Mitä otat evääksi töihin jolla ei ole työpaikalla järjestettyä ruokailua?
Vaihteleeko evääsi vai syötkö aina saman lounaan?
Kommentit (31)
Lidlin viili 0,18€
Lidlin ruisleipä, välissä mitä löytyy, n0,20€
banaani
ei rahaa kunnon eväisiin, näillä on menty
Eväät vaihtelee, yleensä jotain edellisen päivän jämiä lisättynä kasviksilla.
- Banaani/omena + kreikkalainen jugurtti
- Eineskalakeitto
- Itsetehtyä salaattia
Samaa ruokaa mitä kotona syödään.......
Vierailija kirjoitti:
Samaa ruokaa mitä kotona syödään.......
Myös minä, eli tilanteesta riippuen mikroaaltouunissa tai jollakin keittimellä lämmitettävä annos tai kotona termospulloon laitettu.
Yleensä leipää, joskus jotain salaattia tai puuroa+marjoja.
Joko eilisen ruuan tähteitä (saatan myös tehdä useammaksi päiväksi ruokaa ja pakastaa annosrasioissa) tai kaupan einesruokia. Töissä jääkaappi ja mikro.
En ihan ymmärrä näitä "ei varaa eväisiin", jos kuitenkin käy töissä. Esim. annos kotiruokaa maksaa ainakin itselläni noin euron, jos kalliita aineksia niin max kaksi. Tietysti jos ei mahdollisuutta säilyttää ja lämmittää töissä, niin eri asia.
Edellisen päivän ruokajämiä tai sitten aiemmin pakastettuja ruokia (esim. laatikkoruokia). En ikinä osta mikrossa lämmitettäviä valmisruokia.
Uunilohta ja parsakaali-kukkakaali-sekoitusta
Ihan sitä samaa lämmintä ruokaa mitä kotonakin syön. Joskus salaattia. Toisinaan myös eineksiä, jos ei ehdi kokata.
Välipalana sitten lisänä hedelmää, jogurttia, viiliä, leipä, milloin mitäkin.
Teen salaatin edellisenä iltana. Vaihdellen kanaa, kalaa, juustoa, vihreää, vihanneksia, kasviksia, viinirypäleitä, siemeniä, pähkinöitä. Iso rasiallisen, pitää nälän hyvin.
Vaihtuva työkohde, joten eväät sen mukaan minkä mittainen työpäivä ja minkälaiset säilytystilat. Jos eväät pitää säilöä autossa, niin sitten olen ihan hedelmä/kasvislinjalla ja ehkä keitetty muna proteiiniksi/rasvaksi.
Jos on kylmäsäilytys ja lämmitysmahdollisuus, niin sitten jotain edellispäivän tähteitä. Lyhyenä työpäivänä otan mukaan vain juotavaa.
Alkuviikosta syön viikonlopun jämiä, tehdään ihan tarkoituksella silloin paljon ruokaa. Kun loppuu, valmistan edellisenä päivänä jotain helppoa ja halpaa, mielellään sellaista mistä tulee monta annosta niin ei joka ilta tarvitse. Mulla on joku semmonen 20 reseptin lista päässä mistä valitsen sen mukaan mitä tekee mieli ja mikä on tarjouksessa kaupassa (tai löytyy jääkaapista). Myös puoliso syö eväät töissä, kun yhden annoksen hintakatoksi olen laittanut 2,5 €, niin kyllähän siinä säästää ihan kivasti verrattuna ruokalan hintoihin. Ja minusta on kiva laittaa ruokaa joten en koe tätä mitenkään vaivalloisena.
En mitään, koska pärjään oikein hyvin 12 tuntia syömättä.
Haen jotain kaupasta, valmisruokaa tai tuoretta tiskiltä. Tai sitten jonnekkin syömään.
Aina samaa: leipää ja porkkanaa/omena.
missä työpaikoissa on "järjestetty ruokailu"?
Armeija ja peruskoulu taitaa olla ainoat mitkä minulle tulee mieleen. Kaikissa muissa paikoissa taitaa olla ihan ruokatauko/ruokatunti, jonka aikana voi ruokailla parhaaksi katsomallaan tavalla.
Ei ole varaa lounaaseen.