Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen syntymän jälkeen ei vuosiin muusta puhutakaan?

Vierailija
15.05.2017 |

Onko tavallista että kun joku saa lapsen, niin sen jälkeen ei vuosiin ole odotettavissa yhtään juttua mikä ei lapseen liity? Puhun siis esim. facebookista. Vai onko niitäkin jotka eivät päivitä pelkästään lapsesta?

Kaikissa kuvissa on lapsi mukana, jokaisessa tekstissä kerrotaan jotain tähän lapseen liittyvää, omiin julkaisuihini tulevat kommentit liittyvät jotenkin kommentoijan omaan lapseen, julkaistaan artikkeleita joihin voi kirjoittaa näkemyksen alkaen "meidänkin lapsella..." jne.

Kauanko tätä kestää, onko normaalia jos kestää vuosia? Onko reilua lapselle tulevaisuudessa kun hänen jokainen vaippansa on kuvattu someen?

Ja kai sitä voi jostain muustakin puhua vaikka olisi lapsen saanutkin. Sama homma toistuu varmasti sellaisilla jotka esim. kasvattavat koiria.

Helpotti kun sain avautua :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen lapsen kouluikää.

Vierailija
2/4 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen somessa tuollainen. Siis jaan lähinnä meidän perhe-elämään liittyviä kuvia ja myös artikkelit ja keskustelut pyörii lasten ympärillä.

Mutta face to face puhun paljon muustakin.

Ei somen perusteella mielestäni voi ihmisestä kaikkea päätellä... ettäkö sen perusteella voisi tehdä diagnooseja normaalista ja ei normaalista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon asioita joista olen todella kiinnostunut, en silti täytä niillä koko somefeediä floodaajan omaisesti päivittäin. Tämä siksi koska tajuan etteivät muut ole niistä asioista samalla tavalla kiinnostuneita. Joskus on hyvä jättää sellaiset julkaisut vaikka jonkun ryhmän sisälle tai vaikka yksityisviesteihin. Tiedän ettei suuri osa ajattele tällä tavalla. He julkaisevat mitä haluavat, onhan heillä siihen oikeus. Oma ratkaisuni on ollut yrittää blokata tiettyjä julkaisuja. Muutoin omakin "seinä" on täynnä pelkästään kuvia ja videoita lasten ekasta vatsataudista jne.

Vierailija
4/4 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on edelleen kavereita, jotka lapsen saatuaan päivittävät samoista asioista kuin ennenkin + välillä lapsesta.

Sitten on näitä supersomemutseja jotka päivittävät jotain lapsiaiheista ihan jatkuvasti (tänään esim. yhdellä yli 20 kuvaa lapsesta pitkin päivää, muutama vau.fi:n testi, jotain uutislinkkejä ja blogilinkkejä, sekä ainakin yksi pitkä päivitys äitiryhmään jossa valitti siitä, miten nykyäidit eivät ole enää läsnä... )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän