Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupantäti ajoi pois rahanvaihtokoneelta. Mulla oli vauva sylissä.

Vierailija
13.05.2017 |

Olin kuulemma liian lähellä pelikoneita alaikäisen lapsen kanssa. Kuulemma pulassa ollaan jos tarkastaja tulee.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääntö-Suomessa kaikki otetaan kirjaimellisesti ja mitään joustoa ei löydy. 

Varmaan siitä malliesimerkki tämäkin. 

Joo, jotenkin niin suomalaista. Toinen esimerkki: ruokaravintolassa on livebändi, jonka keikka on etukäteen loppuunmyyty. Tupa on täynnä ja ihmiset keskustelevat ja juovat siinä sivussa. Nälkäkin tässä pääsee iskemään. Mitä tekee ravintoloitsija jolla on tupa täynnä asiakkaita: lyö keittiön kiinni iltakahdeksalta kun keikka on vasta aluillaan.

Vierailija
42/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtahepo kirjoitti:

Ei ole varmastikaan kivaa olla huudon kohteena.

Ymmärrän toisaalta, miksi kassalla voi olla liipaisinsormi herkkänä äänen korottamisen suhteen, mitä näihin rahapeleihin tulee. Ymmärtääkseni on nimittäin aikamoinen ongelma, että sellaiset esiteini-ikäiset pikkuviikarit käy roukuttamassa noita koneita, ja kassat saavat olla jatkuvasti hätyyttelemässä heitä pois. Lähikaupassa näitä tulee aina välillä vastaan. Varmaan siis aika selkäytimestä tulee sellainen autoritäärinen reaktio, kun rekisteröi jonkun väärän ikäisen henkilön siellä teippien sisäpuolella. 

Toisaalta pistää kyllä miettimään, tarvitseeko aikuiselle parkua kuin lapselle 🙄

Älyä saa kuitenkin käyttää.

Jos nyt joku on siinä sylivauvan tai vaunuissa olevan kanssa, tai jos joku nassikka käy konetta vilkaisemassa niin eiköhän kaupantädinkin kannata vetää happea ja miettiä mitä suustaan päästelee.

Olen kanssasi ihan samaa mieltä, siksi lisäsinkin viestiini tuon loppukaneetin.

Vaikka siis periaatteessa ymmärränkin mistä myyjien reaktiot saattavat kummuta, en kuitenkaan varsinaisesti hyväksy asiaa. Minusta on asiatonta käytöstä huutaa asiakkaalle joka seisoo, mahdollisesti huomaamattaan, tyyliin 2 cm verran väärällä puolen jotain rajaviivaa lattiassa – se on nöyryyttävää ja alentuvaa, ja aikuiset nyt eivät vaan minusta kommunikoi keskenään niin. 

Halusin siis vaan sanoa, että näen toisaalta myös myyjien puolen asiasta, noita lapsiporukoita kun käy ihan kiusallaan kokeilemassa noita peliautomaatteja ihan siinä myyjien nenän alla. Siitä huolimatta asiakkaalle huutaminen ei ole kohtuullista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kuullutkaan moisesta "pelialueesta", jonka sisällä ei saisi alaikäisenä tai alaikäisen kanssa seistä. Hassua.

Sinänsä nuo pelikoneet markettien aulassa taitaa olla varsin suomalainen tai pohjoismaalainen ilmiö? 

t. tuore paluumuuttaja

En mäkään tiennyt ja järkytyin kun viime jouluna Suomen reissulla tuli kaupassa myyjä huutamaan kurkku suorana kun olin vauvan (4kk) kanssa pelikoneella. Eniten järkytti tuo tyyli tulla suoraan huutamaan, kun nykyisessä kotimaassani olen tottunut ihmisten kohteliaisuuteen.

Toisekseen, onhan tuo ihan älytön sääntö. Tuon säännön soveltamisessa voisi käyttää maalaisjärkeä, on ihan eri asia pelata pikkuvauvan kuin vaikkapa 14-vuotiaan teinin kanssa. Ei pikkuvauva siitä mitään ymmärrä eikä saa vaikutteita.

Ymmärrän kyllä sen, että myyjät pakotetaan huomauttamaan asiakkaita, mutta voisiko sen tehdä kohteliaammin, asiakasta kunnioittavammalla tavalla? Vaikka laittamalla jonkun kyltin hyvin näkyville? Jälkikäteen huomasin lattiassa olevat K-18-tarrat, mutta ne eivät selvästikään ole tarpeeksi huomiotaherättävät.

Vierailija
44/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä testata tuota huomenna lapseni kanssa. En usko, että tuollaista oikeasti tapahtuu... Jos kassa avautuu, avaan minäkin sanaisen arkkuni niin että korvat punottavat taatusti.

T. AngryMan35

Vierailija
45/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei huutaisi mulle tai lapsilleni ilman major somekampanjaa.

Uskomatonta käytöstä asiakaspalvelijalta!

Vierailija
46/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä testata tuota huomenna lapseni kanssa. En usko, että tuollaista oikeasti tapahtuu... Jos kassa avautuu, avaan minäkin sanaisen arkkuni niin että korvat punottavat taatusti.

T. AngryMan35

Idiootti. Sillä on velvollisuus puuttua jos pidät lapsiasi sillä alueella, joka on k-18.

Toivottavasti soittaa vartijat taluttamaan sut pois, jos alat raivoamaan siinä kassalla. Pitäiskö tuollaisen vihanhallintaongelmaisen edes kulkea lasten kanssa? Tietääkö lapsen äiti tästä?

Vierailija
47/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vauvan voi kätevästi myydä kauppojen aulassa päivystäville Romanian romaneille, seuraa vain nenääsi. Valkoisesta vauvasta saa roppakaupalla koloikoita Kultajaskaan, etnisemmästä imeväisestä selvästi vähemmän.

Vierailija
48/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noista pelikoneiden tarkastajista.. mutta olin aikanaan päällikkönä ravintoloissa ja noi tarkastaja jutut kannattaa ottaa tosissaan, niiden kanssavei pelleillä, ja yhtään ei läpi sormien katsota. Sitä sai olla aikamoisena natsina omasta mielestänikin naurettavissa asioissa, mutta minkäs teet?? Alkoholilainsäädäntö sisältää niin paljon naurettavuuksia että voi jrstas sentään, eikä sillä ole mitään tekemistä maalaisjärjen kanssa. Joten voin kyllä kuvitelka miksi niitä pelikoneita kytätään ja valvotaan.. sääntö suomi jyrää..

Vierailija
49/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. .

Vierailija
50/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten tarkka juttu tahansa, niin asiakkaille EI huudeta.

Vierailija
51/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, sillä minulle, miehelleni, lapsilleni tai läheisilleni ei ole koskaan huudettu kaupassa. Saamme aina hyvää ja ystävällistä palvelua. Sattumaa? ;)

Vierailija
52/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pelaamaan mahdollimman usein lapsen kanssa jotta kaupat kärähtäisivät ja saataisiin nuo surua tuovat masiinat pois kaupoista.

Vierailija
53/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme erään kerran kauppakeskuksessa, jossa on niitä Veikkauksen (ennen RAY:n) peliluolia. Mulla oli puolivuotias vauva nukkumassa vaunuissa. Siskon mies halus mennä pelaamaan ja menin vaunujen kanssa seuraksi. Minut ohjattiin ulos, koska paikka on K-18. Kai se nukkuva sylivauva jonkun trauman kerkesikin saamaan.

Vierailija
54/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, sillä minulle, miehelleni, lapsilleni tai läheisilleni ei ole koskaan huudettu kaupassa. Saamme aina hyvää ja ystävällistä palvelua. Sattumaa? ;)

Asiakaspalvelijana sanon, että yleensä se metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Ja tuo ettei asiakkaalle saisi huutaa. Joskus on pakko kun muuten ei ymmärretä. Valitettavasti.

Vierailija
55/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä käski mua pikkukaupassa komentamaan HETI pikkukaverini pois pelikoneen luota ( joka siis töröttää keskellä vitun myymälää) kun olin maksamassa kassalla ostoksiani. 6 vee seisoi koneen edessä ja katseli sitä.

Hirvee valistus siitä kuinka ollaan koko porukka pulassa jos tarkastaja sattuu tulemaan. Tämä myyjä muutoinkin kuin myrkyn niellyt aivan jatkuvasti. Eipä tarvi tuolla pikkupuljussa käydä.

Pitäköön pelikoneensa, muutamasta vakiasiakkaasta viis kunhan pääsi ojentamaan tämä matami, sellainen olo minulle tuli.

Miksi helvetissä sen koneen pitää olla kassan vieressä, jos sitä EI SAA ALAIKÄINEN edes katsoa!?!???

Terkkuja pikku kyläkauppaan Kyrönlahteen. Eipä tulla enää.

Vierailija
56/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijana sanon, että yleensä se metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Ja tuo ettei asiakkaalle saisi huutaa. Joskus on pakko kun muuten ei ymmärretä. Valitettavasti.

Jos se on ensimmäinen kerta kun myyjä kommunikoi tämän asiakkaan kanssa, mistä hän voi tietää, ymmärtääkö tämä vai ei? Tuskin nyt aikuiselle tarvitsee lähtökohtaisesti alkaa pää punaisena karjumaan!