Miksi täällä ei saa kritisoida nuorena äidiksi tulleita?
Mikä siinä on väärin? Nuoruutta ei saa koskaan takaisin. Jos luulee että sitten kun lapset on isoja voi alkaa viettää nuoruutta niin väärässä on.
Kommentit (26)
Miksi täällä pitäisi kritisoida nuorena äidiksi tulleita? Tai missään iässä äidiksi tulleita?
Olen 35- vuotias äiti, sain lapsia nuorena. Mihin se nuoruus sinusta sitten katosi? Olen saanut elää juuri kuten halunnut.
Häh.
Miksi pitäisi kritisoida?
Miksi jollain muulla pitäisi olla mielipide toisen oikeaoppisesta nuoruudenvietosta.
Miksi "nuoruuteen" ei kuuluisi lasten saaminen ja kasvatus?
Miten niin ei saa? Onko ketjut poistettu? Vai oletko niitä, jotka kokevat joutuvansa sensuurin kohteeksi, jos kaikki eivät ole samaa mieltä.
Mitä sun kritiikki muita hyödyttää? Miksi nähdä vaivaa ilmiöstä, jollet voi tehdä mitään?
No täällä ikiteini jonka olisi pitänyt tehdä lapset viiskymppisenä että varmaan tuntee olonsa vanhaksi kun saa lapsia.
Tein omani kolmekymppisenä ja silti tuntuu että " nuoruus" hukkuu lapsiin. No can win.
Vierailija kirjoitti:
No täällä ikiteini jonka olisi pitänyt tehdä lapset viiskymppisenä että varmaan tuntee olonsa vanhaksi kun saa lapsia.
Tein omani kolmekymppisenä ja silti tuntuu että " nuoruus" hukkuu lapsiin. No can win.
Täällä taas syntymävanha, jonka nuoruudessa ei ollut mitään erityisen onnellista tai kaipaamisen arvoista. Elämä on vain parantunut vuosien myötä ja on vihdoin mallillaan. Lapsi 16, minä 38. Asuntolaina maksettu, tylsä työ vaihdettu opiskeluun, suunnitteilla kunnon downshifting kun nuori lähtee maailmalle. Win-win, vapaus koittaa.
Saa kritisoida. Itse en ole vaan ymmärtänyt koskaan ajatusta, että elämä pitää elää ennen lapsia ja sitten pysähtyä ja elää tietyn kaavan mukaista elämää, missä on sallitut asiat ja ei-sallitut asiat. Jos olet äiti ja teet täysillä muutakin, saat kommentteja, että nyt elät sitä menetettyä nuoruutta. Poislukien oikeesti semmoset, jotka vaan bailaa eikä huolehdi jälkikasvustaan. Jos lakkaa lasten myötä kokonaan elämästä, voi tulla aika tyhjää sitten kun he lähtevät maailmalle.
Minkä ikäisenä lapset kannattaa sitten hankkia? Ne vie oman aikansa että kasvavat, tottakai ne vuodet menettää jos tuo on asenne.
Jos hankkii lapsia 35- vuotiaana, on 5-kymppinen kun elämä alkaa helpottaa :D
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä lapset kannattaa sitten hankkia? Ne vie oman aikansa että kasvavat, tottakai ne vuodet menettää jos tuo on asenne.
Mä hankin 35 v. Tykkään kun sain elää villin ja vapaan nuoruuden.
No miksi niitä äidiksi nuorena tulleita pitäisi saada kritisoida? Jossainhan on yhtä vastuuton poika tai jopa paljon vastuuttomampi vanhempi mies, joka on saattanut sen raskauden alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on väärin? Nuoruutta ei saa koskaan takaisin. Jos luulee että sitten kun lapset on isoja voi alkaa viettää nuoruutta niin väärässä on.
Mistä kumpuaa halusi puuttua muiden ihmisten elämään?
Oletko tehnyt elämässäsi epäonnistuneita ratkaisuja ja purat pettymykseksi näin? Onko kiusaamisen käsite sinulle tuttu?
Keskity oman elämäsi kuntoon saattamiseen ja yritä löytää ympärilläsi hyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta 35-vuotias ei ole enää nuori.
Minä hankin lapseni 24- ja 26-vuotiaana. Raskauksista ei jäänyt vartaloni jälkiä, koska nuori keho toipui nopeasti. Ainuttakaan raskausarpea tai lisäkiloa ei jäänyt. Jaksoin vähäiset yövalvomiset hyvin ja lasten murrosikäaika oli helppo, koska kaikki oli itsellä hyvässä muistissa.
Ehdin viettää nuoruutta riittävästi ja olen ollut jo pitkään vapaa kuin taivaan lintu, koska lapset ovat jo aikuisia.
Minuasäökittää lapset, joilla on vanhat vanhemmat, heitä näkee tuolla liikkuessa. Moni nainen vanhentuu yht'äkkiä, kun tekee lapset nelikymppisenä. Vatsa jää roikkumaan, kun ihon kimmoisuus on mennyt. Ja rinnoista monelle jää tyhjät pussukan, kun kudokset eivät palaudu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muiden elämänvalinnat sulle kuuluu?
Kuuluu, jos nämä teinimammat luulevat veronmaksajien rahojen olevan yhteisiä.
Töihin vaan lasta elättämään. Nuoret, terveet ihmiset makoilemassa yhteiskunnan rahoilla kotona ja muka lapsen hoidon varjolla...mitä luusereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu, jos nämä teinimammat luulevat veronmaksajien rahojen olevan yhteisiä.
Töihin vaan lasta elättämään. Nuoret, terveet ihmiset makoilemassa yhteiskunnan rahoilla kotona ja muka lapsen hoidon varjolla...mitä luusereita.
Taas tämmönen työn puolesta puhuva, kenties evankelisluterilaisen taustan omaava hörhö, joka kuvittelee, että töitä voi tehdä aivan kaikki ja että töitä ylipäätään on kaikille.
Katsopas huvikses verokuitti.fi ja laita sinne tulot, mikäli niitä on, niin tiiät mitä ryhmää alat seuraavaksi solvaamaan sinun tulojesi verottamisesta. Siinä on aika pientä nuoret äidit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta 35-vuotias ei ole enää nuori.
Minä hankin lapseni 24- ja 26-vuotiaana. Raskauksista ei jäänyt vartaloni jälkiä, koska nuori keho toipui nopeasti. Ainuttakaan raskausarpea tai lisäkiloa ei jäänyt. Jaksoin vähäiset yövalvomiset hyvin ja lasten murrosikäaika oli helppo, koska kaikki oli itsellä hyvässä muistissa.
Ehdin viettää nuoruutta riittävästi ja olen ollut jo pitkään vapaa kuin taivaan lintu, koska lapset ovat jo aikuisia.
Minuasäökittää lapset, joilla on vanhat vanhemmat, heitä näkee tuolla liikkuessa. Moni nainen vanhentuu yht'äkkiä, kun tekee lapset nelikymppisenä. Vatsa jää roikkumaan, kun ihon kimmoisuus on mennyt. Ja rinnoista monelle jää tyhjät pussukan, kun kudokset eivät palaudu.
Ja sekö se on elämässä tärkeintä ettei rinnoista vaan jää tyhjät pussukat! Ei hyvää päivää näitä ääliöitä..