Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 22€ Kiinan ostosten verovapaus katoaa.

Vierailija
12.05.2017 |

Mitäs mieltä olet? Yleltä lisää tietoa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/3-9607220

Kas kun tämä saa olla täällä!

Linkitäpä Helsingin Sanomen uutinen niin jo poistuu ketju pikaisesti.

Vierailija
22/45 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"– Kuluttaja hyötyy verottomuudesta lyhyellä aikavälillä, mutta pitkällä aikavälillä hän jää tappiolle.

eurooppalaista kommunismi-shaibaa

tämän logiikan mukaan kaikkien tavaroiden verot pitäisi moninkertaistaa, sittenhän niitä verotuloja vasta saataisiinkin

todellisuudessa tietenkin ostomäärät pienenevät niin että mitään verohyötyjä ei saada

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo uutinen, joka ei liene totta miltään osin. Sääntö, että alle 5 euron arvonlisäveroa ei kannata periä on ihan Suomi-specifinen. Ei muissa EU-maissa jakseta näperrellä senttien kanssa eikä ulkomaisista nettitilauksista peritä koskaan veroja tai tulleja.

Vierailija
24/45 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu se tilaaminen!

Vierailija
25/45 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helv... se 22 euron rajakin on niin alhainen, muistan kun se oli noin 45 euroa, sillä nyt saikin jo jotain. Ihan käsittämätöntä meininkiä.

Vierailija
26/45 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan osta kiinasta yhtään mitään.

Vierailija
27/45 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisikin voimaan! Loppuisi se älytön kiinankrääsän tilaaminen tänne! Järjetöntä kuluttamista muka "tarpeeseen".

Vierailija
28/45 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten haetaan kaupasta ilmaseks.Blaa blaa sakot blaa sinne ne menee velkojen jatkoksi.

Vierailija
29/45 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kiinanpaskan tilaajat voi käydä hakemassa sen rihkamansa ihan itse sieltä kiinasta.

Vierailija
30/45 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömältä tuntuu tämä että jos haluat itse omilla rahoillasi jotain ostaa, niin verolle vaan. Hittoako se valtiolle kuuluu, mitä ostan ja mistä!

Vierailija
31/45 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minusta tulisi muutenkaan ulkomailta tuoltavan tavaran verotusta nostaa ja taas suomessa aidosti tuotetun tavaran verotusta laskea. Jokainen voi miettiä, että miksi.

Oikeastiko luulet että jos tavaroiden verotus laskee niin tuotteiden hinnatkin laskevat,ei voi kuin nauraa

Vierailija
32/45 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä töitä veroviranomaisille ja tullille, kun ihmiset tilailevat 10-20 e:n tilauksia...tai paljon pienempiä. Minä olen tilannut askartelutarvikkeita, joita ei Suomesta saa ja hinnat sellaisia 1-3 e / lähetys, postikulut sisältyy hintaan! Kyllä valtio tällä rikastuu :D.

Vierailija
33/45 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä onneksi tarvitse tilailla Kiinasta yhtään mitään.

Miksi joku tilaisi jotain kiinasta,kuulostaa ihan pöljältä hommalta.

Vierailija
34/45 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on kuulkaas porsaanreikiä, niitä pitää vaan löytää ja osata käyttää. Tilailen nytkin ympäri maailmaa kaikenlaisia paljon kalliimpiakin tuotteita ja veroja en ole maksanut niistä koskaan. 

Vierailija
35/45 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todnäk kiinalaiset lisää varastojensa määrää EU:n sisällä välttääkseen tullipelleilyt. Nytkin monesti kun luulen tilaavani Ebayn kautta Englannista joltain britiltä, sähköpostiin tulleessa kuitissa lukeekin myyjänä joku kiinanharakkanimi.

36/45 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman euron vero ei paljon haittaa.

Tullinimikkeen etsiminen tullin sekavilta sivuilta on muutaman kerran vienyt yli tunnin, monesti olen laittanut ensimmäisen vähänkin lähellä olevan. 

Lähetysten hinta ja sisältö pitäisi tietää tullattaessa, tullin lähettämissä lomakkeissa on vain yksi numerosarja jolla pitää etsiä kuka on lähettänyt kyseisen paketin. Kun odotat kahta erihintaista pakettia joissa eri nimikkeitä niin arvaukseksi menee joskus.

Kun laskee hukatun ajan halvan paketin hinta moninkertaistuu. 

Vierailija
37/45 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minusta tulisi muutenkaan ulkomailta tuoltavan tavaran verotusta nostaa ja taas suomessa aidosti tuotetun tavaran verotusta laskea. Jokainen voi miettiä, että miksi.

Pääasia olisi, että olisi samalla viivalla.

Vierailija
38/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samat henkilöt vinkuu veronkierrosta ja itse tekevät ihan sitä samaa. Jatkampa siis agressiivista verosuunnittelua, niinhän tekin teette tilaamalla romunne kiinasta.

Vierailija
39/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu se tilaaminen!

Nyt se siis ei olekaan ongelma, että globalisaatio vaikeutuu vaikka nimenomaan siihen on vedottu. Sehän on ollut ihan vakioperustelu että tavaroiden liikkuminen ei saa vaikeutua joten mitään rajatarkastuksia/tulleja ei vaan voi ajatellakaan.

Vierailija
40/45 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa touhu on vielä niin kankeaa ja byrokraattista,nytkin menee viikko siitä kun tuote on saapunut ja pääsee jatkamaan matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän