Luetellaan vanhus-Suomi-vanhus-sanastoa
Omalla mummillani oli ainakin "Tulee kynnen vihat" tarkoitti sitä, että likaisin sormin ei pidä sormeilla haavoja ettei tulehdu.
Kommentit (50)
sumppi - kahvi
plörö - kahvi+viinaa
kylästely - käydään ihan oikeasti livenä kylässä (ei somessa)
ettone - päiväunet
suhmurointi - keinottelu
Jostain syystä hämmentävän moni tuntemani vanhus kutsuu keksiä seksiksi "Otatko seksiä, heh heh"
No, olen kuitenkin aina naurahtanut kohteliaasti, kuin tuo olisi maailman kekseliäin (ha ha ha) juttu.
päre – taskulamppu
virsut – kengät
kiesi – auto
klasit – piilarit
fyllinki – silarit
pontikka – skumppa
sumppi – latte
hotapulveri – mielialalääkkeet
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä hämmentävän moni tuntemani vanhus kutsuu keksiä seksiksi "Otatko seksiä, heh heh"
No, olen kuitenkin aina naurahtanut kohteliaasti, kuin tuo olisi maailman kekseliäin (ha ha ha) juttu.
Tää on jotenkin itäisiin murteisiin liittyvää.
Seksi-keksi.
Täysin vakavalla naamalla keskustelun ohessa eikä mitenkään vitsinä heitetty.
Koskaan sitä ei osaa odottaa vaan joka kerta yllättää täydellisesti, aina jäädyn hetkeksi ja sen jälkeen nolottaa, että jäädyin.
Vierailija kirjoitti:
Tulee vielä aika, jolloin itse viljelet omia latteuksiasi nuoremmalle väelle ja he naureskelevat sinulle. Siten pysyy maailmassa naljailun tasapaino.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä puhui aina seksistä kun me muut keksistä ;) Minä en tuota oikein jaksanut ymmärtää ja joskus oikein hävetti.
Vierailija kirjoitti:
Seksi-keksi.
Täysin vakavalla naamalla keskustelun ohessa eikä mitenkään vitsinä heitetty.
Koskaan sitä ei osaa odottaa vaan joka kerta yllättää täydellisesti, aina jäädyn hetkeksi ja sen jälkeen nolottaa, että jäädyin.
Juuri tuo jäätyminen. Ei kahvipöydässä odota seksijuttuja ja ensimmäisenä tulee hämmennys. Sitten vasta muistaa että ai niin tää on tää outo seksikeksijuttu.
Pari vuotta sitten kävi nolosti, kun olimme käymässä erään eläkeikäisen pariskunnan luona. Emäntä kysyi tuolloin 13-vuotiaalta pojaltani "otatkos seksiä". Ei edes ojentanut keksilautasta tai mitään, katsoi vain vastausta odottaen poikaani. Poika ei ollut koskaan aiemmin kuullut seksikeksistä ja voin vain kuvitella millainen raksutus hänen päässään kävi, kun hän yritti ymmärtää tilannetta.
Pelastin sitten tilanteen toistamalla kysymyksen pojalle muodossa "no otatko keksiä vai et" ja poika pääsi kärryille. Harmi vain että hetkeä myöhemmin pilasin tilanteen, kun tuli pieni hiljainen hetki ja repesin nauramaan ääneen seksikeksin takia. Minä, aikuinen ihminen. Kasasin itseni ja pahoittelin (sen kummemmin selittelemättä), mutta hävetti.
"on niin pienet eläkkeet, NIIN PIENET ELÄKKEET!!" - rahaa tulee oikeasti ovista ja ikkunoista
En kyllä tiedä oliko tämä vain oman pappani "hellittelynimi" minulle, mutta hän aina kutsui minua plikaksi (plikka-tyttö). Ja siis juu onhan tuo myös murretta, mutta kenenkään nuoremman sukupolven edustajan en ole kuullut tuota sanaa käyttävän.
Nauhoitetaan ohjelma - tallennetaan siis digiboksille
Sans sää se iha lyhkäselttäs, ku sul on parempi supliikki?
Vierailija kirjoitti:
Sans sää se iha lyhkäselttäs, ku sul on parempi supliikki?
Aloin nauramaan hermostuneesti pelkästä tuon lukemisesta. Juuri sellainen lause, joka vaatii pienen hetken jo silkkaan tulkkaamiseen. Täysin mahdotonta keksiä yhtä hyvää vastausta. Ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään vanhus-juttu. (vielä)
Anoppi muistaa aina mainostaa pieniä eläkkeitä, mutta silti on joka vuosi varaa käydä ulkomailla ja autokin vaihtuu uuteen joka toinen vuosi.
Keitetään pystöpääkahvit niin että lusikka seisoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään vanhus-juttu. (vielä)
Joskus nauhoitan Youtubesta, Areenasta jne. ja olen 17 vuotias vanhus :)
Sytyttää tulet = laittaa valot päälle asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi muistaa aina mainostaa pieniä eläkkeitä, mutta silti on joka vuosi varaa käydä ulkomailla ja autokin vaihtuu uuteen joka toinen vuosi.
Mä olen huomannut että ne joilla on hyvä eläkkeet --> valittaa siitä kuinka on niin pienet eläkkeet, ne joilla on oikeasti pienet eläkkeet --> on tyytyväisiä siihen mitä saavat
LOL
Äiti käyttää tätä sanontaa vieläkin vaikka tuohan on jo jostain keskiajalta