Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitteko jo syntyneet, kun Kekkonen kuoli?

Vierailija
13.05.2017 |

Peukku ylös, jos olitte, peukku alas, jos ette. Jos olitte, kertokaa myös, minkä ikäisiä olitte. Itse olin kolmen ja puolen kuukauden ikäinen. Kekkonen kuoli 31.8.1986.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukku ylös, jos olitte, peukku alas, jos ette. Jos olitte, kertokaa myös, minkä ikäisiä olitte. Itse olin kolmen ja puolen kuukauden ikäinen. Kekkonen kuoli 31.8.1986.

Olin 11 v.

Vierailija
2/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyin 2005 😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini-ikäinen silloin, ja muistan jopa ne hautajaiset. Niitä seurasi telkkarista koko Suomen kansa hartaana ja jotkut itkivät jopa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 21.

Vierailija
5/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19 v. Mun lapsuudessa presidentti = Kekkonen. Ensimmäisissä vaaleissa, joissa sain äänestää, äänestin manua presidentiksi.

Vierailija
6/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuneesta syystä kun vieressä asun niin seurasin hautajaissaattuetta paikan päällä, hiljaista oli

kekkonen oli näitä itäeurooppalaisia valtiomiehiä jotka roikkuivat vallassa laeista huolimatta ja tuolloin vallitsi suuri epätietoisuus ja huoli siitä mitähän tästä seuraa

Vierailija
7/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt jo (vähän) ennen kuin Kekkonen valittiin ensi kertaa presidentiksi. Dinosaurusten sarjaa siis.

Kekkosen poismeno oli meidän sukupolvelle todella vavahduttava kokemus, sillä hän oli ollut olemassa "aina". 

Toki pysähdyttää Koivistonkin kuolema. Viimeinen sotaveteraanipresidentti. Uskomaton elämänkaari hänelläkin.

Vierailija
8/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sattuneesta syystä kun vieressä asun niin seurasin hautajaissaattuetta paikan päällä, hiljaista oli

kekkonen oli näitä itäeurooppalaisia valtiomiehiä jotka roikkuivat vallassa laeista huolimatta ja tuolloin vallitsi suuri epätietoisuus ja huoli siitä mitähän tästä seuraa

Huoli oli aiheellinen sillä kyllähän siitä seurasikin meno huonompaan suuntaan.

Vierailija
9/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5-vuotias kun hän kuoli, mutta minulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa siitä kun hän kuoli tai kun hänet haudattiin. Taisin elää aikamoisessa uutispimeydessä silloin eli minulle ei pahemmin kerrottu mitä maailmassa tapahtui enkä nähnyt uutisiakaan. Olin lisäksi niin lapsellinen, että minua kiinnosti vain pelkkä leikkiminen ja muut lapselliset touhut enkä varmasti edes huomannut sitä, että jos aikuiset puhuivatkin hänen kuolemastaan minun kuulteni.

Vierailija
10/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 12 vuotias ja muistan hyvin niin hänen kuolinpäivän kuin myös hautajaiset. Pari päivää hautajaisten jälkeen kävimme katsomassa hautaa perheen kanssa.

Vierailija
11/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10 v. Muistan Kekkosen hautajaiset. Se musiikki oli hyvin mieleenpainuvan surullinen.

Vierailija
12/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmevuotias. Olin perheeni ensimmäinen (ja ainoa), joka syntyi Kekkosen presidenttiaikojen jälkeen.

Vierailija
13/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12 v. Muistan kuin eilisen päivän.

Vierailija
14/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Muistan vielä presidentin vaaleja, missä luettiin kaikki äänet lapuilta. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.

Vierailija
15/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskustellutkin hänen känssaan.

Vierailija
16/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo täysi-ikäinen ja inttikin jo kaukana takana. Itseasiassa intissä ollessani oli Mauno Koivisto jo presidenttinä ja hän teki juuri silloin ensimmäisen vierailunsa puolustusvoimien yksikköön tuoreena tasavallan presidenttinä ja armeijan ylipäällikkönä. Tavasin siis tuolloin Koiviston livenä ensimmäisen ja ainoan kerran.

Kekkosta en koskaan livenä nähnyt, vaikka aikoinaan pikkupoikina serkkuni  kanssa heidän mökillään menimme hiekkatien varteen odottamaan, josko näkisimme Kekkosen pyyhältävän ohi mustalla autollaan, että pääsisimme häntä morjestamaan. Vaan eipä Kekkonen koskaan ohi ajanut, vaan hänelle oli valittu reitiksi isompi tie, jota pitkin tuli kyseiseen pikkukaupunkiin patsaan paljastustilaisuuteen. 

Vierailija
17/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin 1968, joten muistan Kekkosen ajan ja kuolemansa hyvin.

Vierailija
18/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18.

Lapsena luulin, että Kekkonen on aina ollut ja on aina oleva presidentti. Kun hän kuolee, niin ei ole enää presidenttiä.

Vierailija
19/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 v.

Vierailija
20/53 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 23v. Muistan hyvin hautajaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi