaa joka olisi ruvennut rakentamaan taloa.

5/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiset fyysiset työt sopii miehille paremmin. Itse tienaan älyllä, ei ole aikaa sahata laudanpätkiä vaan mieluummin maksan muille tuollaisesta työstä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kyllä tuollaiset fyysiset työt sopii miehille paremmin. Itse tienaan älyllä, ei ole aikaa sahata laudanpätkiä vaan mieluummin maksan muille tuollaisesta työstä.

Kuinka paljon älyä vaaditaan kaupassa hyllyttämiseen?

7/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään, kun en ole koskaan kokeillut. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisten pitäisi rakentaa taloja? Miehethän rakentavat niitä ihan mielellään. 

Vierailija
9/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muusta en tiedä mutta omat talot olen rakentanut mieheni kanssa yhdessä. Ja suunnitellutkin molemmat. Yhden lisäksi vieraalle joka valmistui 2008

t nainen

Käännetäänpä tämäkin nyt rehellisyyden nimissä Suomeksi:

Talon jonka on miehesi maksoi ja hän myös rakensi sinun kälättäessä vieressä.

Tuo yksi talo vieraalle oli vain valhe kirsikaksi kakun päälle.

Että silläviisii.

Vierailija
10/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain akateemista, siinä ei tarvita mitään muuta kuin lukutaito.

Vierailija
11/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä montako, mutta mun ystävä rakensi talon ihan itse. Miehensä teki ns. minkkiset, jätti ystäväni heidän muutaman viikon ikäisen vauvansa kanssa yksin ja muutti toiselle puolelle maata uuden rakkauden perässä. Muutaman vuoden kuluttua ystäväni sitten rakensi talon, siinä vaiheessa exä oli jo seuraavassa suhteessa. 

Vierailija
12/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne miehet ennen taloja rakensivat, nykyään tilaavat talopaketin. 

Vierailija
13/43 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne miehet ennen taloja rakensivat, nykyään tilaavat talopaketin. 

Rintamamiestalossa oli vähemmän tekniikkaa kuin nykyisissä taloissa.

Vierailija
14/43 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota-aikana oli naisia mm. muurareina.

Vierailija
15/43 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Ensimmäinen 3D-tulostettu talo on jo tehty, joten talonrakennus on muuttumassa epäfyysisemmäksi.

16/43 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta lasta on AP. synnyttänyt?

Vierailija
17/43 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kysymys tuo nyt on? Onko se joku erityinen arvo, että rakentaa talon? Tai että ylipäänsä tekee töitä, joista pitää tai jotka sopii itselle hyvin? Eikö se ole aika luonnollista?

Naiset ovat kyllä "siirtäneet vuoria paikoiltaan", esim. sodan aikana, kun miehet olivat rintamalla. Tunnen nykynaisia, jotka ovat remontoineet vanhoja taloja kauniisti ja taitavasti ihan miesten osallistumista. 

Vierailija
18/43 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t nainen

Että silläviisii.

:)

No ei.

Minä maksoin ensimmäisen talon tontin omilla rahoillani ja sitä vastaan saimme rakennuslainan. Mies maksoi myöhemmin oman osuutensa tontista minulle jotta kiinteistö tuli molempien nimiin.

Ei siinä paljoa ehtinyt kälättämään kun piti hoitaa 3 lasta, päivätyö, koti ja ruokkia vielä mieskin siellä raksalla. Tein kyllä kaikkia työvaiheita kaivinkone- ja sirkkelihommia lukuunottamatta. Olen kantanut harkkoja runkoa varten, vääntänyt betonia, villottanut yläpohjaa ja ilmastointiputkia, roilottanut ja taas paikannut roilotuksia jne jne. Tuossa nyt vain muutama homma mitä ehdin vuoden aikana tekemään.

Ja siellä se tosiaan Turun lähellä nököttää se vieraalle tehty talokin:) Ei löytynyt paketeista sopivaa joten tein huvikseni piirrokset ja niistä tehtiin lupakuvat.

Oman 3. talon piirustukset odottaa jo pöytälaatikossa.

Vierailija
19/43 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, että ne kuulut hometalotkin on miehet rakentaneet. Montako taloa on miehet jääräpäisyyksissään ja omantoimisesti rakentaneet päin persettä? Vastaus on: aivan liian monta. Jos aukoisit sitä päätäs oikeista asioista oikeille henkilöille etkä sotkis naisia meittin miesten sotkuihin.

Vierailija
20/43 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t nainen

Että silläviisii.

:)

No ei.

Minä maksoin ensimmäisen talon tontin omilla rahoillani ja sitä vastaan saimme rakennuslainan. Mies maksoi myöhemmin oman osuutensa tontista minulle jotta kiinteistö tuli molempien nimiin.

Ei siinä paljoa ehtinyt kälättämään kun piti hoitaa 3 lasta, päivätyö, koti ja ruokkia vielä mieskin siellä raksalla. Tein kyllä kaikkia työvaiheita kaivinkone- ja sirkkelihommia lukuunottamatta. Olen kantanut harkkoja runkoa varten, vääntänyt betonia, villottanut yläpohjaa ja ilmastointiputkia, roilottanut ja taas paikannut roilotuksia jne jne. Tuossa nyt vain muutama homma mitä ehdin vuoden aikana tekemään.

Ja siellä se tosiaan Turun lähellä nököttää se vieraalle tehty talokin:) Ei löytynyt paketeista sopivaa joten tein huvikseni piirrokset ja niistä tehtiin lupakuvat.

Oman 3. talon piirustukset odottaa jo pöytälaatikossa.

Ei tarvitse kovin paljoa ponnistella rivien välistä lukemiseen, kun jo riveiltäkin voi lukea sen, ettet sinä ole yhtään ainutta taloa eläissäsi rakentanut, etkä tule rakentamaan. Talojen rakentaminen tapahtuu sinun toimestasi ainoastaan sosiaalisessa mediassa ja nettifoorumeilla.

Facebook on täynnä mammoja, jotka postaavat kuvia talonrakennustyömailta tykkäysten ja huomion toivossa. Rakennustyömailla heidän toimenkuvansa on kuitenkin olla valokuvien ottaja, lasten kaitsija ja kahvin kaataja. Jos sarasofia ja janipetteri ovat hetken aloillaan, niin mamma saattaa jopa kantaa jotain kevyitä tavaroita paikasta toiseen. Sitten voikin kiiruhtaa taas someen päivittelemään kuinka on taas uurastettu raksalla.