Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet pelkäävät aina, että muut pitävät heitä pellenä?

Vierailija
15.05.2017 |

"Miehen kunnia" on vastenmielinen jäänne patriarkaalikulttuurista, jossa vahdittiin vainoharhaisesti omaisuutta, ja jossa valtasuhteissa oli vääristyneet kuviot: ihminen ja hänen vaimonsa, sekä lapsi ja hänen alamaisensa, tyttölapsi.
Tällainen naisviha ja korostunut miehen omaisuuden ja kasvojen säilyttäminen oli vallalla Suomessakin vielä niin lähellä kuin 1960-luvulla.
Naiset ovat nyttemmin saaneet ihmisoikeudet, mutta tämä ruma jäänne menneisyyden kehittymättömästä kulttuurista nostaa aina välillä päätään.
Lähi-itä ja Aasia tulee perässä - vrt Islam-uskovaisten pöyristyttävät uskomukset miehen kunniasta ja naisen velvollisuudesta hävetä kaikkea.

Emme ole itse kauhean kaukana tällaisesta kunnia-käsityksestä itsekään.
Itse näen tämän käytöksen: miehet pelkäävät aina että heille nauretaan - vanhan sovinistisen yhteiskunnan jäänteeksi.
Olen huomannut, että naisilla ei ole tällaista pelkoa. En ole esim. koskaan kuullut, että eronnut vaimo sanoisi: "Se piti mua ihan pellenä". Miehen suusta kuuluu usein tämä kauhea pelko:
pidetään ihan pellenä.
Mistä tällainen naurunalaiseksitulemisen pelko kertoo?
Mitä se tarkoittaa?
Miten miehet voisivat päästä siitä eroon?

Haluaako keskivertomies tosiaan, että häntä katsellaan ja kuunnellaan kulmat kurtussa ja hänet otetaan tosissaan joka tilanteessa? Hyytävää.
Miehet ovat myös usein huolissaan siitä, mitä muut ihmiset ajattelevat ja etenkin, mitä ulkomaalaiset ajattelevat Suomesta. Eivät ne kai vaan naura meille!
Naiset eivät tuhlaa elämäänsä miettimällä koko ajan, mitä muut ihmiset ajattelevat. Naiset eivät pelkää naurua.
Miehet: Minä siinä nauramisessa on ahdistavaa?
Miksi pitäisi koko ajan murehtia, mitä muut ajattelevat?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestämi tämä liittyy enemmän feikki-alphailuun.

Vierailija
2/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan normaaliälyinen ihminen tykkää että häntä pidetään pellenä, oli hän sitten nainen tai mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on epäonnistumisen pelkoa,

pelle on epäonnistunut ja hänet tuupataan yksin kuralätäkköön välitunnin päätteeksi.

En tiedä, miesten aivoituksia on mahdoton ymmärtää.

Vierailija
4/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan normaaliälyinen ihminen tykkää että häntä pidetään pellenä, oli hän sitten nainen tai mies.

Kyllä tykkää.

Naurettavaksitulemisen pelko = huono itsetunto, eikä lainkaan kykyä nauraa itselleen.

Itse olen mielelläni ilon lähde suvulle ja kavereille.

N44

Vierailija
5/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän, että mua pidetään ihan pellenä, joten olen luovuttanut. Tai ei se mua ole koskaan kiinnostanut. Olen sosiaalisesti niin kyvytön kaiketi, etten osaa hävetä. Ehkä olen valinnut seurani hyvin, mutta en ole kavereissanikaan huomannut aloituksessa mainittuja asioita. Sen olen kyllä huomannut, että sekä naisissa että miehissä on liikaa pönöttäjiä, jotka ottavat itsensä ja imagonsa liian vakavasti.

Kokemukseni mukaan melkein kaikki miettivät aika paljonkin sitä, mitä muut mistäkin ajattelevat. Naisethan puhuvat paljon ulkopuolelta tulevista paineista olla tietynlainen. Siitäkään ei tarvitsisi välittää.

Vierailija
6/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egosta on hankala päästää irti, suurin osa ei pysty siihen koskaan.

Vierailija
7/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tykkää.

Naurettavaksitulemisen pelko = huono itsetunto, eikä lainkaan kykyä nauraa itselleen.

N44

Huonoitsetuntoinen usein rupeaa pelleksi oma-aloitteisesti.

Vierailija
8/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egosta on hankala päästää irti, suurin osa ei pysty siihen koskaan.

Mutta jatkuvasti puolustuskannalla oleva ego vie kaiken elämänilon, myös niiltä läheisiltä, joita vahditaan koko ajan, etteivät he vaan pidä "pellenä".

Tällainen tyyppi on raskasta seuraa.

Vierailija
9/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nainen on hyvä sellaisenaan, mies ei.

A woman simply is, but a man must become.

-Camille Paglia

Vierailija
10/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tykkää.

N44

Nyt projisoit minuun omia pelkojasi.

Mielenkiintoista!

Mitä sinulle on tapahtunut, kun häpeät noin paljon?

N44

Vierailija
11/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo avautuminen. Minusta kyse ei ole sukupuolesta. On monia miehiä, jotka eivät halua tulla kutsutuksi "pelleksi", itse asiassa varmasti aika harva haluaa sitä. Kuitenkin suurin osa miehistä ei varmaan välitä tuollaisista nimityksistä, sillä nimittely kertoo vähintään yhtä paljon sanojastaan.

Sitten on paljon naisia, jotka välittävät myös siitä mitä muuta heistä ajattelevat. Käsi ylös jos joku ei ole koskaa törmännyt naiseen, joka ei olisi pohtinut "mitä sekin tästä ajattelee" tai "voinko mä mennä sinne tämän näköisenä".

Kyse on siis itsetunnosta ja siitä miten kukin näkee itsensä. Tai toisensa kutsuessaan tätä pelleksi.

Vierailija
12/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tykkää.

N44

Mielenkiintoista!

N44

Sinä projisoit minuun omia pelkojasi.

Vierailija
13/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nainen on hyvä sellaisenaan, mies ei.

A woman simply is, but a man must become.

-Camille Paglia

Tämä on totta!

Ehkä naisen lähtökohtaisesti alisteinen asema saa hänet nöyräksi maailmalle.

Vierailija
14/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama mitä mieltä ihmiset ovat minusta niin kauan kuin eivät ole päättämässä palkanmaksustani. Ja silloinkin se mielipide painaa vähäsen.

Vierailija
15/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo avautuminen. Minusta kyse ei ole sukupuolesta. On monia miehiä, jotka eivät halua tulla kutsutuksi "pelleksi", itse asiassa varmasti aika harva haluaa sitä. Kuitenkin suurin osa miehistä ei varmaan välitä tuollaisista nimityksistä, sillä nimittely kertoo vähintään yhtä paljon sanojastaan.

Sitten on paljon naisia, jotka välittävät myös siitä mitä muuta heistä ajattelevat. Käsi ylös jos joku ei ole koskaa törmännyt naiseen, joka ei olisi pohtinut "mitä sekin tästä ajattelee" tai "voinko mä mennä sinne tämän näköisenä".

Kyse on siis itsetunnosta ja siitä miten kukin näkee itsensä. Tai toisensa kutsuessaan tätä pelleksi.

Tämä on kyllä selvästi miehinen ongelma, tämä "mitä muut ajattelevat"-pelko,

ja pelko ettei oteta todesta ja mikä pahinta: nauretaan.

Omien heikkouksien häpeäminen on miehille tyypillistä.

Naiset tosiaan häpeävät omaa olemustaan.

Tähän on varmaan syynä jatkuva laihuuden ja nuoruuden yliarvostus ja nuorten naisten yliseksualisointi ja heidän (alastomien) kuviensa tunkeminen joka yhteyteen.

Naiset luulevat, että vain nuoruus ja seksikkyys on normi. Tämä on syynä monen naisen oman ulkonäön korostuneeseen häpeämiseen.

Mistä juontuu miesten pelko ja häpeä,

että muut nauravat, sitä en tiedä, kun en ole mies.

Ehkä kontrollinhalu?

Vierailija
16/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tykkää.

N44

Mielenkiintoista!

N44

Sinä projisoit minuun omia pelkojasi.

Pelle!

Vierailija
17/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetunto onglemia

Vierailija
18/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään "jäänne patriarkaalikulttuurista" vaan ihan ihmiseläimen uroksen valtahierarkiaan liittyvä merkittävä osa; pelle ei saa naista eikä tätä oteta vakavasti, se on heikko ja sitä pompotetaan ja pidetään pilkkanaan.

Vierailija
19/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään johtavia alfa-uroksia ole kuin miesten mielikuvituksessa.

Eläinmaailmassa laumalla on AINA alfa-naaras,

jonla kumppanina on naaraan alamainen, alfa-uros.

Urokset eivät koskaan ole johtajia eläimaailmassa. Eläinurokset eivät myöskään koskaan alista, solvaa, uhkaa, lyö tai tapa naarasta - tässä ihmisurosten käytös on ennenkuulumatonta luomakunnassa.

Keskenään miehet saattavat pompottaa toisiaan ja pitää heikkona,

mutta siihen ei pidä sotkea naisia.

Vierailija
20/38 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään "jäänne patriarkaalikulttuurista" vaan ihan ihmiseläimen uroksen valtahierarkiaan liittyvä merkittävä osa; pelle ei saa naista eikä tätä oteta vakavasti, se on heikko ja sitä pompotetaan ja pidetään pilkkanaan.

Ei ole mitään johtavia alfa-uroksia muualla kuin miesten mielikuvituksessa.

Eläinmaailmassa laumalla on AINA alfa-naaras,

jonka kumppanina saattaa olla ainakin lisääntymisaikana alfauros,

joka on naaraan alamainen.

Urokset eivät koskaan ole eläimaailmassa johtavassa asemassa naaraisiin nähden.

Eläinurokset eivät myöskään koskaan alista, solvaa, uhkaa, lyö tai tapa naarasta - tässä ihmisurosten käytös on ennenkuulumatonta luomakunnassa.

Keskenään miehet saattavat pompottaa ja nokkia kilpaa heikompiaan,

mutta siihen ei pidä sotkea naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän