Kyllä, "se" voi revetä
"Alatiesynnytyksessä vauvan syntymä aiheuttaa painetta, joka voi johtaa emättimen ulkoaukon repeämiseen välilihan suuntaan. Repeämiä on eriasteisia: ensimmäisen asteen repeämässä limakalvon tai ihon pinta on rikkoutunut, neljännen asteen repeämässä väliliha, peräaukon sulkijalihakset ja peräsuolen limakalvo ovat revenneet. Vaikeat repeämät ovat Suomessa harvinaisia. Kätilö voi myös tehdä pienen viillon välilihaan, jotta synnytys helpottuu".
http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/kylla-se-voi-reveta-1…
Myös peräpukamia voi ilmaantua
Raskauden ja synnytyksen jälkeen peräpukamat ovat yleisiä, mutta ne paranevat yleensä itsestään. Kipua voi hoitaa voiteilla.
Kommentit (9)
Ompelussa lääkäreillä on käytössä kahden sormen nyrkkisääntö.
"Se"? Siis pyypyykö? Vai takapipula?
Jaa että ihan vauvapalstan synnyttäneille äideille ilmoitat näin mullistavaa uutta tietoa..! Järki hei.
No siis ihan kuin tämä olisi uusikin asia :D
Juu, ja ommeltiin kokoon ja voi veljet kun tuli hyvä... sanoo miehet 🤓 Aina vaan ovat lisää vailla 💃🏿💃🏿💃🏿
Tämä on se asia joka minua synnytyksessä eniten pelottaa, että toosa on ihan tuusannuuskana ja kirjaimellisesti pillunpäreinä synnyttämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se asia joka minua synnytyksessä eniten pelottaa, että toosa on ihan tuusannuuskana ja kirjaimellisesti pillunpäreinä synnyttämisen jälkeen.
Onneksi olen vela.