Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollega päiväkodissa ärsyttää suunnattomasti

Vierailija
15.05.2017 |

Nyt on vapaapäivä, mutta voin kuvitella kuinka siellä nytkin tivaa pikkulapsilta, miten äitienpäivää kotona vietettiin.

Joka maanantai kyselee taaperoikäisiltäkin, miten viikonloppu meni. Tuollaisia epämääräisiä kysymyksiä, joita niin pienet eivät edes hahmota. Jotenkin tunkeilevaa ja yliuteliasta.

Lapset kertovat toki oma-aloitteisesti kodin tapahtumista, mutta niitä ei mielestäni pidä kyselemällä kysellä. Monet ovat silmin nähden hämmentyneitä ja sulkeutuvat ehkä silloinkin, kun jotain olisi oikeasti sydämellä.

Mitä te päiväkotilasten vanhemmat ajattelette?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, huh... On kohteliasta kysyä niiltä joiden kanssa aikaansa viettää miten heidän vapaapäivänsä/ lomansa/matkansa/joulunsa/juhannuksensa sujui! Päiväkodin tädit ovat avainasemassa opettaessaan omalla esimerkillään ihmisten kohtaamista ja heidän huomioonottamistaan.

En nyt analysoi enempää, mutta oletkohan jollain tapaa kateellinen työkaverillesi? Empatia, sympatia, toisten ihmisten kunnioittaminen ja heissä hyvän huomaaminen ovat tärkeitä avuja etenkin sosiaali- ja terveysalalla työskentelevälle.

Älä suotta kadehdi toisten ihmisten hyvää käytöstä vaan imuroi esimerkkiä. Minä olen itse ihaillut aina positiivisesti toisiin ihmisiin suhtautuvien asennetta ja pyrkinyt jatkossa toimiaan itse samoin... ja kuule, se ei todellakaan ole keneltäkään pois, päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi