Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhoitaja vai sosionomi

Vierailija
12.05.2017 |

Kumpi työ olisi sinusta mieluisampaa? Ja jos on opiskelijoita tai palkkatyössä olevia paikalla niin kerro millaista opiskelu tai työ on kyseisissä ajoissa. Minkä verran päivätöitä on tarjolla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen terveydenhoitajaa. Itse olen sostyöntekijä ja tunnen monia sosionomeja, aika ikäviä työtehtäviä heillä.

Vierailija
2/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajien työtilanne ei ole kovin ruusuinen. Sairaanhoitajan pätevyys tulee toki myös. Sosionomiksi opiskelisin jos nyt saisin päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomin koulutus tosi tiukka ja koulutusta vastaavia työpaikkoja vähän tarjolla. Tehtäväkenttä myös aika rankka (päihdetyö, lastensuojelu, mielenterveystyö jne.) Terveydenhoitajana pääset ehkä helpommalla!

Maalaisjärjellä sanottuna: terveydenhoitaja hoitaa fyysistä puoltasi, sosionomi päätäsi. Kumpi sinua itseäsi kiinnostaa? Sosionomilla aika huono palkka. Itse olen sosionomi.

Vierailija
4/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vastauksista. Haluatko kertoa lisää mitä tarkoitat sosionomin ikävillä työtehtävillä? Tykkään auttaa ja keskustella, harrastan seurakunnan vapaaehtoistyötä koska se on kivaa. Toisaalta pidän myös ajatuksesta että olisi oma työhuone ja saisi tehdä käsillä

-Ap

Vierailija
5/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi voi työskennellä esimerkiksi sosiaaliohjaajan, perheohjaajan, perhetyöntekijän nimikkeillä...

Työtä voi olla lastenkodeissa,erilaisissa tilanteissa olevien perheiden kodeissa esim. huostaanotettujen perheiden kanssa.Työssä kohtaa rankoista taustoista tulleita ihmsiä,henkisesti raskasta työtä josta huono palkka.

Vierailija
6/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomin koulutus tosi tiukka ja koulutusta vastaavia työpaikkoja vähän tarjolla. Tehtäväkenttä myös aika rankka (päihdetyö, lastensuojelu, mielenterveystyö jne.) Terveydenhoitajana pääset ehkä helpommalla!

Maalaisjärjellä sanottuna: terveydenhoitaja hoitaa fyysistä puoltasi, sosionomi päätäsi. Kumpi sinua itseäsi kiinnostaa? Sosionomilla aika huono palkka. Itse olen sosionomi.

Mikä nyt sitten onkaan vähän.

Nopeasti vilkaistuna työkkärin sivuilla hakusana sosionomi tuottaa Uudenmaan alueella 40 osumaa.

Vierailija
7/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajalle ei välttämättä löydy ainakaan heti valmistumisen jälkeen th:n töitä, sairaanhoitajan hommia taas löytyy ihan hyvin. Opinnot ovat pari ensimmäistä opiskeluvuotta samaa kuin sairaanhoitajilla ja sen jälkeen alkaa tulla mukaan niitä terveydenhoitajien omia opintoja. Opintojen aikana on runsaasti harjottelujaksoja, jotka voivat olla yllättävän rankkoja. Tosin harjotteluissa pääset hyvin näkemään erilaisia työympäristöjä.

Sosionomeilla taitaa myös olla aika paljon harjoittelua opintojen aikana.

Vierailija
8/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä todellakaan mene jako näin. Kyllä terveydenhoitaja hoitaa psyykeä enemmänkin kuin sosionomi: se kun on sairaanhoitoa.... ainakin meillä koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa. Ja palkka vissiin yhtä surkea

Vierailija
9/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kouluttautua mihinkään. Kaikkialta kouluttaudutaan kortistoon, on av-raadin mielipide alasta kuin alasta 😊

Vierailija
10/14 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja on laajempi tutkinto, kestää 4 vuotta. Samalla saa myös sairaanhoitajan pätevyyden. Töitä varmasti löytää aina,

Vierailija
11/14 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/14 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajan työ on usein mukavampaa ja kevyempää väittäisin, mutta sosionomit tuntuu työllistyvät paremmin koulutusta vastaaviin tehtäviin ja niitä näkyviä, virallisia vaihtoehtoja mitä sillä koulutuksella voi tehdä on ehkä enemmän (moni th päätyy sairaanhoitajan hommiin). Ei ne kevyet ja kivat terkkarin tehtävät lämmitä jos ei niihin koskaan pääse vaan kääntää yövuorossa 150-kiloisia mummoja yksinään - tärkeää työtä sekin, mutta että valitsee koulutusalansa realistisin odotuksin.

Vierailija
13/14 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan terkkarin työ mitenkään kevyttä ole! Henkisesti ajoittain tosi raskasta. Töitä paljon ja vastuu omasta alueesta täysin terkkarilta itsellään.

Toisaalta itsenäistä työtä, pitää pystyä tekemään itsenäisiä päätöksiä ja ottamaan vastuuta!

Voit myös suuntautua moneen eri paikaan: äitiys-, lastenneuvola, koulu, teveyskeskus, työterveyshuolto tms

Vierailija
14/14 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, koska itsellä tämä valinta myös edessä. Tuore sh-koulutus löytyy, haluan syventää/laajentaa osaamistani, koska en opiskeluaikana muuttuneen terveydentilan takia pysty tekemään vuorotöitä ja sh niitä löytyy niukasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan