Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastikko äitienpäivästä tehdään iso numero ja väännetään suunnilleen itkua, kun mies ei tuo shampanjapulloa ja ruuskimppua sänkyyn?

Vierailija
13.05.2017 |

Meillä mies tulee nukkumaan huomisen päivän yövuoron jälkeen. Äitini tulee iltapäivästä kahville, ostin Pirkan mutakakun ja jäätelöä. Lapset tekivät tarhassa kortit, jotka ovat jääkaapin ovessa. Ei tässä sen kummempaa tarvita :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks miehen pitäisi tuoda ÄITIENpäivänä VAIMOLLEEN jotain. Haluavatko naiset olla miestensä ÄITEJÄ?

Vierailija
2/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks miehen pitäisi tuoda ÄITIENpäivänä VAIMOLLEEN jotain. Haluavatko naiset olla miestensä ÄITEJÄ?

Se on AV:n mielestä merkki siitä, että mies kunnioittaa lastensa äitiä. Vissiin sitä kuuluisaa naisten logiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä äitienpäivänä juhlitaan äitejä, eikä todellakaan tarvitse olla mitään hirveän tarkkaa "en voi onnitella KETÄÄN MUUTA KUIN OMAA ÄITIÄNI"-pingotusta. Hyvää äitienpäivää voi toivottaa kenelle tahansa tuntemalleen äidille. Tietenkin myös (äidiksi tulleelle) vaimolleen, siskolleen, kälylleen, anopilleen jne. Eli juhlan sankarittarille <3

Vierailija
4/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Mä saan mieheltä kyllä lahjoja muulloin, mutta en välttämättä äitienpäivänä. En tiedä kyllä, olisinko pettynyt moisesta, jos ei muulloinkaan muistais mitenkään... En usko. Mä otan nuo asiat aika rennosti. Tuntuukin usein, että mitä vähemmän odottaa ja vaatii, sitä enemmän saa. 😊

Vierailija
5/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eka että otsikossa luki "ruislimppua"

Vierailija
6/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei muistaisi lapsiensa äitiä? Eihän äitienpäivä ole pelkästään niin, että vain omaa äitiä saa onnitella? Minäkin aion viedä kortin mummoille :)

Vierailija
7/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisivat edes huomiseen ,mutta parkumista on jatkunut jo viikon verran ennen varsinaista päivää.

Odotan innolla huomista, palstahan on sitten sitä ulinaa täynnä.

Viime vuodelta on jäänyt mieleen "lasten tekemät helvetin rumat ja kamalat kortit".

Ja miehethän ostaa ja tekee taas kaiken väärin. ABC-lounaista tullaan näkemään myös monta versiota.

Vierailija
8/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä ei ole lapsia, ei tarvitse. Jos perheessä on pieniä lapsia, niin tarvitsee. Lapset pitävät juhlista ja lahjoista eikä pienet lapset pysty sellaisia yksin järjestämään, joten he tarvitsevat toisen vanhemman apua. Lasten on hyvä jo pienenä oppia, että joskus juhlapaäivän sankari voi olla joku muukin kuin hän.

Ihan samalla tavalla lasten isää juhlitaan isänpäivänä.

Vierailija
9/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset kirjoittavat väärin sanan SAMPPANJA? Miksi?

Vierailija
10/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta tältä palstalta oppinut että miehen pitää muistaa vaimoaan äitienpäivänä. Me ollaan miehen kanssa kierretty omien äitien luona ja mummuilla. Lapset ovat tehneet päiväkodissa/koulussa kortit. Suuri osa naisista taitaa vaan olla ahneita materialisteja.

Vierailija
11/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä meillä äitienpäivä on tärkeä. Aikuiset lapset ja yksi lapsenlapsi tulevat meille syömään. Teen itse ruuat, koska haluan syödä hyvin mutta en maksaa tuplahintaa ravintolassa. Tytär tekee jälkkäriksi ja/tai kakun. Mitään kahvia en ole sänkyyn ikinä halunnut. Joskus toivon tiettyä lahjaa, jnka porukalla joko ostavat tai tekevät itse. Mutta lahja ei ole tärkeä eikä välttämätön. Kivointa on yhdessäolo. Usein äitienpäivänä tarkenee jo syödä terassilla, huomenna varmaankaan ei.

Meillä on tapana juhlia kaikkia kissanristiäsiä koiran synttäreistä lähtien.

Vierailija
12/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä äitienpäivänä juhlitaan äitejä, eikä todellakaan tarvitse olla mitään hirveän tarkkaa "en voi onnitella KETÄÄN MUUTA KUIN OMAA ÄITIÄNI"-pingotusta. Hyvää äitienpäivää voi toivottaa kenelle tahansa tuntemalleen äidille. Tietenkin myös (äidiksi tulleelle) vaimolleen, siskolleen, kälylleen, anopilleen jne. Eli juhlan sankarittarille <3

Äitienpäivän toivottaminen on hieman eri asia kuin lahja-automaattipäivä, joita naisilla riittää 13 tusinassa.

Vierailija
13/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan koskaan saanut mitään muuta äitienpäivälahjaa kuin näitä makaronista tehtyjä kaulakoruja ja painetuja kauppakasseja, mutta ne ovatkin aivan ihania :) Lapsethan ne lahjat äidille antaa. Mies/nainen sen sijaan voi kunnioittaa puolisoaan äitinä/isänä, miksei myös lahjoin, mutta noin niinkuin muuten. Vaikka tekis ihan tasan puolet kotihommista.

Oikeen todella hyvä brunssi kuuluu meillä niin äitienpäivään kuin isänpäiväänkin. Jos harrastusten vuoksi mahdollista, se syödään myöhään ja siitä nautiskellaan vaikka parikin tuntia seisovana pöytänä. Pöytään kuuluu myös kuohari tai ihan samppanjakin joskus. Äitienpäivään kuuluu usein myös jotain pientä grillattavaa ja ruokaisaa salaattia. Isänpäivänä isän toiveesta munakokkelia ja pekonia ja lihapullia.

Tähän nähdään vaivaa, itseasiassa juuri nyt tyttäret ovat kaupassa isänsä kanssa hankkimassa huomisen aamun tarjottavia.

Vierailija
14/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin äitienpäivä on tärkeä, voisihan sitä yrittää ymmärtää. Esimerkiksi minulle se ei ole tärkeä, tänä vuonna lapseni on isällään tämän viikonlopun ja täten saan äitienpäivänä nauttia pitkistä unista, siististä ja rauhallisesta kodista todennäköisesti unohtaen, että edes on minkään valtakunnan pyhäpäivä ;)

Vierailija
15/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä vien äidilleni sekä anopille tekemääni sushia sekä pikkolopullon valkkaria, koska he ovat ansainneet sen olemalla hyviä äitejä ja auttanut minua ja avokkiani ruokarahallisesti välillä.

Vierailija
16/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tulee nukkumaan huomisen päivän yövuoron jälkeen. Äitini tulee iltapäivästä kahville, ostin Pirkan mutakakun ja jäätelöä. Lapset tekivät tarhassa kortit, jotka ovat jääkaapin ovessa. Ei tässä sen kummempaa tarvita :)

Tuo shampanjapullon kaipaaminen ja itkeminen on varmaankin omaa mielikuvitustasi? Ehkä salainen haaveesi, ap?

Tuollainen huomionkipeys kuulostaa infantiililta, epäilisin heti että tällainen äiti on ainakin alle 20-vuotias, tai hänellä huomionhakuinen ja aggressiivinen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
17/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perheessä ei ole lapsia, ei tarvitse. Jos perheessä on pieniä lapsia, niin tarvitsee. Lapset pitävät juhlista ja lahjoista eikä pienet lapset pysty sellaisia yksin järjestämään, joten he tarvitsevat toisen vanhemman apua. Lasten on hyvä jo pienenä oppia, että joskus juhlapaäivän sankari voi olla joku muukin kuin hän.

Lahjojen ostaminen ei ole missään muotoa pakollista. Mutta palstan äityleille äitiys tuntuu olevan vain lahjontaa ja materiaa äitienpäivänä.

Vierailija
18/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjojen ostaminen ei ole missään muotoa pakollista. Mutta palstan äityleille äitiys tuntuu olevan vain lahjontaa ja materiaa äitienpäivänä.

Mainitsinko mitään lahjojen ostamisesta? Lahja voi olla jotain omatekemää ja hyvin usein lapset askartelevat jotain päivähoidossa. Jos lapsen tekemään lahjaa ei ole paketoitu, se pitää tehdä isän kanssa. Toisten huomioiminen taitaa olla sinulle jotain ylitsepääsemättömän vaikeaa ja vastenmielistä. Onko se niin kauheaa nähdä vähän vaivaa?

Vierailija
19/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarvi yhtään mitään. Aelämäni kuunnellut porua äidiltäni, että kun ei edes äitienpäivänä muisteta jne. Ja jos muistetaan niin vain onneton kukka tuodaan velvollisuudesta jne.

Vierailija
20/27 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vasta tältä palstalta oppinut että miehen pitää muistaa vaimoaan äitienpäivänä. Me ollaan miehen kanssa kierretty omien äitien luona ja mummuilla. Lapset ovat tehneet päiväkodissa/koulussa kortit. Suuri osa naisista taitaa vaan olla ahneita materialisteja.

Miehesi käy siis äitinsä ja mummonsa luona lasten kanssa ja sinä käyt oman äitisi ja mummosi luona lasten kanssa. Miehen äiti ei ole sinun äitisi eikä sinun äitisi ole miehen äiti, joten ette tietenkään käy anoppiloissa. Tämä selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi