Lenkkeilyn aloitus
Vuoden aikana on tullut kymmenen kiloa lisää ja nyt ne saa lähteä. Alan lenkkeillä ja jätän karkit vähemmälle.
Nyt pitäisi saada sen verran tsempattua, että jaksan lähteä vielä tänään hölkkäämään vitosen.
Onko muita läskeihinsä kyllästyneitä?
Kommentit (16)
http://kuntoplus.fi/treeni/juoksu/5-km-juoksuohjelmat/5-kilometrin-juok… Vaikka tuossa on yksi juoksuohjelma, jota voi alkaa seurata. Treenikerralla juuri se puoli tuntia kestoa maksimissaan. Tai sitten vaan juoksee aina niin pitkään kuin jaksaa, jos ei jaksa ohjelmia seurata.
Ei muuta kuin jalkaa toisen eteen. Tänään on kyllä aivan ihana lenkkeilysää, ainakin etelässä! Tsemppiä. :)
Vitonen hölkkäämällä voi olla ihan liikaa jos on paskassa kunnossa.
Jos lähtee nollasta, niin 3km kävely on se mistä kannattaa aloittaa. Kuukauden jälkeen voi tiukentaa.
Minä aloitin n. kolme viikkoa sitten. Googlella löytyy esim. sohvaperunan juoksukoulu ja Porin juoksukoulu. Pointtina on se, että aloitetaan juoksu esim. 2 minuutin pätkissä. Sen juuri ja juuri jaksoin ekalla viikolla.
Nyt jaksan hölkätä 5 minuuttia kerrallaan, eilen hölkkää tuli yhteensä jo 15 min ja kävelyä suunnilleen saman verran. =) Tuosta jo tuli huippuhyvä olo.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
En oo läski vielä mutta lenkkeilyn haluaisin aloittaa ihan kunnonkohotuksen takia. Oon tykännyt kävellä, mutta hölkkä tuntuisi hyvältä ajatukselta. Aikaa ei ole paljon käytettävissä, noin puoli tuntia kerrallaan. Oon maailman surkein juoksija kun tuntuu että mielessä ei liiku muita ajatuksia kuin lääh puuh en jaksa. Vinkkejä aloitukseen kellään? Mikä saa jaksamaan?
Kuntoa pitäisi kohottaa ja painoa pudottaa, mutta hengästyä ei saisi, vaan kaiken pitäisi olla kevyttä ja helppoa? Olisiko ostos-tv:ssä tarjolla jotain rasvasiepparipillereitä?
Muistathan, että liikunta ei kovin paljon laihduta. Ala siis kiinnittää huomiota syömisiin, jos haluat saada ekstrakilot pois.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan, että liikunta ei kovin paljon laihduta. Ala siis kiinnittää huomiota syömisiin, jos haluat saada ekstrakilot pois.
Näin on. Silti liikunta saa aikaan hyvän olon ja terveen ihon. On myös motivoivaa, kun huomaa kunnon parantuneen. Ei hengästy enää portaissa tai bussipysäkille juostessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Silti liikunta saa aikaan hyvän olon ja terveen ihon. On myös motivoivaa, kun huomaa kunnon parantuneen. Ei hengästy enää portaissa tai bussipysäkille juostessa.
Totta, liikunnalla on paljon hyviä terveysvaikutuksia, ja etenkin juoksussa sen kunnon kohenemisen huomaa nopeasti. Olen aikoinaan aloittanut juoksemisen ihan nollakunnosta, ja jo muutamassa viikossa huomaa muutoksen jaksamisessa.
Monella vain on kovat odotukset sille, että liikunnan aloittaminen saa kilot putoamaan kuin itsestään, vaikka näinhän ei ole. Sitten petytään ja lopetetaan liikkuminen ehkä kokonaan. Monella liikkuminen myös lisää ruokahalua, joten kannattaa pitää varansa, ettei vahingossa liho entisestään.
Älä alota kylmiltään vitosella! Hiljaa hyvä tulee. Juoksuohjelmasta ei varmasti ole haittaa.
Sekin kannattaa muistaa, että nopea liikunnan lisääminen usein turvottaa vähäksi aikaa. Älä siis pelästy, jos huomenna vaaka näyttääkin pari kiloa enemmän.
Eikä kannata pelätä sitä, että jaloissa lihakset jomottavat ihan helvetisti aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo läski vielä mutta lenkkeilyn haluaisin aloittaa ihan kunnonkohotuksen takia. Oon tykännyt kävellä, mutta hölkkä tuntuisi hyvältä ajatukselta. Aikaa ei ole paljon käytettävissä, noin puoli tuntia kerrallaan. Oon maailman surkein juoksija kun tuntuu että mielessä ei liiku muita ajatuksia kuin lääh puuh en jaksa. Vinkkejä aloitukseen kellään? Mikä saa jaksamaan?
Kuntoa pitäisi kohottaa ja painoa pudottaa, mutta hengästyä ei saisi, vaan kaiken pitäisi olla kevyttäa helppoa? Olisiko ostos-tv:ssä tarjolla jotain rasvasiepparipillereitä?
Ei mun ole tarkoitus pudottaa painoa, vaan parantaa kuntoa ja saada lisää virtaa liikunnasta. Jaksan jo nyt kävellä pitkiä matkoja reippaasti. Juoksu tai hölkkä on itselleni vaikeaa. Ilmeisesti teen ongelman siitä päässäni kun en ole ikinä totutellut siihen. Siksihän mä kysyin vinkkejä, en pelkää hiostuvani koska sitä juuri haluan. Ilmeisesti olet vähän yksinkertainen kun luulet että kysyn neuvoa asiaan mitä en haluaisi ollenkaan tehdä.
Hip hei!
Täällä ap. Hölkkäsin just sen vitosen. Olen juossut aika paljon muutaman vuoden, mutta vuoteen en yhtään. Olen talvella kyllä lautaillut, vesijuossut ja joogannut. Mutta hyvin se vitonen meni vielä, jee.
Koko talven opiskelin ja tein töitä tosi paljon. Miltei joka ilta tuntui, että pitää palkita itsensä, ja karkilla tietty. Ja siihen jää sitten koukkuun.
Kun liikun enemmän, en yleensä syö karkkia niin paljoa. Mutta kyllä välillä syön silti.
Nyt on hyvä fiilis! En ollutkaan ihan niin rapakunnossa kuin pelkäsin.
T. ap
Vierailija kirjoitti:
Hip hei!
Täällä ap. Hölkkäsin just sen vitosen. Olen juossut aika paljon muutaman vuoden, mutta vuoteen en yhtään. Olen talvella kyllä lautaillut, vesijuossut ja joogannut. Mutta hyvin se vitonen meni vielä, jee.
Koko talven opiskelin ja tein töitä tosi paljon. Miltei joka ilta tuntui, että pitää palkita itsensä, ja karkilla tietty. Ja siihen jää sitten koukkuun.
Kun liikun enemmän, en yleensä syö karkkia niin paljoa. Mutta kyllä välillä syön silti.
Nyt on hyvä fiilis! En ollutkaan ihan niin rapakunnossa kuin pelkäsin.
T. ap
Hyvä suoritus! Jes! =)
Kiitti :)
Oon niin tyytyväinen itseeni. Pitkään on tehnyt mieli lenkille, mutta aina oon keksinyt jonkun tekosyyn. Tää av näköjään auttoi - kiitos kaikille tsempistä!