Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhjentävätkö vanhat vanhempasi varastojaan vai hamstraavatko?

Vierailija
12.05.2017 |

Isäni on vähitellen siivoillut varastojaan, mutta roinaa on edelleen ihan mahdottomasti. Kaikki on siististi säilötty, mutta tavaraa on järkyttävän paljon. Kehtaisiko isää kannustaa myymään/antamaan pois/heittämään roskiin mahdollisimman paljon tavaraa nyt kun voi itse niitä setviä? Oikein hirvittää ajatella tuota tavaramäärää joskus minun ja veljeni selvitettävänä. Siis oikeasti kaapeissa on kaikea edesmenneen äitini joskus pesemistä viilipurkeista isän rippipukuun.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, 68 v,  on vähän siivoillut nurkkia, mutta tavaraa on silti älyttömästi. Isä on innokas hamstraaja, ettei siinä äidin pienimuotoiset siivoilut paljoa auta.

Vierailija
2/8 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti elää niin kuin tahtoo, hänen elämänsä. Ei kenekään pidä elää elämäänsä muiden vaatimusten mukaan. Voihan olla, että ap kuolee ennen kuin vanhempansa, joten paljonko silloin vanhemmilla on iloa siitä, että koti on sellainen kuin ap halusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan silti, vaikka vanhempani ovat vielä työelämässä ja keski-ikäisiä (50-60 v). Äitini siivoilee melko ahkerasti nurkkiaan. Hänellä on kesämökki ja sielläkin on aika paljon tavaraa, mutta kaikki lienee käyttökelpoista ja enemmän tai vähemmän tarpeellista. Äiti on aktiivinen puuhastelija ja häneltä sujuu niin omalla tontilla olevan metsän raivaus, puutarhan hoito kuin erilaiset puutyöt yms. projektit. Eli lienee luonnollista että tarvikkeita on. 

Isästäni en osaa sanoa. Olen kuullut hänen joskus sanovan että on myynyt jotain juttuja esim. Torissa joten uskon että raivaa nurkkiaan. 

Vierailija
4/8 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt on menossa iso nettihyökkäys. Kunhan sähköst katkeavat eikä netistä enää voi tilata, niin ihmeen moni nyt turhaksi katsottu tavara alkaa olla arvossaan.

Vierailija
5/8 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti elää niin kuin tahtoo, hänen elämänsä. Ei kenekään pidä elää elämäänsä muiden vaatimusten mukaan. Voihan olla, että ap kuolee ennen kuin vanhempansa, joten paljonko silloin vanhemmilla on iloa siitä, että koti on sellainen kuin ap halusi.

En ajattele että kyse olisi erityisesti minun halustani. Jokaisen meistä jäämistö jää jonkun harteille, joten mielestäni olisi järkevää että kukaan ei jättäisi jälkeensä hillitöntä tavaramerta. Olen itsekin vähentänyt omaa tavaramäärääni sillä ajatuksella että ei kukaan minun jälkeeni jäävä kaipaa näitä roinia. Isä ei oikeasti tee mitään esim. sillä rippipuvullaan. Ei varmasti edes tiedä että sellainen hänellä on.

Ap

Vierailija
6/8 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoavat nurkkiaan ja kantavat meille vanhaa roinaa!!!!!

Vierailija
7/8 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti raivaa nurkkiaan. Luulen että henkisesti valmistautuu muuttamaan omakotitalosta kerrostalokolmioon. Minäkin olen siitä innostuneena alkanut siivoilla vaikka olen vasta yli 40.

Kaikki ei pysty luopumaan tavarasta. Valitettavasti perilliset joutuvat lahjoittamaan paljon pois ja loput roskalavalle.

Vierailija
8/8 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti siivoavat.

N 1,5 v Konmarin meidän kodin ja myyntituloilla lähdimme etelään.

Äitinikin innostui ja vietti viime kesän Hietsussa .

Nytkin on monta kymmentä banaanilaatikkoa odottamassa kauniita päiviä.

Konmari kirjasta ei hirveesti tykännyt, mutta mieli muuttui kun löytyi yli 30 käsilaukkua.

Mm vuodessa on heille tullut todella sievä vierashuone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi