Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos minä olisin ambulanssissa lähihoitajana ja tapaisin työssäni työtäni halveksivan tyypin niin jättäisin hoitamatta

Vierailija
12.05.2017 |

Hoida itse itsesi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden ambulanssinkuljettajan/ensihoitajan. Hän on kertonut, että vastentahtoiset ja vittumaiset asiakkaat ovat arkipäivää, mutta se vain valitettavasti kuuluu asiaan: monelle tapaturma tai sairaskohtaus on melkoinen shokki, eivätkä kaikki ajattele siinä kirkkaasti. "Itte pärjään, älkää koskeko, haista v..." -mentaliteetti voi olla tapa reagoida hätään ja kipuun. Toki se tekee työstä raskaampaa ja epäkiitollisempaa, mutta ensihoitajien ammattietiikka ei ikinä sallisi laiminlyödä näitäkään piruparkoja.

Jos aikuinen ihminen sanoo että itte pärjään älkää koskeko haista vittu, niin ei tarvitse ambulanssissa työskentelevien häntä silloin hoitaa, Suomessa ei ole mitään pakkohoitolakia. Eikä lanssiin tarvitse ottaa väkivaltaista asiakastakaan.

Alaikäiset voivat olla poikkeus ja kenties muusta syystä "syyntakeettomat", mutta kyllä aikuisten ihmisten toivetta koskemattomuudesta kunnioitetaan. Ihme vaan että on edes ambulanssia tilannut jos ei sitten saakkaan koskea.

Vierailija
22/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ambulanssissa lähihoitajana ja hoidin kaikki potilaat parhaan taitoni mukaan olivat he sitten kuinka kusipäisiä ja narsistisia. Harvoin ne sairaat ihmiset tarkoituksella vittuilivat vaan kyse oli enemmän sairaauden aiheuttamasta kiukuttelusta. Nykyään olen muissa hommissa, mutta edelleen saan ajoittain kuulla "vittusaatanahuoravittusäettiedämistäänmitään"-kitinää. Potilas voi olla ihan asiallinen, mutta omaiset... Onneksi on uudet tuulet puhaltamassa ja hoitoala pian vain paha uni menneisyydestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähihoitajat ei edes työskentele yleensä hoitotason ambulanssissa.

Vierailija
24/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden ambulanssinkuljettajan/ensihoitajan. Hän on kertonut, että vastentahtoiset ja vittumaiset asiakkaat ovat arkipäivää, mutta se vain valitettavasti kuuluu asiaan: monelle tapaturma tai sairaskohtaus on melkoinen shokki, eivätkä kaikki ajattele siinä kirkkaasti. "Itte pärjään, älkää koskeko, haista v..." -mentaliteetti voi olla tapa reagoida hätään ja kipuun. Toki se tekee työstä raskaampaa ja epäkiitollisempaa, mutta ensihoitajien ammattietiikka ei ikinä sallisi laiminlyödä näitäkään piruparkoja.

Jos aikuinen ihminen sanoo että itte pärjään älkää koskeko haista vittu, niin ei tarvitse ambulanssissa työskentelevien häntä silloin hoitaa, Suomessa ei ole mitään pakkohoitolakia. Eikä lanssiin tarvitse ottaa väkivaltaista asiakastakaan.

Alaikäiset voivat olla poikkeus ja kenties muusta syystä "syyntakeettomat", mutta kyllä aikuisten ihmisten toivetta koskemattomuudesta kunnioitetaan. Ihme vaan että on edes ambulanssia tilannut jos ei sitten saakkaan koskea.

Tilanteita on monenlaisia. Eiväthän ihmiset aina tilaa ambulanssia itselleen.

Monesti nuo vastahankaiset tapaukset ovat kuulemma jollain tavalla sekaisin, päihdeongelmaisia, alkoholisteja ym. Ensihoitajilla on paremmat välineet arvioida, onko tilanne vaarallinen vai voiko potilaan jättää itse toipumaan.

Vierailija
25/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lähihoitajat ei edes työskentele yleensä hoitotason ambulanssissa.

Alkavat käydä yhä harvinaisemmiksi nämä ambulanssit, joissa on 2 hoitotason pätevyyden omaavaa henkilöä. Toinen on usein nimenomaan lähäri tai palomies. Hoitotasoon riittää yksi hoitotasoon pätevä. Enempiä päteviä pidetään nykyään valitettavasti resurssien tuhlauksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi