Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupantäti ajoi pois rahanvaihtokoneelta. Mulla oli vauva sylissä.

Vierailija
13.05.2017 |

Olin kuulemma liian lähellä pelikoneita alaikäisen lapsen kanssa. Kuulemma pulassa ollaan jos tarkastaja tulee.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järkytyin kun seisoin lapsenlapsi sylissä ja sain huudot, miten seison teippien sisäpuolella liian lähellä pelikoneita. Itse olin selkä koneisiin päin ja odottelin tytärtäni kassalta. En edes tiennyt moisesta kielletystä alueesta. Aiheesta voi valistaa asiallisesti ilman mitään apinanraivoa.

Vierailija
22/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi - turhien sääntöjen luvattu maa. Maalaisjärki kielletty. 

Niin ehkä. Mutta älä sille kaupantädille valita. Hän voi joutua ongelmiin käyttäessään maalaisjärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä järkytyin kun seisoin lapsenlapsi sylissä ja sain huudot, miten seison teippien sisäpuolella liian lähellä pelikoneita. Itse olin selkä koneisiin päin ja odottelin tytärtäni kassalta. En edes tiennyt moisesta kielletystä alueesta. Aiheesta voi valistaa asiallisesti ilman mitään apinanraivoa.

Pääsitkö traumasta yli vai jouduitko pitkään pamikierteeseen? Vieläkö tulee odottamaton itkuntyrskähdys kun kuljet pelikoneen ohi?

Oon itsekin kassakäytös-survivor. Mun eteen laitettiin tylysti se "viereinen kassa palvelee kyltti" ilman mitään ennakovaroitusta. Kassalla myyjän ilme ei edes värähtänyt kun laski sen kyltin eteeni.

Vierailija
24/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä. Mutta älä sille kaupantädille valita. Hän voi joutua ongelmiin käyttäessään maalaisjärkeä.

Taisi mennä niin että eka luotettiin maalaisjärkeen ja todettiin että sitä ei ole tarpeeksi, mutta koska sitä ei voi teipata ihmisiin lisää niin päädyttiin teippaamaan ne maalaisjärjettömät lattiarajat.

Vierailija
25/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan hulvatonta. Itse en pelaa koskaan, ja omat lapset on myös saanut huutoa kassalta odottaessaan mun pakkaavan ostoksia.

Siis lapset ei saa olla pakkauspäädyssä, koska olisivat siinä tietenkin toisen asiakkaan tiellä, mutta eivät saa olla lattiateipin väärälläkään puolella odottamassa. Vaihtoehto on tukkia ohut käytävä tai mennä ulos, mihin taas lapseni ovat liian pieniä.

Joku tolkku tuossakin pitäisi olla. Jos on selvää, ettei lapset ole pelaamassa tai katsomassa pelaamista (siis selin koko laitteisiin), niin fiksu kassa leikkisi, ettei huomaa mitään.

Vierailija
26/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän veikkauksen rahanvaihtoa. Sillä saa kätevästi parkkirahaa ja lapsille viikkorahat (2e /vko).

Ne laitteethan syö kolikoita ja veikkaukselle on vaan edullista, että kolikot vaihtuvat seteleiksi.

Vierailija
27/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsitkö traumasta yli vai jouduitko pitkään pamikierteeseen? Vieläkö tulee odottamaton itkuntyrskähdys kun kuljet pelikoneen ohi?

Oon itsekin kassakäytös-survivor. Mun eteen laitettiin tylysti se "viereinen kassa palvelee kyltti" ilman mitään ennakovaroitusta. Kassalla myyjän ilme ei edes värähtänyt kun laski sen kyltin eteeni.

En käytä lääkkeitä eikä itketä. Aiheesta saakin sanoa, mutta ei tarvi huutaa niin, että mummo pelästyy ja lapsi pillahtaa itkuun.

Vierailija
28/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kuullutkaan moisesta "pelialueesta", jonka sisällä ei saisi alaikäisenä tai alaikäisen kanssa seistä. Hassua.

Sinänsä nuo pelikoneet markettien aulassa taitaa olla varsin suomalainen tai pohjoismaalainen ilmiö? 

t. tuore paluumuuttaja

Vierailija
29/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppa laittakoon suljetun pelihuoneen rahanvaihtokoneineen ja vartijan ovelle. Minulle ei ainakaan kenenkään tarvi tulla huutamaan, seison kaupan alueella just siellä missä haluan. Vaikken pelejä pelaakaan. Ristus mitä pösilöitä. Ei ole asiakkaan ongelma, jos kauppa laittaa koneita kauppaan avoimeen tilaan ja sitten pelätään tarkastajaa.

Vierailija
30/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kuullutkaan moisesta "pelialueesta", jonka sisällä ei saisi alaikäisenä tai alaikäisen kanssa seistä. Hassua.

Sinänsä nuo pelikoneet markettien aulassa taitaa olla varsin suomalainen tai pohjoismaalainen ilmiö? 

t. tuore paluumuuttaja

Kannattaa olla tarkkana siitä missä seisoo:)

Vierailija
31/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus on ongelmat :D Säännöt on sääntöjä, ihan sama miten tyhmiä ne on. Onko se sen kassaneidin vika, että joku älykääpiö on laatinut nuo säännöt ja todennäköisesti hänelle on koko ajan hoettu, että näitä pitää noudattaa.

Ja kyllä, uskon että välillä pitää huutaa apinanraivolla, koska ihmiset on niin hiton tyhmiä nykyään eikä ymmärrä jos tavallisesti sanoo :D

Vierailija
32/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tuollaiset pelit voivat olla laillisia, kun pelaaja ei voi niistä voittaa. Koneet aiheuttavat kymmenille tuhansille suomalaisille suuria rahaongelmia. Ainakin pelit pitäisi saada erillisiin Veikkauksen valvottuihin pelipisteisiin eikä kauppojen käytäville. Taitaapa Veikkaus vaan olla vähät välittämättä aiheutuvista peliongelmista kunhan rahaa piisaa.

Tämä. Mä olen miettinyt ihan samaa. Ne kaupoissa ja kioskeissa olevat pelikoneet on just kaikkein addiktoivimmat. Kuinkakohan monen kymmenen eläkeisen elämänlaatu ja rahanhallinta paranisi jos noista laitteista päästäisiin eroon.

Vierailija
33/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varmastikaan kivaa olla huudon kohteena.

Ymmärrän toisaalta, miksi kassalla voi olla liipaisinsormi herkkänä äänen korottamisen suhteen, mitä näihin rahapeleihin tulee. Ymmärtääkseni on nimittäin aikamoinen ongelma, että sellaiset esiteini-ikäiset pikkuviikarit käy roukuttamassa noita koneita, ja kassat saavat olla jatkuvasti hätyyttelemässä heitä pois. Lähikaupassa näitä tulee aina välillä vastaan. Varmaan siis aika selkäytimestä tulee sellainen autoritäärinen reaktio, kun rekisteröi jonkun väärän ikäisen henkilön siellä teippien sisäpuolella. 

Toisaalta pistää kyllä miettimään, tarvitseeko aikuiselle parkua kuin lapselle 🙄

Vierailija
34/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laki on huono, sitä on kansalaisvelvollisuus rikkoa. Sama koskee hoopoja sääntöjä.

Vierailija
35/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtahepo kirjoitti:

Ei ole varmastikaan kivaa olla huudon kohteena.

Ymmärrän toisaalta, miksi kassalla voi olla liipaisinsormi herkkänä äänen korottamisen suhteen, mitä näihin rahapeleihin tulee. Ymmärtääkseni on nimittäin aikamoinen ongelma, että sellaiset esiteini-ikäiset pikkuviikarit käy roukuttamassa noita koneita, ja kassat saavat olla jatkuvasti hätyyttelemässä heitä pois. Lähikaupassa näitä tulee aina välillä vastaan. Varmaan siis aika selkäytimestä tulee sellainen autoritäärinen reaktio, kun rekisteröi jonkun väärän ikäisen henkilön siellä teippien sisäpuolella. 

Toisaalta pistää kyllä miettimään, tarvitseeko aikuiselle parkua kuin lapselle 🙄

Älyä saa kuitenkin käyttää.

Jos nyt joku on siinä sylivauvan tai vaunuissa olevan kanssa, tai jos joku nassikka käy konetta vilkaisemassa niin eiköhän kaupantädinkin kannata vetää happea ja miettiä mitä suustaan päästelee.

Vierailija
36/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus on ongelmat :D Säännöt on sääntöjä, ihan sama miten tyhmiä ne on. Onko se sen kassaneidin vika, että joku älykääpiö on laatinut nuo säännöt ja todennäköisesti hänelle on koko ajan hoettu, että näitä pitää noudattaa.

Ja kyllä, uskon että välillä pitää huutaa apinanraivolla, koska ihmiset on niin hiton tyhmiä nykyään eikä ymmärrä jos tavallisesti sanoo :D

Apina kassakin saa käyttää pientä älyään ja olematonta tilannetajuaan.

Vierailija
37/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppa laittakoon suljetun pelihuoneen rahanvaihtokoneineen ja vartijan ovelle. Minulle ei ainakaan kenenkään tarvi tulla huutamaan, seison kaupan alueella just siellä missä haluan. Vaikken pelejä pelaakaan. Ristus mitä pösilöitä. Ei ole asiakkaan ongelma, jos kauppa laittaa koneita kauppaan avoimeen tilaan ja sitten pelätään tarkastajaa.

Näin!!!!

Seuraavalle kassalle karjaisen sitten minäkin.

Ei ole pikkulapsen ongelma vahtia onko kengänkärki jonkun vitun teipin kummalla puolella.

Vierailija
38/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaille ei huudeta. Ei koskaan, ei missään tilanteessa.

Miten joku oikeasti voi puolustella myyjää, joka huutaa asiakkaalle? Uskomatonta.

Ketjun "kaupantäti" voisi vaihtaa alaa tai mennä kortistoon.

Vierailija
39/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme erään kerran kauppakeskuksessa, jossa on niitä Veikkauksen (ennen RAY:n) peliluolia. Mulla oli puolivuotias vauva nukkumassa vaunuissa. Siskon mies halus mennä pelaamaan ja menin vaunujen kanssa seuraksi. Minut ohjattiin ulos, koska paikka on K-18. Kai se nukkuva sylivauva jonkun trauman kerkesikin saamaan.

Vierailija
40/56 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme erään kerran kauppakeskuksessa, jossa on niitä Veikkauksen (ennen RAY:n) peliluolia. Mulla oli puolivuotias vauva nukkumassa vaunuissa. Siskon mies halus mennä pelaamaan ja menin vaunujen kanssa seuraksi. Minut ohjattiin ulos, koska paikka on K-18. Kai se nukkuva sylivauva jonkun trauman kerkesikin saamaan.

Jos menisin vaunujen kanssa terassille päivällä kun ei ruuhkaa niin mulle varmaan silti myytäisiin siideri. Ehkä paheksuvin katsein mutta kuitenkin.