Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kärsiikö lastenvaunujen kunto ruumassa?

27.03.2006 |

Millaisia kokemuksia teillä on lentomatkustelusta lastenvaunujen kera - kärsikö vaunut ruumamatkasta? Mietin juuri että otanko lainkaan Suomeen vaunuja mukaan. En tiedä saako Saksan kentiltä Helsingin tapaan suojapussia vaunuille, joten pitänee itse huolehtia pakkaamismateriaalista. Ajattelin kääriä vaikkapa " kuplamuoviin" niin eikös sitten ole suht hyvin suojattu?



Yhtenä vaihtoehtona on Buggyn ostaminen ja sen ottaminen mukaan. Mutta enpä usko että niillä pikkurenkailla pärjää loskasissa maisemissa. Ja onko niillä rattailla kesälläkään paljoa käyttöä Suomessa, kun ei niihin tainnut saada edes hyttysverkkoa viriteltyä.



Eli menikö vaunuista osia rikki tai vääntyikö jotain matkan aikana?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän vaunut ei kärsineet mitenkään. lähdettiin silloin kyllä suomesta ja säästettiin se pakkauspussi paluumatkaa varten. tuttavapiirissä on käynyt huonomminkin mutta lentoyhtiöiden vakuutus kai kattaa vaunujen korvaukset. jos vaunut rikki lomareissulla niin harvoinpa korjaus on kovin nopea joten voi mennä loma vähän pieleen jos vaunut rikki...



tarkoitatko buggyllä matkarattaita? matkarattaiden kanssa me on sitten lennelty useammin, euroopan sisäisillä lennoilla ne ovat olleet pari kertaa ruumassa. täällä aasiassa lentäessä matkarattaat saa viedä portille asti, joten niitä ei paiskota ruumaan ja hyvin kestäneet.



ehdotus-jos olette menossa lomalle suomeen niin mitä jos hankkisit Vauvan nettikirpparilta, huuto.netistä yms. jotkut halvat käytetyt mökkivaunut muutamalla kympillä?

Vierailija
2/12 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kunnon isot rattaat oli kesälomalla Suomessa mukana ( sekä mennessä että tullessa kaksi lentoa) eikä mitään kolhuja tullut. Teetimme täällä oman vahvan pussin vetoketjulla rattaille (ei maksanut paljon) kun emme varmaksi tienneet saako täältä lähtiessä suojapussin (asumme Lähi-idässä).



Silloin neiti vielä meni mukavasti rintarepussa kentillä ja koneessa. Joululomaa varten ostimme edulliset sateenvarjorattaat, että minun oli helpompi matkustaa kahdestaan tytön kanssa. Mutta teillä taitaa olla suora lento.



Eihän niiden sateenvarjorattaiden kanssa sohjossa kovin hyvin kulje :-) Mutta ainakin kaupungissa ja hoidetuilla pyöräteillä niillä pärjäsi vallan mainiosti. Meille suurin syy niiden ostoon ja mukaan ottoon oli siis se, että menee sujuvasti vaihdot välilaskupaikoissa. Toisilla kentillähän on lapsille rattaita, mutta toisilla ei tunnu löytyvän. Ja nykyään käytämme pääsääntöisesti sateenvarjorattaita ostoksille mentäessä kun ne mahtuvat niin paljon helpommin meidän auton takakonttiin kun isommat rattaat (täällä kun kuljetaan vain asfaltilla tai muulla päällysteellä niin pikkupyörät on ok). En vielä tiedä kummat lähtee kesälomalle Suomeen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tämän ketjun aloittajalle. Olen itse miettinyt aivan samaa, kun rattaiden vieminen Suomeen on edessä kesallä.



Nimimerkki Nel - minkälaisen pussin teetitte tai lahinnä mistä materiaalista. Asun itsekin Lähi-Idässä enkä tiedä antaako täkäläinen lentokenttä suojapussia rattaille. Onko kenelläkään kokemusta rattaiden paketoimisesta muoviin (kelmuun) mitä joillakin lentokentillä voi tehdä.







Vierailija
4/12 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,



me kaarimme rattaiden ymparille vanhat makuualustat (siis sellaiset telttailussa kaytettavat) ja paalle viela jatesakit ja koko homma teipattiin yhteen. Hyvin pysyivat ehjina. Lennettiin Turku-Tukholma-New York joten rattaita heiteltiin pariin otteeseen.



BT

Vierailija
5/12 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentanyt matkarattaiden kanssa, seka isompien etta pienempien, lukemattomia kertoja, pitkia lentoja, eika viela koskaan ole rattaat lennon takia vioittunut. Kovin monella muulla lentoyhtiolla kuin Finskilla ei edes saa mitaan pussia rattaita varten.

Vierailija
6/12 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kahdesti ovat rattaat kärsineet :

Kerran sateenvarjo rattaista taittui toinen käsipidike (yhtiö ei korvannut, koska rattaat yhä kulkivat) ja toisen kerran matkarattaista vääntyi jarru (yhtiö korjautti).

Ja molemmilla kerroilla oli tavallisessa, Suomesta saadusta pussissa. Ollaan ilman mitään pussejakin matkustettu, eikä niillä kerroilla ole vahinkoja ollut. Johtuisiko siitäkin, että ulkomaiden kentiltä rattaat saa monesti portille asti, ja niin kai ruumaan heitto vähän hellempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!



Meidän pussi on todella vahvasta puuvillakankaasta ja siinä on vahva ja leveä vetoketju. Vetoketjun avulla pussin saa auki kolmelta sivulta eli rattaat on tosi helppo ja nopea laittaa pussiin ja sieltä pois. Teetettiin se rattaiden mittojen mukaan (eli leveys x korkeus x pituus rattaat kokoon taitettuna). Lisäksi teetettiin siihen molemmille puolille kaksi tukevaa kahvaa (samasta kankaasta), niin että pussia on helpompi käsitellä. Kun laitettiin rattaat pussiin niin kietaistiin tarranauha kahvan ja jalkatuen ympäri niin ettei rattaat pääse leviämään vaan ovat tiukkana pakettina. Vaikka kyllähän se pussikin ne hyvin pitää kasassa. Ja kun materiaali on kangasta niin pussin saa tyhjänä rullattua/viikattua pieneen tilaan. Ei me nyt vamaan olisi moista vaivaa nähty ellei pussin teettäminen souqilla olisi niin edullista.

Vierailija
8/12 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi,

useampaan otteeseen lennetty " isojen vaunujen" kera- ja meillä oli aikoinaan brand new vaunut.. kyllä ne aika kyytiä siellä kentällä saa (aina olleet pakattuina ohueen kestävään muovipussiin), ja isompia ei ole sattunut kuin että semmonen lokasuoja on irronnut eturenkaasta, mutta kyllä ne " kehikko" on naarmuuntunut. toi on kuitenkin sellaista etten ole jaksanut mennä valittamaan. mutta kyl se alkuaikoina harmitti kun runko-osiot naarmuilla kuljetuksista johtuen.

tuttavilla on samalla tavalla rikkoontunut vaunuja kuin matkalaukkuja. itse aina olen varustautunut (henkisesti ja käytännössä esim. tuttavilla suomessa ekstravaunut, mulla kantoliina) siihen että vaunut voi olla käyttökelvottomat kun ne takaisin saan (pessimisti ei pety...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni muutaman kk:n ikäisistä Emmaljungan yhdistelmistä lennolla rengas rikki. Menivät erikoismatkatavarana mutta silti oli ilmeisesti ollut jossakin puristuksissa ja vääntynyt. Onneksi otin vaunut pois pussista heti lentokentällä ja huomasin vian heti. Finnair maksoi vaunujen korjauksen. Toinen tapaus on että viime syksynä eräällä kaukolennolla matkarattaista oli mennyt lennon aikana toinen jarru rikki. Ikävä kyllä tuon huomasin vasta kotona. Ennen lentoa se jarru oli ihan kunnossa mutta kotona siis oli se jarrun muovinen osa irti. Molemmilla kerroilla rattaat/vaunut ovat olleet vain siinä Finnairin muovisessa pussissa. Paljon on lennetty ja monet reissut on rattaat säilyneet ehjänä. Ilmeisesti on vain huonoa tuuria jos menee rikki. Toki jos itse pakkaa rattaat hyvin niin sitten voi olla rattaatkin paremmin turvassa.

Vierailija
10/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ollut valtava jännite pyöriin eli olisi pitänyt varmaankin tajuta irrottaa pyörät, mutta vaunut olivat vain kasassa ja pussissa suojattuna. Matkavakuutus korvasi ja aika tavallista oli vakuutusyhtiön mukaan ja kehottivat tarkistuttamaan, että vaunujen runko on varmasti vääntymätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajat karryt koneen ovelle, siita ne laitetaan ruumaan ja lentokentasta riippuen ovat koneen ovella vastassa (varsinkin jos koneesta rappusia kentalle suoraan) tai sitten tulevat hihnalle muiden laukkujen kanssa. LHRlla tulevat ylisuurten matkatavaroiden hihnalle. Meilla on aika reissussa rahjaantyneet, likaantuneet, kastuneet, naarmuuntuneet ja vahan paallinen revennyt, mutta ei suuria vaurioita, kun en ole mitaan pussia laittanut ennen koneeseen menoa. Eri asia varmaan jos laittaa rattaa suoraan ruumaan sisaan tsekkauksessa, nehan menee hihnoja pitkin ja niita heitellaan edes takas.



Vierailija
12/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan jo Suomessa. Tultiin ilman vaunuja, koska mulla täällä yhdet vanhat vaunut lainassa. Ovat kuitenkin yli 20 v vanhat ja tässä ajassa on (onneksi!) tapahtunut hurjasti tuotekehitystä alalla ja nykyvaunut ovat paljon ihanteellisempia käyttää. :) Neiti on nyt ihan päästä päähän vaunuissa, eli mietin tässä jospa ostaisin Suomesta rattaat. Piti alunperin ostaa ne asuinmaastamme, mutta ei enää ehditty. Chiccon rattaita ei näköjään myydä koko Suomessa?? Niillä oli sellainen ct 0.4 malli tuplarenkaat edessä ja takana, ja se kieppu näpsästi akselinsa ympäri eli hyvä kaupoissa kiemurreltaessa. Ei tosin välttämättä mikään unelma soratiellä... Nyt mietin jospa ostaisin Carenan Easyt. Ne ovat kevyemmätkin kun nuo Chiccot. Ja mulla on tuota voimaa suht vähän.



Meillä oli yksi vaihtolento matkalla, mutta Köpiksen kentällä on onneksi sellaisia työntökärryjä johon saa lapsen istumaan samalla systeemeillä kuin ostoskärryissä. Niillä me sitten pärjättiin hyvin. Ja kotikentällä ei ollut sellaista mahista, niin rintarepussa mentiin. On vaan aikas urakka, kun tuota painoakin vauvalla on jo lähes 9 kg ja meillä vaan sellainen halpis mallinen rintareppu joka tosi huono käytössä ja painaa niskaankin. Mutta ilman sitä ei olisi ollut käsiä käytössä ja ne oli tarpeen check innissä ja vähän muuallakin. Kööpenhaminan kentällä on sitten myös ihan matkarattaita lapsille!! Näin vasta portille mentäessä eli niitä varmasti saa, kun vaan tajuaa kysyä henkilökunnalta.



Kivaa kevättä itse kullekin joka puolelle maailmaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän