Mitä otat evääksi töihin jolla ei ole työpaikalla järjestettyä ruokailua?
Vaihteleeko evääsi vai syötkö aina saman lounaan?
Kommentit (31)
Vaihtoehtoisesti edellisen päivän päivällisen jämät tai sitten teen aamulla tukevan proteiinipitoisen salaatin, jos ruokaa ei ole jäänyt yli. Yleensä pyrin tekemään aina isompia määriä, että riittää myös miehelle evääksi töihin.
Joskus käyn kollegoiden kanssa ulkona lounaalla, mutta hyvin harvoin. Useimmat työpaikallani ruokailevat ulkona, mutta minä olen eväillä. Tämä on johtuu lähestulkoon yksinomaa siitä, että teen itse ravitsemuksellisesti laadukkaampaa ja maukkaampaa ruokaa kuin mitä lounaspaikoista saa, niin miksi vielä maksaisin triplahinnan siitä keskivertoruuasta?
Mutta ymmärrän hyvin leipälinjalaisiakin, arjessa on niin paljon kiirettä ja muuta, ettei aina jaksa/pysty ruokiin panostamaan. Ihan hyvää ruokaa sekin on ja oikeasti vuositasolla säästyy todella pitkä penni!
Ruisleipää(välissä juustoa ja kurkkua), jogurtti ja hedelmä. Oikeesti melkein joka päivä. On meillä lounaspaikkojakin vieressä ja käyn mä joskus syömässä, mutta jotenkin oma olo on parempi noilla eväillä kuin ison lounaan jälkeen.
Pari kerrosleipää, jogurtti/hedelmä. Ollut jo monta vuotta joka päivä. Joskus harvoin tulee käytyä lounaalla. Aamulla kotona mikrossa pikapuuroa ja kahvia.
Mikroeineksillä mennään. Meillä jää tosi harvoin tähteitä edellispäivältä ja työpaikan vieressä on kauppa josta saa ihan laadukkaita valmisannoksia. Valikoimat on laajentuneet tosi paljon viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
missä työpaikoissa on "järjestetty ruokailu"?
Armeija ja peruskoulu taitaa olla ainoat mitkä minulle tulee mieleen. Kaikissa muissa paikoissa taitaa olla ihan ruokatauko/ruokatunti, jonka aikana voi ruokailla parhaaksi katsomallaan tavalla.
Etkö oikeasti ole kuullut työpaikkaruokaloista.? Tai lounasedusta?
Kävin lounasravintoloissa tai pizzalla tai hampurilaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä työpaikoissa on "järjestetty ruokailu"?
Armeija ja peruskoulu taitaa olla ainoat mitkä minulle tulee mieleen. Kaikissa muissa paikoissa taitaa olla ihan ruokatauko/ruokatunti, jonka aikana voi ruokailla parhaaksi katsomallaan tavalla.
Etkö oikeasti ole kuullut työpaikkaruokaloista.? Tai lounasedusta?
Ne eivät ole järjestettyä ruokailua, vaan valtaosa työmaaruokaloista on normaaleja ravintoloita joihin voi mennä kuka tahansa. Tässä kysyttiin järjestettyä ruokailua, mikä toteutuu lähinnä koulumaailmassa ja armeijassa.
Yleensä jugurtti ja yks voileipä. Enempää ei ehdi 10 minsassa syödä. Jääkaappia ja mikroa ei saa tällä hetkellä koronan takia käyttää eikä opehuoneessa syödä, joten mitään lämmitettävää ei voi evääksi ottaa.
Eilen tein nahistumassa olevista vihanneksista jauhelihakeiton töihin annosrasioihin pakasteeseen hätävaraksi niille päiville jos päivällistä ei jää yli. Toisinaan teen salaatin jos jää vaikka lohta tai kanaa.