Päästättekö tänään lapset kavereilleen?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
En päästä. Päiviä jolloin ollaan ihan perheen kesken tai juhlimassa suvun kanssa ovat:
- uudenvuoden päivä
- pääsiäissunnuntai ja -maanantai
- vappupäivä
- äitienpäivä
- juhannusaatto ja -päivä
- isänpäivä
- itsenäisyyspäivä
- jouluaatto ja -päiväLuulisi ettei 11 päivän viettäminen ilman kavereilla ramppaamista ole niin vaikeaa kun muina päivinä voi heitä tavata. Kesäloman aikana lapset eivät kyllä useinkaan tapaa ystäviä.
En ymmärrä miksi näitä "perhejuhlapäiviä" pitäisi väkipakolla viettää. Jos lapset haluavat olla koko päivän kotona vanhempien kanssa, niin oikein kiva, mutta jos haluavat käydä kavereillakin, niin kuka siitä hyötyy, ettei heitä päästetä?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti päästän. Aito marttyyri av-mamma haluaa käyttää tämänkin päivän valittamalla aihe vapaalla, että lapset ei ees äitienpäivänä halua olla kotona. Yyyyhhh..
Aito itsekäs av-mamma lähettää lapset kavereille heti kun se on vain mahdollista pois jaloista pyörimästä, jotta saa omaa aikaa itselleen, koko äitienpäivän!
Tietysti päästän. Eri asia saako kaverille mennä.
Ei ole pelkästään siitä kyse, haluavatko omat lapset kavereille. Ehkäpä voisitte miettiä, haluavatko kaverit ja heidän perhe tänään vieraita? Minä, minä, minä, mememe halutaan..
Perhejuhlapäivinä EI kavereitten luokse. Jos hyvällä ilmalla haluavat ulkona leikkiä porukalla niin sinne sitten. Kumma ettei jotkut opeta mitään kohteliaita tapoja lapsilleen vaan kasvatus ulkoistetaan tyyliin " jos heille sopii". Ei naapureista ole mukavaa olla se kurinpitäjä toisten kersoille ja sanoa että ei tulla nyt. Enempi toisia huomioivaa kasvatusta! Tähän laiskaan vanhemmuuteen kuuluu myös se, ettei mitään väliä vaikka kersat asuis naapureilla koko päivän. Vanhempien itse pitäisi neuvoa että esim. kahden tunnin päästä kotiin, ja varmistaa myös että näin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen lapsi on jo kaverillaan, toinen kohta lähdössä.
Toivottavasti ei ole meidän oven taakse tulossa..
Vierailija kirjoitti:
Perhejuhlapäivinä EI kavereitten luokse. Jos hyvällä ilmalla haluavat ulkona leikkiä porukalla niin sinne sitten. Kumma ettei jotkut opeta mitään kohteliaita tapoja lapsilleen vaan kasvatus ulkoistetaan tyyliin " jos heille sopii". Ei naapureista ole mukavaa olla se kurinpitäjä toisten kersoille ja sanoa että ei tulla nyt. Enempi toisia huomioivaa kasvatusta! Tähän laiskaan vanhemmuuteen kuuluu myös se, ettei mitään väliä vaikka kersat asuis naapureilla koko päivän. Vanhempien itse pitäisi neuvoa että esim. kahden tunnin päästä kotiin, ja varmistaa myös että näin tapahtuu.
Kurinpitäjä muiden lapsille? Onko sitten oletus, että kavereille voi mennä tavallisena arkena? Kysymättä lupaa? Itselleni kasvatus on sitä, että lasten pitää osata kysyä lupaa, ja uskoa mahdollinen ei kerralla eikä jäädä kyselemään syitä, miksi ei... Oerheillä tilanteet myös vaihtelevat. Äitienpäivänä iltapäivällä voi mennä, joulupäivänä en päästä edes hakemaan. Näin esimerkkinä...
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään päästetä, koska tänään juhlitaan pyhimysäitejä.
Vuoden lopulla juhlitaan pyhimysisiä.
En päästä ja toivon ettei meidänkään ovikelloa soitella.
Lapset nukkuukin vielä kun oli eilen peli-ilta ja meni myöhäiseksi eli toivottavasti ei kohta kuulu "pimpom" niinkuin monena viikonloppuaamuna näihin aikoihin kuuluu 😣
Lähdetään mun porukoille syömään päivällä eli ei olla kotonakaan.
Illalla jos tullaan hakemaan tai soitetaan niin sitten ok, saa mennä mutta itse en päästä.
Täytyy ajatella muitakin kuin itseään(niin äitien kuin lasten) ja tämän päivän voi hyvin viettää ihan kotona oman perheen kanssa eikä mennä muiden nurkkiin pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
En päästä ja toivon ettei meidänkään ovikelloa soitella.
Lapset nukkuukin vielä kun oli eilen peli-ilta ja meni myöhäiseksi eli toivottavasti ei kohta kuulu "pimpom" niinkuin monena viikonloppuaamuna näihin aikoihin kuuluu 😣
Lähdetään mun porukoille syömään päivällä eli ei olla kotonakaan.
Illalla jos tullaan hakemaan tai soitetaan niin sitten ok, saa mennä mutta itse en päästä.
Täytyy ajatella muitakin kuin itseään(niin äitien kuin lasten) ja tämän päivän voi hyvin viettää ihan kotona oman perheen kanssa eikä mennä muiden nurkkiin pyörimään.
Johan sitä ovikelloa soitettiin. Ärsyttävää. Mäkin makaan vielä sängyssä ja kaikki yövaatteissa ja verhot kiinni.
Sitten siihen jäädään norkoamaan eikä älytä lähteä kun on sanottu että ei käy.
Nyt ei onneksi kaveri kävellyt makkariin asti oman lapsen perässä. Tätäkin on siis käynyt. Meillä nukutaan pitkään viikonloppuisin enkä halua naapurin lapsia sänkyni viereen kun nukun tai luen sängyssä kirjaa vähissä vaatteissa.
Mä en ymmärrä näitä ettei lapset saa koko päivänäs tavata kavereitaan kun on joku hemmetin perhejuhlapäivä. Miksi lapsen on pakko kyhjöttää vanhempien kanssa koko päivän ja tylsistyä kuoliaaksi? Mun tyttö lähtee kohta poikaystävän tykö ja se on ihan ok. Ei tulis mieleenkään käskyttää sitä jäämään himaan vaan sen takia että on joku äitienpäivä. Mä sain perinteisen aamiaiseni ja itsetehdyn kortin. Mitä tässä nyt vielä pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen lapsi on jo kaverillaan, toinen kohta lähdössä.
Toivottavasti ei ole meidän oven taakse tulossa..
Toivottavasti sinä et ole se poikakaveri:/
Saa tietenkin mennä ja meille saa tulla. Tällä hetkellä yksi kaveri meillä ja meiltä yksi lapsi kaverilla.
Spiidiäkö nää kersat vetää??