Alle 22€ Kiinan ostosten verovapaus katoaa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
"– Kuluttaja hyötyy verottomuudesta lyhyellä aikavälillä, mutta pitkällä aikavälillä hän jää tappiolle.
eurooppalaista kommunismi-shaibaa
tämän logiikan mukaan kaikkien tavaroiden verot pitäisi moninkertaistaa, sittenhän niitä verotuloja vasta saataisiinkin
todellisuudessa tietenkin ostomäärät pienenevät niin että mitään verohyötyjä ei saada
Outo uutinen, joka ei liene totta miltään osin. Sääntö, että alle 5 euron arvonlisäveroa ei kannata periä on ihan Suomi-specifinen. Ei muissa EU-maissa jakseta näperrellä senttien kanssa eikä ulkomaisista nettitilauksista peritä koskaan veroja tai tulleja.
Ei helv... se 22 euron rajakin on niin alhainen, muistan kun se oli noin 45 euroa, sillä nyt saikin jo jotain. Ihan käsittämätöntä meininkiä.
Ei kukaan osta kiinasta yhtään mitään.
Tulisikin voimaan! Loppuisi se älytön kiinankrääsän tilaaminen tänne! Järjetöntä kuluttamista muka "tarpeeseen".
No sitten haetaan kaupasta ilmaseks.Blaa blaa sakot blaa sinne ne menee velkojen jatkoksi.
Nuo kiinanpaskan tilaajat voi käydä hakemassa sen rihkamansa ihan itse sieltä kiinasta.
Älyttömältä tuntuu tämä että jos haluat itse omilla rahoillasi jotain ostaa, niin verolle vaan. Hittoako se valtiolle kuuluu, mitä ostan ja mistä!
Vierailija kirjoitti:
No, minusta tulisi muutenkaan ulkomailta tuoltavan tavaran verotusta nostaa ja taas suomessa aidosti tuotetun tavaran verotusta laskea. Jokainen voi miettiä, että miksi.
Oikeastiko luulet että jos tavaroiden verotus laskee niin tuotteiden hinnatkin laskevat,ei voi kuin nauraa
Siinäpä töitä veroviranomaisille ja tullille, kun ihmiset tilailevat 10-20 e:n tilauksia...tai paljon pienempiä. Minä olen tilannut askartelutarvikkeita, joita ei Suomesta saa ja hinnat sellaisia 1-3 e / lähetys, postikulut sisältyy hintaan! Kyllä valtio tällä rikastuu :D.
Eipä onneksi tarvitse tilailla Kiinasta yhtään mitään.
Miksi joku tilaisi jotain kiinasta,kuulostaa ihan pöljältä hommalta.
Aina on kuulkaas porsaanreikiä, niitä pitää vaan löytää ja osata käyttää. Tilailen nytkin ympäri maailmaa kaikenlaisia paljon kalliimpiakin tuotteita ja veroja en ole maksanut niistä koskaan.
Todnäk kiinalaiset lisää varastojensa määrää EU:n sisällä välttääkseen tullipelleilyt. Nytkin monesti kun luulen tilaavani Ebayn kautta Englannista joltain britiltä, sähköpostiin tulleessa kuitissa lukeekin myyjänä joku kiinanharakkanimi.
Muutaman euron vero ei paljon haittaa.
Tullinimikkeen etsiminen tullin sekavilta sivuilta on muutaman kerran vienyt yli tunnin, monesti olen laittanut ensimmäisen vähänkin lähellä olevan.
Lähetysten hinta ja sisältö pitäisi tietää tullattaessa, tullin lähettämissä lomakkeissa on vain yksi numerosarja jolla pitää etsiä kuka on lähettänyt kyseisen paketin. Kun odotat kahta erihintaista pakettia joissa eri nimikkeitä niin arvaukseksi menee joskus.
Kun laskee hukatun ajan halvan paketin hinta moninkertaistuu.
Vierailija kirjoitti:
No, minusta tulisi muutenkaan ulkomailta tuoltavan tavaran verotusta nostaa ja taas suomessa aidosti tuotetun tavaran verotusta laskea. Jokainen voi miettiä, että miksi.
Pääasia olisi, että olisi samalla viivalla.
Täällä samat henkilöt vinkuu veronkierrosta ja itse tekevät ihan sitä samaa. Jatkampa siis agressiivista verosuunnittelua, niinhän tekin teette tilaamalla romunne kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Loppuu se tilaaminen!
Nyt se siis ei olekaan ongelma, että globalisaatio vaikeutuu vaikka nimenomaan siihen on vedottu. Sehän on ollut ihan vakioperustelu että tavaroiden liikkuminen ei saa vaikeutua joten mitään rajatarkastuksia/tulleja ei vaan voi ajatellakaan.
Suomessa touhu on vielä niin kankeaa ja byrokraattista,nytkin menee viikko siitä kun tuote on saapunut ja pääsee jatkamaan matkaa.
Kas kun tämä saa olla täällä!
Linkitäpä Helsingin Sanomen uutinen niin jo poistuu ketju pikaisesti.