Olitteko jo syntyneet, kun Kekkonen kuoli?
Peukku ylös, jos olitte, peukku alas, jos ette. Jos olitte, kertokaa myös, minkä ikäisiä olitte. Itse olin kolmen ja puolen kuukauden ikäinen. Kekkonen kuoli 31.8.1986.
Kommentit (53)
Muistan vaan ku Riki Sorsa oli pääministeri. Rauha hänenki sielulleen..
Olin 2-vuotias. En muista mitään.
olin 7 viikkoa, nyt oma poika 7 viikkoa
Olin 8 vuotta ja kuuntelin aamulla radiota. Ryntäsi keittiöön kertomaan äidille että Kekkonen on kuollut!
Olin 21v., juuri päässyt armeijasta ja koko maailma auki. Urkin kuoleman muistan mutta moni muu asia kiinnosti silloin enemmän.
Olin tokassa duunipaikassani, eräässä suuressa nimeltä mainitsemattomassa konsernissa assarina. Yhtenä päivänä siellä levisi kulovalkean tavoin huhu, että Kekkonen on kuollut. Alettiin jo valmistella jonkinlaista osanottoviestiä ja odoteltiin virallista kuolinilmoitusta. No, se tuli sitten parin vuoden kuluttua, mutta tuli kuitenkin.
Mutta huhuista: Kekkosestahan niitä liikkui vaikka kuinka paljon, osa päättömiä, osa on myöhemmin paljastunut tosiksi. Esim. Kekkosen murhayritys oli kuin olikin totta, tosin ei mikään hirveän dramaattinen tapahtuma, mutta kuitenkin. Laukaus osui kai ovenkarmiin. Oliko Kekkonen lähelläkään ko. ovea, tarina ei kerro. Samoin Islannin kalareissun surullisista tapahtumista puhuttiin paljon. Kuinka oli kaatunut veteen, ei orientoitunut paikkaan tai aikaan, Islannin silloinen presidentti Vigdis Finnbogadottir pelasti ilmeisesti paljon varmalla ja lempeällä käytöksellään (Vigdis-parka). Niin ja naisasiat. Höpsähtänyt, yksinäinen vanhus kirjoittelemassa teinimäisiä rakkausrunoja...onhan se liikuttavaa.
Joo. Olin 18-vuotias, mut en muist, et siin olis mittä ihmeellist ollu.
Olin 7-vuotias. Kekkosesta puhuttiin paljon silloin.
Olin 5-vuotias ja opin tietämään jotain Kekkosesta vasta koulussa. Ei siitä puhuttu kotona mitään.
Vielä kymmenvuotiaana luulin, että presidentti on sama asia kuin Kekkonen. Siis ettei muuta presidenttiä voi ikinä ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olin 18-vuotias, mut en muist, et siin olis mittä ihmeellist ollu.
18 minäkin. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ollut, kun sitä kuitenkin jo aikaa pitkään oli osattu odottaa.
Muistan seuranneeni viimeisiä vaaleja, joissa Kekkonen oli ehdokkaana. Kuulosti huvittavalta, kun valitsijamiesten ääniä lueteltiin ja sarja katkesi: Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Haikala.
Meillä oli ala-asteella joku juhlatilaisuus, kun Kekkonen täytti 80 vuotta.
Hänen kuollessaan olin 18-vuotias.
Olin 2 vuotias kun Kekkonen kuoli.
Olin 19 vuotias Kekkosen kuollessa.
Olin 22 ja ostin hautajaispäivänä Ford Taunuksen.
Olin 14, muistan sen hämärästi.