Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, hankkikaa lihasmassaa takapuoleenne ja jalkoihinne

Vierailija
13.05.2017 |

Jokaisen meistä lihasmassa vähenee ikääntymisen myötä, ellei asialle tee jotakin. Hoikka parikymppinen nainen voi olla ihastuttava, mutta nelikymppisenä farkkujen sisällä voi törröttää pelkät reisiluut.

Aloittakaa naiset lihaskuntoharjoittelu hyvissä ajoin, jotta säilyttäisitte viehättävyytenne!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta mitä randomit miehet minusta ajattelevat. Minulla on ihana mies ja me yhdessä pyöräillään, melotaan, retkeillään, hiihdetään ja pelataan sulkapalloa. Jotenkin on niin oikein, että löysin sopivan miehen ja menimme naimisiin. En ole koskaan ollut kiinnostunut naisia yleisesti kommentoivista miehistä, tai arvostanut heitä tai viihtynyt heidän seurassaan. Siksi on niin oikein ja mahtavaa, että löysin helmen ja särmän miehen, olen onnellinen nainen. Kamala tilanne jos pitäisi tyytyä kommentoimaan mieheen.

Vierailija
22/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen meistä lihasmassa vähenee ikääntymisen myötä, ellei asialle tee jotakin. Hoikka parikymppinen nainen voi olla ihastuttava, mutta nelikymppisenä farkkujen sisällä voi törröttää pelkät reisiluut.

Aloittakaa naiset lihaskuntoharjoittelu hyvissä ajoin, jotta säilyttäisitte viehättävyytenne!

Aika harvalla nelikymppisellä törrättää reisiluut! :'D

Mä kehottaisin harrastamaan monipuolista liikuntaa; jotain joka hengästyttää sopivasti ja jotain joka huoltaa kehoa. Tanssi (vaikka paritanssi) on tosi hyvä harrastus; kehittää kehonhallintaa ja on mielelle hyväksi myös monella tapaa! Jooga on mielettömän hyvää kehon ja miehenhuoltoa myös, hieman toisenlaisella lähestymistavalla. On parantanut erityisesti yläkropan liikkuvuutta mulla aivan huikeasti ja aiemmin vaivanneet fasettilukot ja hartiajumit ovat jääneet miltei kokonaan pois. 

Lihaskuntoa voi toki harjoittaa myös mutta kun hyvinvoinnista on kyse, ei missään nimessä pidä jumittaa pelkkään alakropan treenaamiseen. Esimerkiksi keskivartalon lihakset on ihan mielettömän tärkeät yleisen toimintakyvyn kannalta ja yläkroppa on usein naisilla turhan vähävoimainen. Ja sen kuntosali ei missään nimessä saa olla ainoa liikuntatapa; vaikkapa juuri kehonhuollon merkitys korostuu erityisesti just keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla. 

Sauvakävelyä voi myös lämpimästi suositella kaikille; sillä saa sykkeen nousemaan, kävelyyn vauhtia ja yläkroppaankin liikettä. Välillä voi poiketa syrjään kävelyteiltä ja mennä vaikka metsäpolkuja pitkin, monipuolisessa maastossa ja maisemassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvännäkönen perse ihan luonnostaan. Miehet kysyy usein mitä urheilua harrastan vaikka en harrasta mitään. N57

Hienoa, onnittelut sinulle, olet saanut hyvät geenit tässä suhteessa. Jos ikäsi on tuo 57, niin ehkäpä hieman voisit sinäkin kiinnittää lihaskuntoiluun, jotta aarreaittasi pysyisi kunnossa myös jatkossa.

Hei. Minä en laittanut tuota alapeukkua. Laittaisin sinulle yläpeukun mutta tällä iPadilla ei peukutustoiminto toimi. N57

Vierailija
24/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssi, jooga, sauvakävely..? No jooga on hyvä tasapainoon ja venyvyyteen. Itse keski-ikäisenä naisena harrastan suunnistusta, metsästystä, koskimelontaa, maastopyöräilyä, taekwondoa. Viisikymmentä on uusi kolmekymmentä/musta tänä päivänä.

Vierailija
25/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty. Entäs sitten?

Miestä ilman ollut vuositolkulla.

Vierailija
26/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn joka päivä lenkillä ja kolme, neljä kertaa salilla viikossa. 

Jalat ovat laihat ja peppu olematon. En kuitenkaan ole siis alipainoinen, vaan normaalpainon puolella. Mitä tässä tämän enempää voi tehdä sinua miellyttääkseen?

Jotain hormoneja kai pitäisi popsia. Ei tule massaa ei niin millään enää näin kuusikymppisenä. Minulle riittää, että olen terve ja hoikka, mutta ikävä juttu, etten miellytä lenkkipolulla sinua. 

No sinullahan asiat ovat hyvällä mallilla. Kaikille ei todellakaan kerry lihasmassaa vaikka kävisivät kuntosalillakin. Oma tyytyväisyys ja hyvä kunto ovat tietenkin tärkeimmät asiat. Hormoonilääkkeistä jokaisen pitääpysyä visusti erossa.

Salillakävijänkin on kuitenkin hyvä tiedostaa, että takapuolta ja jalkoja ei kehitetä kovin pienillä painoilla. Painot on hyvä valita niin, että kykenee tekemään kolme, neljä kymmenen toiston sarjaa. Rautaa pitää olla niin, että viimeinen toisto menee juuri ja juuri. Ja kun lihasvoima kehittyy, rautoja pitää vähitellen lisätä.

Takapuolesta ja jaloista huolehtiminen ei tietenkään sulje pois muuta lihaskuntoilua. Monipuolisuus liikunnassa on myös tärkeätä, kuten täällä on todettu. Ulkonäön kannalta alakroppa on kuitenkin ratkaisevan tärkeä. Turha siellä salilla on käydä tekemässä satoja hauistoistoja kilon punnuksilla.

Vierailija
27/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuijota peppuani, pervo !

Vierailija
28/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssi, jooga, sauvakävely..? No jooga on hyvä tasapainoon ja venyvyyteen. Itse keski-ikäisenä naisena harrastan suunnistusta, metsästystä, koskimelontaa, maastopyöräilyä, taekwondoa. Viisikymmentä on uusi kolmekymmentä/musta tänä päivänä.

Ei noissa sun harrastuksissa mitään vikaa ole. Kuten ei noissa edellisissäkään. Olennaista on se ettei joku nyt kuvttele että alakropan treenaamien kuntosalilla ois keski-ikäiselle naielle "se juttu" mitä pitää tehdä. Ei ole, vaan on hyvä liikkua monipuolisesti itseä miellyttävillä tavoilla. Joo, jotain sauvakävelyä moni pitää hirweeeen nolona tätilajina - mutta kun se on oikeasti oikein hyvä, helppo, halpa ja helposti kaikkien saavutettavissa oleva liikuntamuoto. Tanssi taas on kaikkien liikuntalajien kuningas ja kuningatar, se on niin paljon muutakin kuin pelkkää liikuntaa.

Vierailija
29/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan itsessäni sitä, että olen aina ollut laiha pieni rimppakinttu, ei kiitos lihasmassaa minulle, en tykkää!

Vierailija
30/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn joka päivä lenkillä ja kolme, neljä kertaa salilla viikossa. 

Jalat ovat laihat ja peppu olematon. En kuitenkaan ole siis alipainoinen, vaan normaalpainon puolella. Mitä tässä tämän enempää voi tehdä sinua miellyttääkseen?

Jotain hormoneja kai pitäisi popsia. Ei tule massaa ei niin millään enää näin kuusikymppisenä. Minulle riittää, että olen terve ja hoikka, mutta ikävä juttu, etten miellytä lenkkipolulla sinua. 

No sinullahan asiat ovat hyvällä mallilla. Kaikille ei todellakaan kerry lihasmassaa vaikka kävisivät kuntosalillakin. Oma tyytyväisyys ja hyvä kunto ovat tietenkin tärkeimmät asiat. Hormoonilääkkeistä jokaisen pitääpysyä visusti erossa.

Salillakävijänkin on kuitenkin hyvä tiedostaa, että takapuolta ja jalkoja ei kehitetä kovin pienillä painoilla. Painot on hyvä valita niin, että kykenee tekemään kolme, neljä kymmenen toiston sarjaa. Rautaa pitää olla niin, että viimeinen toisto menee juuri ja juuri. Ja kun lihasvoima kehittyy, rautoja pitää vähitellen lisätä.

Takapuolesta ja jaloista huolehtiminen ei tietenkään sulje pois muuta lihaskuntoilua. Monipuolisuus liikunnassa on myös tärkeätä, kuten täällä on todettu. Ulkonäön kannalta alakroppa on kuitenkin ratkaisevan tärkeä. Turha siellä salilla on käydä tekemässä satoja hauistoistoja kilon punnuksilla.

Omaa "liikuntapiirakkaa" taas ei kannata rakentaa ulkonäön vaan hyvinvoinnin ja omien liikuntamieltymysten mukaan. 

Vierailija
31/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas nyky naiset pikkumaisen kuuloisia ihan kuin lapsia. On totta, että ei pitäisi treenata muiden katseiden vuoksi vaan itsensä vuoksi. Paras teko mitä olen tehnyt itselleni on terveellinen ruokavalio ja punttisali. Se euforia mikä tulee treenatessa ja jatkuu sen jälkeen siis wau, parempaa kuin mikään päihde ja ei tule krapulaa tai laskuja.

Vierailija
32/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheen aloittaja voisi alkaa hankkimaan viisautta ja järkeä itselleen! Aivot ovat kuin lihas, ne kehittyvät silloin kun niitä käytetään, menevät off tilaan, jollei käytä. Viisaus taas on opittua, ja sitähän kannattaa myöskin opetella, jotta ei nelikymppisenä sinulla törröttäisi päässä pelkät hiukset,  ja olisit ihastuttavan viisas ja järkevä ikäihminen.

Kiitos vihjeestä, mutta mistä päättelet, ettei minulla olisi viisautta ja järkeä? Emmehän tunne toisiamme ollenkaan. Ei kai tuosta aloitusviestistäni voi tehdä mitään johtopäätöksiä näiden asioiden suhteen. Ei myöskään toisesta viestistäni.

Ei kai tuo nyt niin huono vinkki ole, jos joku sen perusteella saa kuntoiluherätyksen ja alkaa hankkia tuiki tarpeellista lihasmassaa alavartalonsa.

Kyllä aloituksestasi voi päätellä melko paljonkin sinusta! Lihasmassaa jalkoihin ja takapuoleen, siellä ne tuntuisi sinun tyhjät silmät tapittavan! Jos kyseessä olisi vinkki hankkia terveyden tähden lihasmassaa, tuskin keskittyisit takapuolen ja nilkkojen väliseen alueeseen. Terveyden kannalta kaikkein tärkein alue on keskivartalo, vatsa ja selkälihakset, mutta kun sukuelimet eivät sijaitse sielläpäin, niin eivät ne yleensä tapittajaa kiinnosta. Uskon että vihjeesi oli pelkästään seksistinen, eikä sillä ollut mitään tekemista naisten terveydestä huolehtimisen kanssa. Siksi kehoitan sinua keskittymään elämässä enemmän siihen ylä, kuin alapäähän.

ASIAA!

Vierailija
33/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas nyky naiset pikkumaisen kuuloisia ihan kuin lapsia. On totta, että ei pitäisi treenata muiden katseiden vuoksi vaan itsensä vuoksi. Paras teko mitä olen tehnyt itselleni on terveellinen ruokavalio ja punttisali. Se euforia mikä tulee treenatessa ja jatkuu sen jälkeen siis wau, parempaa kuin mikään päihde ja ei tule krapulaa tai laskuja.

No onpas erikoinen määritelmä lapselle, että naiset haluavat treenata monipuolisesti koko kehoa eikä vaan persettä ja reisiä jonkun tyhjäpäisen perseentuijottajan takia.

Vierailija
34/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkät reisiluut? Eipä pelkoa moisesta iljettävyydestä, terv. Reisilihava.

Hei vaan Reisilihava! Sinun on hyvä tiedostaa, että monet miehet,kuten allekirjoittanut aloittaja, pitää reisilihavia kauniina, naisellisina naisina. Myös ns. sivupylly, joka toki on rasvaa, on oikein ihastuttava.

Mutta jos ja kun massa alkaa iän myötä hävitä alavartalostanne, hankkikaa hyvät naiset sinne lihasta mieluummin kuin rasvaa.

Vierailija
35/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla paras teko mitä itselleni olen tehnyt on ollut joogan aloittaminen. Kivuliaat hartiajumit ova muisto vain ja liikkuvuus on muutenkin parantunut ihan valtavasti! :) En ennen edes tajunnut miten usein minuun jollain tavalla "sattuu" ennen kuin sain kropan solmuja auki. Hengittäminenkin on jotenkin helpompaa. Joogan myötä myös meditoin jonkin verran joka myös osaltaan on parantanut elämänlaatua. 

Vierailija
36/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheen aloittaja voisi alkaa hankkimaan viisautta ja järkeä itselleen! Aivot ovat kuin lihas, ne kehittyvät silloin kun niitä käytetään, menevät off tilaan, jollei käytä. Viisaus taas on opittua, ja sitähän kannattaa myöskin opetella, jotta ei nelikymppisenä sinulla törröttäisi päässä pelkät hiukset,  ja olisit ihastuttavan viisas ja järkevä ikäihminen.

Kiitos vihjeestä, mutta mistä päättelet, ettei minulla olisi viisautta ja järkeä? Emmehän tunne toisiamme ollenkaan. Ei kai tuosta aloitusviestistäni voi tehdä mitään johtopäätöksiä näiden asioiden suhteen. Ei myöskään toisesta viestistäni.

Ei kai tuo nyt niin huono vinkki ole, jos joku sen perusteella saa kuntoiluherätyksen ja alkaa hankkia tuiki tarpeellista lihasmassaa alavartalonsa.

Hehe, vaikea kuvitella että kukaan tervepäinen olisi niin höpö että jonkun randomin nettikirjoittelijan viestistä saisi "kuntoiluherätyksen" jonka pointtina olisi kaikenlisäksi yksipuolinen alakropan lihasten kasvatus. Liikkuminen on osa kokonaisvaltaista hyvinvointia eikä sitä pidä typistää pakaroiden kasvatukseksi.

Vierailija
37/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wee kirjoitti:

Mies, hanki aivot ja opettele käyttämään niitä. Tyhjyyttään kumisevan pään omaava mies on kammottava ja vastenmielinen iästä ja ulkomuodosta riippumatta.

Tämä näemmä moden aloitus, vastaukset ketju pääosin. Nyt menee huonosti! Tosi huonosti, kävijöitä ei edes sataa!

Muutes sulla nykyään läskiä jo nasmassakin:), viehättävää kaljun lisäksi.

T. Tiukka pepa bmi 19,5

Vierailija
38/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko, jos ostan pihvejä ja sullon niitä pöksyihini? Näin saan lihasmassaa nopeasti.

Vierailija
39/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe, vaikea kuvitella että kukaan tervepäinen olisi niin höpö että jonkun randomin nettikirjoittelijan viestistä saisi "kuntoiluherätyksen" jonka pointtina olisi kaikenlisäksi yksipuolinen alakropan lihasten kasvatus. Liikkuminen on osa kokonaisvaltaista hyvinvointia eikä sitä pidä typistää pakaroiden kasvatukseksi.

Voitko vähän tarkentaa, miksi se on niin vaikea kuvitella. Suomi on täynnä naisia, joilla voi olla varaa ostaa kalliita vaatteita ja käydä esimerkiksi kasvoleikkauksissa. Kaikki näyttäisi pintapuolisesti olevan kunnossa, mutta ei kuitankaan ole. Painoindeksikin saattaa väittää, että hyvin menee, mutta ei kuitenkaan mene. Lihasmassa on sulanut ajat sitten, ja parhaiten se näkyy juuri lököttävistä housun persuksista. Siinä eivät merkkifarkut auta. Toki lihasten häipyminen vaikuttaa kaikkialla kropassa, mutta tässä aloituksessa ei nyt ollut siitä kyse.

Naisen ulkoiseen olemukseen vaikuttaa kaikista eniten alakropan lihaksisto. Yleiskuntoon vaikuttaa toki moni muukin asia. Moni ei ole varmasti tätä mieltänyt, ja siksi tämä ketju voi olla monelle herätyksen paikka.

Ja ennen kuin joku tulee viisastelemaan, niin todettakoon, että täsmälleen samat asiat vaikuttavat miehen olemukseen. Tämän ketjun aiheena ei ole kuitenkaan ihmiskunnan hyvinvointi kautta aikain.

Miten se voi olla keneltäkään pois, jos joku nyt saa alkaa päähänsä rakentaa itselleen näyttävää alakroppaa?

Vierailija
40/45 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no johan on jutut...