Kysymys velalle
Oletko koskaan ajatellut vanhuuttasi, miten olet ajatellut hoitaa asiasi sitten kun olet niin heikko että muisti ei toimi? Siinä vaiheessa kun et ymmärrä että leipäpussista syödään vain leivät, ei pussia??Luotatko siihen että vanhuksista pidetään yhteiskunnassa
huoli tulevaisuudessa jos sukua ei ole ollenkaan tai omia
lapsia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mahdollinen yksinäinen vanhuus ei poista sitä tosiasiaa että minusta ei ole vanhemmaksi. Olen fyysisesti vaikeasti sairas ja lisäksi minulla on Asperger. Ihanko oikeasti teidän mielestä olisi jotenkin hyvä asia että hankkisin väkisin lapsia, kun en voisi heistä huolehtia? Puolisoni on omaa rauhaa elääkseen kaipaava ja metelistä pahoinvoivaksi tuleva yltiöintrovertti. Meille lapsia, että olisi vanhuudenturva? Ihan niin itsekkäitä emme ole.
Yllättäen ap ei vastannut tähän. Provo mikä provo, mutta sen verran täysin mahdottomissakin tilanteissa oleville ihmisille tuputetaan lasten hankintaa, että toivoisin jonkun selittävän miten lastenhoito olisi muka mahdollista yllä kuvatussa tilanteessa.
Monella yksinäisellä vanhuksella on lapsia. Eivät lapsesi halua/pysty automaattisesti sinua hoitaa kun olet vanha. Paras "vakuutus" on riittävät säästöt. Rahalla saa parempaa hoitoakin.
En ole vela enkä lapseton, mutta olen ajatellut ostaa itselleni mieluisia palveluita, esim. voisimme puolison kanssa ostaa asunnon vanhustentalosta ja liittää siihen palveluita, joita haluamme jos emme lähde ns. saappaat jalassa. Vastaan äitinäkin tähän, koska oletan, että vastaus on sama suurimmalla osalla veloista. Ne palvelut, mitä ei yhteiskunta tarjoaa, ostetaan. Ihan kuten nytkin. Yhteiskunta ei tarjoa meille siivousta, joten ostamme sellaisen palvelun kaksi kertaa kuussa, koska se on mukavaa helpotusta arkeen. Samoin seniorinakin ostan palveluita, josta ovat mukavaa helpotusta arkeen.
Miks jonkun pitäisi huolehtia musta... Ite se on selvittävä.
Koska kukaan ei peri minua automaattisesti, voin kilpailuttaa läheiseni.
Mä lakkasin miettimästä tuollasia kun mieheni kuoli nelikymppisenä. Turha murehtia sellaista mitä ei välttämättä tule, enhän tiedä elänkö edes noin vanhaksi.
Mä en ole ollut tekemisissä vanhempieni kanssa kymmeneen vuoteen eli ei kannata lasten varaan laskea...
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, samat henkilöt, jotka täällä lähihoitajia vähättelee, ovat nyt menossa palvelutaloon ja hoitokotiin.
Oletko selvänäkijä vai mistä tiedät kyseessä olevan juuri samat henkilöt? Itse en koskaan ole lähihoitajaa sanallakaan vähätellyt.
Huvittavaa, samat henkilöt, jotka täällä lähihoitajia vähättelee, ovat nyt menossa palvelutaloon ja hoitokotiin.