Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mitään "tasoja" tai markkina-arvoja ei ole olemassakaan niin miksi naiset sitten niin usein arvostelevat kavereidensa selän takana heidän puolisoitaan

Vierailija
14.05.2017 |

Joko nainen kuulemma ansaitsisi ja saisi niin paljon paremman tai sitten komean miehen kohdalla "se on aivan liian hyvä "Annalle", se varmaan pettää tai on oikeasti miehiin päin".

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostelijalla on eri mittarit kuin kaverilla. Missä universaali markkina-arvo? 

En tiedä, ehkä sitä etsitään vielä? Siksikö asia niin usein vaietaan av:lla kun se on mahdollisesti hieman "vaiheessa"?

Mahdollisesti hieman vaiheessa? :D Ajattelitko, että se joskus oikeasti tulee valmiiksi?

Eli mitään ei kannata enää yrittääkään, maailma on valmis?

Ei vaan tarkoitin, että uskotko oikeasti että on mahdollista löytää sellainen absoluuttisesti mitattavissa oleva markkina-arvo, joka pätee suurimpaan osaan ihmisiä. Se, että pisteytetään koulutustasot ja bmi:t eivät vielä kovin isoa osuutta tästä voi muodostaa.

Olen joskus aiemmassakin keskustelussa (sinulta?) kysynyt, miten pisteytetään esimerkiksi musiikkimaut, perheenperustamishaaveet ja poliittiset näkemykset? Minulle sanottiin, että tuollaisia asioita ei tietenkään voi pisteyttää. Niin. Kun useimmat asiat parinmuodostuksessa (sanoisin, että reilusti suurin osa) ovat juuri tällaisia, joita ei voi pisteyttää, miten se markkina-arvo voitaisiin kattavasti määritellä?

Ei ole kyse siitä, että teoriasi ei ole vielä valmis, vaan siitä, että sitä ei ole mitenkään edes mahdollista saada valmiiksi.

Vierailija
22/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se markkina-arvo lasketaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostelijalla on eri mittarit kuin kaverilla. Missä universaali markkina-arvo? 

En tiedä, ehkä sitä etsitään vielä? Siksikö asia niin usein vaietaan av:lla kun se on mahdollisesti hieman "vaiheessa"?

Mahdollisesti hieman vaiheessa? :D Ajattelitko, että se joskus oikeasti tulee valmiiksi?

Eli mitään ei kannata enää yrittääkään, maailma on valmis?

Ei vaan tarkoitin, että uskotko oikeasti että on mahdollista löytää sellainen absoluuttisesti mitattavissa oleva markkina-arvo, joka pätee suurimpaan osaan ihmisiä. Se, että pisteytetään koulutustasot ja bmi:t eivät vielä kovin isoa osuutta tästä voi muodostaa.

Olen joskus aiemmassakin keskustelussa (sinulta?) kysynyt, miten pisteytetään esimerkiksi musiikkimaut, perheenperustamishaaveet ja poliittiset näkemykset? Minulle sanottiin, että tuollaisia asioita ei tietenkään voi pisteyttää. Niin. Kun useimmat asiat parinmuodostuksessa (sanoisin, että reilusti suurin osa) ovat juuri tällaisia, joita ei voi pisteyttää, miten se markkina-arvo voitaisiin kattavasti määritellä?

Ei ole kyse siitä, että teoriasi ei ole vielä valmis, vaan siitä, että sitä ei ole mitenkään edes mahdollista saada valmiiksi.

Olen ihan eri, enkä ole perehtynyt tuohon markkina-arvoteoriaan. Mutta kun kerran vähän samaa kysymystä ihmettelin kuin sinä, niin minua valistettiin, että tuo markkina-arvoteoria on tuotu Suomeen vääristetyssä muodossa. Kerrottiin, että se on siis jenkeissä kehittetty "teoria", joka käsittelee seksikumppanin saamista ja hakemista. Ja markkina-arvon määritys liittyy siis vain siihen, että mikä on henkilön "markkina-arvo" sänkymielessä ja seksikumppanimielessä. Suomessa se on sotkettu parisuhteen saamiseen, ja siksi se aiheuttaa hämmennystä. Ei se oikeasti liity parisuhdeasioihin vaan seksiseuraan. No toki yhden yön juttu voi johtaa parisuhteeseen, mutta siitä ei ole nyt kyse. Perheenperustamishaaveet ja poliittiset näkemykset ei liity siihen, että kuinka haluttava henkilö on seksuaalisessa mielessä. Siksi niitä ei käsitellä tuossa teoriassa. Sitä en tosin tiedä, että miksi Suomessa se teoria on haluttu vääristellä parisuhteen saamis -teoriaksi, koska sitä se ei ole.

Vierailija
24/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron oman näkökulmani naisena: arvostellaan kyllä reteästi jos jonkun poikaystävä pettää toista, on väkivaltainen tai alistaa henkisesti toista maanrakoon. Näistä yritetään kyllä varovaisesti ko tytölle sanoakin mutta aika usein reaktiona on suuttuminen joten kovin paljon näistä ei voi huudella hänelle. Sitten päivitellään kavereiden kanssa suhteen mahdottomuutta ja toivotaan että se paska suhde jossain vaiheessa loppuisi tai pettävä/ilkeä osapuoli muuttuisi.

Samaa kyllä tehdään poikapuolisille kavereille jotka ovat löytäneet jonkun hyväksikäyttäjäbimbon itelleen. Voidaan yrittää vihjasta että toi pettää/kohtelee huonosti mutta näissäkin usein se reaktio on suuttuminen. Ihmiset uskovat valitettavan usein siihen mitä haluavat nähdä eivätkä oikeasti havaitse partnerissaan niitä huonoja piirteitä. Pikatesti on se että onko ollut onnellisempi a) ennen suhteen alkua vai b) suhteen aikana. Mikäli vastaus on a niin kannattaa uskoa niitä kavereita ja lähteä lipettiin.

Tavallisin reaktio sekä naisilta että miehiltä on suuttuminen ja kateelliseksi syyttäminen: joko kadehdit tytön poikaystävää tai sitten kadehdit kaverin tyttöystävän ulkonäköä tms. Ikinä ei uskota että oikeasti välittäisi ystävästään niin paljon että todella haluisi hänelle hyvän terveellisen suhteen! :-)

Vierailija
25/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron oman näkökulmani naisena: arvostellaan kyllä reteästi jos jonkun poikaystävä pettää toista, on väkivaltainen tai alistaa henkisesti toista maanrakoon. Näistä yritetään kyllä varovaisesti ko tytölle sanoakin mutta aika usein reaktiona on suuttuminen joten kovin paljon näistä ei voi huudella hänelle. Sitten päivitellään kavereiden kanssa suhteen mahdottomuutta ja toivotaan että se paska suhde jossain vaiheessa loppuisi tai pettävä/ilkeä osapuoli muuttuisi.

Samaa kyllä tehdään poikapuolisille kavereille jotka ovat löytäneet jonkun hyväksikäyttäjäbimbon itelleen. Voidaan yrittää vihjasta että toi pettää/kohtelee huonosti mutta näissäkin usein se reaktio on suuttuminen. Ihmiset uskovat valitettavan usein siihen mitä haluavat nähdä eivätkä oikeasti havaitse partnerissaan niitä huonoja piirteitä. Pikatesti on se että onko ollut onnellisempi a) ennen suhteen alkua vai b) suhteen aikana. Mikäli vastaus on a niin kannattaa uskoa niitä kavereita ja lähteä lipettiin.

Tavallisin reaktio sekä naisilta että miehiltä on suuttuminen ja kateelliseksi syyttäminen: joko kadehdit tytön poikaystävää tai sitten kadehdit kaverin tyttöystävän ulkonäköä tms. Ikinä ei uskota että oikeasti välittäisi ystävästään niin paljon että todella haluisi hänelle hyvän terveellisen suhteen! :-)

Minkä ikäisiä te olette?

Itse olen 39, ja en tunnista tuota ap:n tai sinun kuvaamaa kritisoimista.

Vierailija
26/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinähän se onkin, kun suomalaiset harvemmin ovat vain irtosuhteita vailla, ainakaan naiset, vaikka meitä hyvinkin vapaamieliseksi kansaksi sen suhteen sanotaan. Yleensä taka-ajatuksena on se parisuhde, löytää se oikea. Ja oikean loppuelämän kumppanin löytäminen on kiinni niin monesta asiasta, sattumastakin että kuka sitä pystyisi ennustamaan, kemiat kohtaa tai ei.

Vierailija
27/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä te olette?

Itse olen 39, ja en tunnista tuota ap:n tai sinun kuvaamaa kritisoimista.

Olen 34 ja valikoin kyllä tarkkaan seurani missä näistä puhun. Eivät siis ole mitään yleisiä kahvipöytäkeskusteluja vaan juttuja joita puhutaan yhteisten kaverien kanssa ihmetellen välillä kun jotain on taas sattunut.

Vierailija
28/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan wt-piirien ominaisuus.

Caisa ansaitsee paremman miehen kuin Wille on. Wille on narkkari. Zaijan mies käyttää liikaa viinaa mut Zaija hakkaa ukkoansa. Caisa voisi ottaa Zaijan miehen kun se ansaitsee paremman ukon.

Vierailija
29/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Caisa ansaitsee paremman miehen kuin Wille on. Wille on narkkari. Zaijan mies käyttää liikaa viinaa mut Zaija hakkaa ukkoansa. Caisa voisi ottaa Zaijan miehen kun se ansaitsee paremman ukon.

Niin minäkin luulen. Minun ystäväpiiri on erilaisia väitelleitä ja yliopistotutkijoita ja filosofeja ym. Kaikilla, sekä miehillä ja naisilla, on fiksut ja keskustelukykyiset kumppanit, joita ei kyllä tulisi mieleenkään kritisoida, koska ei heissä mitään erityistä vikaa ole. Ja muutenkaan emme harrasta juoruilua.

Vierailija
30/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulen. Minun ystäväpiiri on erilaisia väitelleitä ja yliopistotutkijoita ja filosofeja ym. Kaikilla, sekä miehillä ja naisilla, on fiksut ja keskustelukykyiset kumppanit, joita ei kyllä tulisi mieleenkään kritisoida, koska ei heissä mitään erityistä vikaa ole. Ja muutenkaan emme harrasta juoruilua.

Ihmeelliset yliopistopiirit teillä :D Minun kaveripiirini on melko laaja ja monipuolinen: suurin osa akateemisia mutta kaikki sydämeltään sivistyneitä. Silti juorutaan enkä sitä häpeile kun en pahansuopaisesti sitä tee. Hienoa kuitenkin mikäli sinun kaveripiirisi kaikki osapuolet ovat niin tasapainoisia ja hyväitsetuntoisia että ymmärtävät pariutua järkevän ja täydellisen kumppanin kanssa! Tai sitten teidän piireissä ei vain ole sosiaalisesti hyväksyttyä nostaa kissaa pöydälle ja puhua ongelmista ääneen, näitäkin on nähty :-)

Vierailija
31/33 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
32/33 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

--