Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä naiset ovat vankilassa?

Vierailija
14.05.2017 |

Mitkä ovat yleisempiä syitä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porttivapauteen sivusto kertoo, että yleisimmin naisvangit on tuomittu väkivaltarikoksista (n. puolet kaikista naisvangeista). Henkirikokseen on syyllistynyt 28% naisvangeista ja pahoinpitelyrikokseen 16%. Tässä suhteessa Suomi eroaa monesta muusta länsimaasta, joissa naisten tekemät rikostyypit ovat yleisimmin omaisuus- ja huumausainerikoksia.

Vierailija
22/22 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilassa töitä tehneenä (en kuit. Rikosseuraamuslaitoksen palkkalistoilla) voin kertoa, et vankilaan joutuneet naiset ovat varsin huonokuntoisia. Aika paljon huumausainerikoksia, mutta myös väkivalta- ja henkirikoksia. Toki myös omaisuusrikoksia, mutta niistä ei yleensä kovin pitkää tuomiota saa. Päihdeongelma on tosi monella (toki myös miesvangeilla), myös paljon mt-ongelmia. Naiset tarvitsevat erityisen paljon tukea kuntoutuakseen takaisin yhteiskuntaan.

Vankilassaolleena (ryöstö) voin kertoa, ettei siellä nyt niin huonokuntoisia olla.

Itse olen nykyään, keski-ikäisenä perheenäitinä kova urheilija,

tupakoimaton, enkä ole koskaan kokenut ongelmieni olevan yhteiskunnan syy.

Olin nuorena yllytyshullu, pidin päihteistä, mutta pidin huolen, etteivät ne hallinneet elämääni.

Tukea saa eniten ystäviltä, mieheltä, työkavereilta.

Tietyntyyppiset akateemisetkin miehet juoksivat aiemmin perässäni, koska minulla on Menneisyys. Että se siitä stereotypiasta, että linnaneidot olisivat jotain hylkiöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan