Onko kaikki miehet samanlaisia sairastajia?
Eli kun mies on sairas, niin sitten on TOSI sairas. Ei jaksa eikä edes koe tarpeelliseksi tehdä yhtään mitään. Ja vielä se, että on TOSI kipeä jo, jos " kuumetta" on 37.7. tai on vaikkapa vaan kurkku kipeä.
Mitähän siitä tulisi, jos äitikin sairastaisi samalla tavalla. Ei käy päinsä, äitien pitää jaksaa sairainakin, ihme juttu.
Kommentit (16)
sairas kun mika, ei sangysta ylos paase. Ja vain nuha ja kurkku kipea. Minulla kuumetta ja tosi huono olo ja silti joudun hoitamaan kotityot ja lapset. Joskus ihan naurattaa ettei se voi olla tosissaan. Mutta kylla vaan on...
Vierailija:
sairas kun mika, ei sangysta ylos paase. Ja vain nuha ja kurkku kipea. Minulla kuumetta ja tosi huono olo ja silti joudun hoitamaan kotityot ja lapset. Joskus ihan naurattaa ettei se voi olla tosissaan. Mutta kylla vaan on...
Vierailija:
Eli kun mies on sairas, niin sitten on TOSI sairas. Ei jaksa eikä edes koe tarpeelliseksi tehdä yhtään mitään. Ja vielä se, että on TOSI kipeä jo, jos " kuumetta" on 37.7. tai on vaikkapa vaan kurkku kipeä.Mitähän siitä tulisi, jos äitikin sairastaisi samalla tavalla. Ei käy päinsä, äitien pitää jaksaa sairainakin, ihme juttu.
Mun mieheni on ihan liian velvollisuudentuntoinen eikä koskaan kipeeksi tullessa lepää itseään terveeksi, vaan sairaudet pitkittyy, tulee jälkitaudit, kaikenlaista vaivaa koko ajan. Mies valittaa kyllä, mutta ei sitten kuitenkaan jää pois töistä ja lepää, saati sitten että menisi lääkäriin.
Kaikki miehet joiden kanssa olen ikinä ollut, ovat olleet juuri tuommosia mammanpoikia että ei kykene mihinkään kun kuume nousee yli 37. Valivali ja piip piip.
Komentaa sänkyyn ja kantaa nenäliinoja, villasukkia, teetä ja hoitaa kodin. Miehellä on kai joku kompleksi siitä, että hänen on aina oltava se huolehtija ja vahvempi osapuoli, ja minä se hänen pieni, herkkä vaimonsa... Silloinkin kun miestä vietiin ambulanssilla sairaalaan, hän sieltä paareilta koetti lohdutella ja rauhoitella minua, kivuissaan.
On kyllä totta, että mies usein lähtee sitten myös liian pian tekemään liikaa, kun vähän tervehtyy, mutta se eka päivä, joskus toinenkin, on niiiiin kova!
Vähänkin kurkku kipeä ja nuhaa tulossa niin on heti " veto pois" ja " voimaton olo" . Ja edellä mainituilla oireilla on vähintään keuhkoputken tai poskionteloiden tulehdus, ainakin jos sellaista tautia on liikkeellä eli mestari diagnosoimaan itseään jo ensimmäisen aivastuksen perusteella ;)
Oli vähän sekava toi mun teksti...
Ja minä en saisi koskaan olla kipeä. Mun täytyy jaksaa hoitaa lapset, siivota, laittaa ruokaa vaikka kuinka kovassa kuumeessa tai pahimmassakin oksennustaudissa. Parhaimmillaan vielä passata (tervettä) miestäkin siinä sivussa.
Kun mies sairastaa (" kuumetta" 37) hän kaatuu sänkyyn, hakee saikkua ja voihkii mua tuomaan särkylääkettä, teetä ja peittoa.
Kävipä tässä silleenkin, että kun mulla ja lapsilla oli ripuli-oksennustauti ja mä olin tosi huonossa kunnossa.. olin yrjöllä vessassa niin mun mies tuli siihen ovelle sanomaan että " sit ku oot valmis niin voisitko vaihtaa tuon Maijan vaipa.. ja Leena oksensi just keittiön lattialle" .. Ja mun (terve) mies meni sohvalle katsomaan olymppialaisia...!!!
ja saman oksennustaudin aikana mies kyseli multa jatkuvasti että " mitäs syödään? mitä ruokaa laitat tänään..? Olis vähän nälkä.."
EI HELVETTI VOI ITSE EES LEIPÄÄ TEHDÄ, vaan vaatii passausta vaikka mä olisin teho-osastolla.
Ja tosiaan, kun hän kerran aivastaa, niin hän on vähintään jo keuhkokuumeessa.. kuumemittari kainalossa sohvan/sängyn pohjalla ja uikuttaa.
Vierailija:
pelkkä ripuli riittää että on sängyssä koko päivän
Sitten kun saa todellisia oireita, jotka ovat selkeitä vinkkejä siitä, että nyt pitäisi himmata, niin painaa vaan samaan tahtiin kuin ennenkin (= hulluna hommia). Joutui esim kahdeksi viikoksi sairauslomalle, kun stressistä johtuvia rintakipuja tutkittiin ja teki " salaa" töitä kotoa käsin.
Niin ja jos minä olen sairaana, niin turha on odottaa lämmintä kaakaota sänkyyn. Odottaa varmaan, että tekisin ruoankin. Perhana, että välillä ottaa päähän oikein todella! Ihan kuin mieheltä puuttuisi empatiakyky tässä asiassa täysin.
Pitää kyllä olla TODELLA sairas, että jättäisi menemättä töihin tai että menisi lääkäriin. Jos ja kun sairastaa niin sairastaa AINA lomillaan.
No se on kyllä totta ettei malta toipua kunnolla mutta esim. huomenna jää kotiin kuumeisena kuumeisen taaperon (1v8kk) kanssa. Aikoi jaksaa touhuta tytön kanssa (tytöllä ei siis vauhti paljon hidastu vaikka kuumetta onkin). Saa nähdä vaan tosiaan kuinka kauan jaksaa mies sitten itse toipuilla.
No ei. On ollut 38.8 kuumeessa töissä ja vielä virkeenä. Oksennustaudissa siivoilee kotia. Ihan kumma tyyppi..