Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala ihminen työpaikalla. Mistä mahtaa olla kyse.

Vierailija
12.05.2017 |

Kun tulin nykyiseen työpaikkaani, kyseinen nainen oli aluksi todella mukava, ylitsepursuavaa energinen, räväkkä ja aikaansaava. Hänellä tosin riitti "näin kahden kesken ja luottamuksella" pahaa sanottavaa monesta yksikön entisestä työntekijästä ja esimiehestä, joille hän toivoi pääsevänsä näyttämään, ja päihittämään nämä, kun firmamme olisivat vaikka samoissa tarjouskilpailuissa.

Naisen suosikit olivat parhaita kaikessa ja heitä ei saanut kyseenalaistaa. Joskus kävi kuitenkin niin, että joku näistä joutuikin epäsuosioon naisen silmissä. Silloin tämä nainen kertoi ko. toisen ihmisen muuttuneen ihan erilaiseksi kuin ennen, ja joku uusi suosikki nousi tilalle.

Tämä nainen on kova suorittamaan, mutta ei tunnu kykenevän rentoutumaan tai aidosti nauttimaan mistään. Hän osaa olla hyvin miellyttävä, mutta toisaalla taas tiuskii ja komentelee melkein suu vaahdossa antaen kaikkien muiden ymmärtää olevan idiootteeja, koska vain hän tietää miten asiat pitää hoitaa.

Itseltä on alkanut karista suomut silmiltä, kun satuin pitämään oikeudenmuksisena pitämästään asiasta kiinni vaikka se ei ilmeisesti tätä naista miellyttänyt ja vaikkei se liittynyt edes suoraan häneen. Nyt hän kohtelee minua kuin halpaa makkaraa, kaveeraa tämänhetkisten suosikkiensa kanssa ja piikittelee minua aina kun pystyy. Muutos ja reaktio on jotenkin aivan ylimitoitettu siihen asiaan nähden. Aluksi ajattelin pyrkiä keskustelemaan asiat selviksi hänen kanssaan, mutta toisaalta kun kuulostelen fiiliksiäni, haluaisin vain pysyä hänestä mahdollisimman kaukana, koska järkevä keskustelu tuskin johtaa mihinkään ehkä halua lähteä nöyristelemään ja koettamaan jotenkin "ostaa suosiota takaisin" noin epävakaalta ihmiseltä.

Ajatuksia tai kommentteja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kuin et olisikaan. RIidankylväjille tällainen kohtelu on kuin myrkkyä nielisi.

Vierailija
2/7 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi huonosti jos hänellä ei ole töitä.

Ihminen kokee syrjäytyneensä normaalista elämästä. Hän kaipaa päästä takaisin työelämään kokemaan....tätä.

Vakavammin, kuinka paljon energiaa meneekään hukkaan ihmisuhteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät ja työkaverit kannattaa pitää erillään. Näin sanon 29 vuoden työkokemuksella.

Vierailija
4/7 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun satuin pitämään oikeudenmuksisena pitämästään asiasta kiinni vaikka se ei ilmeisesti tätä naista miellyttänyt ja vaikkei se liittynyt edes suoraan häneen.

Sama suomeks?

Vierailija
5/7 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollastahan se on ja tuota pitäis itkemättä kestää.

Vierailija
6/7 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavia ihmisiä työpaikoilla riittää. En lähde tekemään mitään diagnooseja, toki ap:n kuvaamassa tyypissä on narsistisiakin ominaisuuksia. Mukana voi olla huonoa ryhmädynamiikkaa, keskinäistä kilpailua, epävarmuutta yms. hänen kohdallaan.

Olen itse perin juurin kyllästynyt työpaikkojen monenlaisiin vaikeisiin naisiin. Löytyy koko kirjo ja usein juuri alkuun vaikuttavat mukavilta, mutta odotapas kun tutustut tarkemmin.

Kannattaa vältellä häntä huomaamattomasti, ole itse aina asiallisen ystävällisen etäinen. Hoida työasiat kuten kuuluu hänen kanssaan, älä puhu hänelle tai kätyreilleen mitään henk. koht. asioitasi. Jos pitää small talkata niin puhu vain säästä, työpaikkaruokalan tarjonnasta jne. Kesäkukkien istutus ja mitä teet ruoaksi illalla perheellekin on jo vähän siinä ja siinä onko liian arkaa eli voiko niistä revitellä jotain. =/ Yritä suhtautua välinpitämättömästi niihin piikkeihin, keskity hoitamaan työsi mahdollisimman itsenäisesti.

Rasittavaa, elämä on.

Toivottavasti sulla on joitain mukaviakin työkavereita ja vapaa-ajallasi hyviäkin ihmissuhteita ja mielekästä tekemistä.

Tiedän mitä toi on, todella!

Vierailija
7/7 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normi naistyöntekijälle. Olet saanu hienosti ujutettua alotukseen noita narsisti tarinoista tuttuja lauseita "suomut putosi silmiltä" jne ja ne vaikuttaa alitajuisesti lukijaan. Olen tuon itkemiskommin kirjoittaja mut herkkä ihminen. Ehkä jopa liian herkkä työelämään. En kuitenkaan eh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme