Äiti alkoi huutamaan, kun annoin kukkakimpun ja toivotin hyvää äitienpäivää
Mun äiti suuttui, kun toivotin hyvät äitienpäivät ja annoin kukkakimppun ja äidin lemppari suklaalevyn sekä toin täytekakun, jonka olin konditoriasta käynyt ostamassa.
Huusi ettei häntä tarvi pakollisesti muistuttaa, että äitienpäivä on ihan turhaa paskaa ja kauppojen juhlaa.
200km päästä ajoin autolla äidin luokse, kun halusin yllättää. Äiti monesti voivotellut, kun niin harvoin käyn ja melkein ihan itkenyt puhelimessa tuota asiaa.
Kyllä se äiti sitten kahvit kuitenkin keitti, mutta jotenkin vaan vaivaannuttavissa tunnelmissa meni sekin kahvihetki.
Minä kyllä muistan äitiä myös ihan muutenkin, kuin vain pakollisesti äitienpäivänä, että ei tarttis kyllä raivota.
Hohhoijaa. Seuraavat tulevat äitienpäivät saavat olla minun osaltani tässä. En jaksa.
Kommentit (24)
Olisit sanonut että höpö höpö nyt suu tukkoon ja halataan :p
marttyyriuden tekojuhla. jäi tänä vuonna väliin. jos ei se välittäminen ole kaksipuolista, mitä sitä teeskentelemään. molemminpuolisissa suhteissa kun muistetaan kahteen suuntaa ja kysellään myös sen toisen jälkikasvun kuulumisia ja vointeja muutoinkin. jos näin ei ole. mitä sitä kaupalliseen loukkuun menemään. toisille riittää näet vain se yhden lapsen touhut. muistakoon tämä ja puhukoon pskaa selän takana niinkuin tähänkin asti.
Jos ap:n äiti on kuin mun äitini, kyse voisi olla siitä, että hän ei osaa sanoa kauniisti takaisin eikä näyttää mitenkään, että rakastaisi lapsiaan. Haliminen ja hassuttelu vain pahentaisivat tilannetta :(
mulle tulee mielikuva että taustalla on äitisi syvä turhautuminen sinuun tyttärenä, ja on valittanut ettet käy ja osoita sitä arvostusta muulloin ja nyt kun osoitit kerrankin "pakollisena" äitienpäivänä, niin hän kokee sen "pakolllisena" välittämisen osoituksena eli feikkinä, mikä ei ilmene ikinä muulloin eikä ilmene arjessa muulla aidolla tavalla. Onko hän sairas? Liikuntakyvytön, hyltätty?
Olenko täysin väärässä?