Mikä näistä mielestäsi parhain ikä tehdä lapsi? :D
Kommentit (17)
Jokaiselle on oma paras ikänsä. Itse olen kolmatta kertaa raskaana, ja jo ulkona tuolta kartalta. Hyvä ikä silti.
Olen itse 25v eikä tulisi mieleenkään tehdä lapsia moneen vuoteen. Hirveän ahdistava ajatus :/
25v.
Sain lapseni 18, 20, 25 ja 26 vuotiaana :)
Mielestäni 28-38v.
Nuorena on tärkeää juhlia, matkustella, opiskella jne.
Ennen lastentekoa on hyvä olla talous kunnossa, mielenterveys kunnossa, elämä jokseenkin tasapainossa, kunnollinen avopuoliso, mieluummin aviopuoliso jne.
Miksi ihmeessä 25v johtaa? Tuossa iässä ei todellakaan kannata lapsia tehdä, elämä pilalla.
t: 24v nainen
never
mutta noista vaihtoehdoista sanoisin 28v ja 30v
En äänestänyt mitään noista koska kaikki vaihtoehdot näistä ovat hyviä, riippuen henkilöstä ja elämäntilanteesta.
Vastasin 25v. Se on nyt mulla tavoitteena. <3
Joskus haaveilin että olisin saanut muksut 18v ja 23v. :) elämä ei vaan aina mene niin kuin suunittelee...
30v, johan sen kaikki tilastotkin kertoo. Terveimpiä ja parhaiten voivia lapsia on n. 30v paikkeilla saaneiden vanhemmilla.
Aihetta tutkineen Mikko Myrskylän mukaan iäkäs vanhempi on lapsen etu.
"Toisin kuin lehtijutuista voisi päätellä, iäkkäämpien vanhempien lapset pärjäävät paremmin kuin nuorempien vanhempien. He ovat keskimäärin terveempiä, koulutetumpia ja elävät pidempään."
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/mikko-myrskyla-iakas-vanhempi-on-lap…
25v-35v. Riippuu tietty ihmisestä, joku saa 20v ja joku taas ei halua ikinä.
Oma äitini sai minut 20-vuotiaana, ja antoi pienenä vauvana pois. Olen ikuisesti katkera eikä kenenkään pidä lisääntyä liian nuorena. Vastasin 32v.