Te jotka riitelette harvoin parisuhteessa...
Kommentit (23)
Mies saattaa joskus vinkua siitä että olen ostanut jotain turhan kallista. Minä taas seksin puutteesta. Mutta hyvin harvinaisia ovat nekin riidat.
Ainoat riidan aiheet taitaa rajoittoittua miehen lapseen ja lähinnä tämän tyttären hiusten harjaukseen, jotka minun pitäisi harjata. Minusta 10 v pitäisi hoitaa se jo itse...
Harvoin on oikeaa riidanaihetta. Useimmiten kyse on huonosta sanavalinnasta, minkä toinen tulkitsee loukkaukseksi. Tätä tapahtuu joskus väsyneenä ja kiireessä.
En tiedä, vaikea sanoa tosiaan kun ei riidellä. Joskus jotain möksähtämistä jostain, vaikka autolla ajamisesta.
Me ei olla vielä saatu riitaa aikaiseksi :) ollaan yhdessä oltu kolme vuotta.
Taidettiin viimeksi "riidellä" siitä kumpi ajaa ekana kun oltiin lähdössä Lappiin talvella. Ollaan molemmat sellaisia että ei vaan jakseta riidellä ja etenkään mistään tyhmästä, joten toi ajojärjestysriita oli ihan typerä ja meni parin minuutin sarkastisella kinastelulla ohi, jonka jälkeen otettiin kivi paperi sakset kolmesta poikki ja häviäjä ajoi.
Siitä, miten mies nimittelee lapsia. Moni muukin asia ärsyttää, mutta harvoin kärjistyy riidaksi..
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä on alistettu, joka ei osaa ilmaista tahtoa ja tunteitaan?
Ei tartte riidellä. Esim. emme kummatkaan mieheni kans ymmärrä ihmisiä, keiden täytyy huutaa pää punasena, ja riidellä ihan turhistakin asioista. Seitsemän vuoden yhteiselon aikana mieheni ei ole kertaakaan korottanut ääntänsä mulle, eikä erimielisyyksiä ole juurikaan yhtään. Jotain mielipide eroja tottakai välillä, mutta nekin keskustellaan huumorilla höystettynä. Itse saatan joskus huomautella tavaroiden levälleen jättämisestä tms. ja mulla on näin naisena heikommat hermot, mutta kunnioitan miestäni suuresti, enkä turhista viiti isoa mekkalaa pistää pystyyn. Ikinä ei tartte alkaa nukkumaan surullisena tai vihaisena :) Tätä todellakin osaa arvostaa, kun nuorempana parisuhteet oli mitä oli!
väsyneenä tulee joskus tiuskastua. Joskus jos mä teen jotain, niin mies tulee tekemään siihen sitä samaa tai neuvomaan... oli sitten ruokaa tai talon maalaus tai kompostin kääntö. Kysyn kyllä jos kaipaan neuvoa tai en selviä itse, muutoin haluan työrauhan. Mies on omasta mielestä vain avulias ja selkeästi tykkää jos mä menen säheltämään sekaan johonkin hänen alottamaansa hommaan.
Mutta nää on sellaisia juttuja että menevät ohi ja unohtuvat hetkessä, ei niistäkään saada pidempää riitaa aikaiseksi.
Yleensä riidat aiheutuvat jostain typeristä väärinkäsityksistä. Väärinkäsitykset taas aiheutuvat huonosta kommunikaatiosta. siitä että ei muista kertoa jotain juttua toiselle riittävän selkeästi tai ei ehkä muista kertoa lainkaan mutta kuvittelee toisen tietävän sen jutun. Sitten suuttuu kun toinen ei käyttäydy odotusten mukaan (eli siten miten käyttäytyisi jos tietäisi siitä jutusta).
Toinen riitojen aiheuttaja on se että stressaantuneena helposti käyttäytyy tylysti ja jos kummallakin on samaan aikaan stressiä niin sitten voi tulla äkkivääriä yhteentörmäyksiä.
20 v ollaan oltu naimisissa.
Riidellään hyvin harvoin, ei edes joka vuosi.
Ollaan kumpikin rauhallisia ja sovittelevia luonteeltamme, joten riidan syntymiseen vaaditaan aika paljon.
Meillä riitelee asiat enemmän kuin me.
Saatan sanoa (talon rakennusvaiheessa) että olisin laittanut ikkunan aukeamaan toiseen suuntaan, mies väsyneenä äyskäisee että tee sitten itse kun tiedät paremmin. Ja tajuaa sitten myöhemmin että olin oikeassa, ikkunaa ei saa ollenkaan avattua kun aukeamissuunta on väärä. Tai joku jiiri ei mene kohdalleen ja sirkkelit yms laitteet lentelee pitkin pihaa, silloin kävelen talon ympäri ja haen miehelle kupin kahvia. Tilanne ohi.
Rahasta ollaan saatu enemmänkin riitoja aikaiseksi. Lähdin juuri parin viikon lomalle maaliskuussa ja sanoin että ruokatilillä on x määrä rahaa hänelle ja lapselle, laitoin kuitenkin reilusti lisää ihan varalle mutta en kertonut siitä erikseen. Kun tulin kotiin tili oli tyhjä - oli käytetty ne mitä pitikin ja vielä tuo vararahasto. Silloin tuli kyllä sanottua muutama valittu sana, mies ei vaan tajua rahasta yhtään mitään! Jos olen sanonut että päivää kohti rahaa on 20€ se voi olla mitä tahansa 30-100€ välillä hänen mielestään... Ja minä sitten raavin jostain puuttuvat takaisin.
Läheisyyden puutteesta olen natissut viimekuukausina.
Suhteen alussa tuli tapeltua kaikesta. Oikeasti ihmettelen miten me sitten jäätiinkin yhteen.
Nyt viimiset 15 vuotta, ei edes joka vuosi riidellä. Se vähäkin johtuu sitten mun kihahtamisesta. Että kyllä naishormonit saavat liekkeihin joskus. Silloin riittää vaan, että hän ihmetteli, kun ruoka oli kylmää.. jukolauta, että kävi korpee. Sadattelin törkeyksiä yksipuolisesti, ettei ollutkaan riita.
Kyse oli silloin uunin rikkoutumisesta, eikä edes mun kokkauksista.
Rauhoituttuani oyysin anteeksi ja olin nolona monta päivää. Kunnes hän pyysi, että pääsisin jo yli. Hän kyllä tietää noi mun purkaukset, eikä ota itseensä.
Semmonen helmi. ;)
Naisen puolelta joskus mustasukkaisuutta minun naispuoleisista tutuistani (ihan turhaan). Joskus pieni riitä lähtee jonkun asian jankkaamisesta (humalassa helpommin).
En ole parisuhteessa, mutta kun olin emme riidelleet juuri koskaan, en muista asiaa, josta olisi tullut riitaa, mutta toinen kyllä lähti muutoman kerran, toisella lopullisesti, vaikka kaiken piti olla hyvin.Tosin lähdön ajoitus osui kummasti tilanteisiin, joissa olin hakemassa opiskelemaan.
Seurusteluaikana riita tuli muutoman kerran siitä, etten missään nimessä halunnut vielä lasta ja vaadin ehkäisyä, koska pillerit eivät sopineet minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Molemmilla on tahtoja ja tunteita muttei me niistä riitaa saada aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Molemmilla on tahtoja ja tunteita muttei me niistä riitaa saada aikaiseksi.
Näin meilläkin. erimielisyyksistä puhutaan, ei tapella, ja yleensä annetaan toisen olla rauhassa kun huomataan toisen huono tuuli, puhutaan asia myöhemmin. Ymmärretään toisiamme hyvin, myös sitä erilaisuutta. Kummallinen käsitys, että riiteleminen olisi välttämätön juttu parisuhteessa. t toinen sopuisa pari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin meilläkin. 5 vuotta ollaan oltu yhdessä. Vielä ei ole sellaista aihetta löytynyt mistä ei oltaisi riitelemättä kyetty keskustelemaan.
Vaikea sanoa, kun ei riidellä oikeastaan koskaan. Joskus saattaa tulla riidanpoikasta vaikka siitä, että toinen jatkuvasti unohtaa tarkistaa menoja kalenterista, ja sopii jotain muuta samaan aikaan.