21. Päivä on KAATUNEITTEN MUISTOPÄIVÄ- mitä se sinulle merkitsee?
Kerro mitä tämä päivä teille merkitsee, aiotko osallistua kunnioittamaan heitä ja pysähtyä miettimään kiitollisena heidän suurta uhriaan.
Kommentit (9)
Onhan kaatuminen ikävää, mutta en ymmärrä miksi kaatuneita pitäisi muistella. Olen itsekin kaatunut muutaman kerran erilaisissa tilaisuuksissa, mutta en ole heti penäämässä sen vuoksi kunnioituksen sekaista sääliä. Lapsilla kaatuminen kuuluu osana normaala kehitystä.
Olen heille kiitollinen itsenäisen Suomen puolustamisesta ja kunnioitan heitä ajatuksissani. Voishan sitä vaikka hautausmaalla käydä pyörähtämässä jos kerkiää.
olen surullinen näistä nuorista miehistä jotka kuolivat porvareiden käskystä ja sota propagandan seurauksena
Vierailija kirjoitti:
olen surullinen näistä nuorista miehistä jotka kuolivat porvareiden käskystä ja sota propagandan seurauksena
Vastauksesi olisi venäjäksi ja asuinpaikkasi jossain Uralissa jos eivät olisi puolustaneet Suomea. Mutta ilmeisesti se ei haittaisi sinua.
Hamuatko uutta veriuhrilippujuhlaa uusnatseille?
Merkitsee suurta kiitosta heille,joiden ansiosta elämme omassa maassamme.Mutta en minä yksinomaan ajattele,että itä on paha.
En olisi myöskään halunnut elää pienen pauhaavaäänisen natsiviiksisen vallan alla.Kumpi ois ollut sitten pahempi.
Kaatuneiden joukossa on yksi sedistäni.Isäni ja kaksi muuta selvisivät haavoittumisella.
Molemmat enoni selvisivät haavoittumatta,mutta sydämestä ei haavat varmaan koskaan täysin umpeutuneet.
Kunnioitan heitä liputtamalla. Lienen taas ainoa koko kylätienoolla.